Hoii meiden,
De laatste tijd zit ik een beetje te piekeren over mijn lichaam. Ik ben 13, ik ben niet super lang maar ook niet heel klein, maar ik heb al cup d, (of soms een grote c) Is dit te groot voor mijn leeftijd? Ik had liever dat t wat later begon te groeien(heb ook best dikke kont) Ik weet dat ik er niks aan kan veranderen , maar het is best vervelend in sommige situaties (gym(vooral met sprinten en turnonderdelen, alles beweegt zeg maar), jongens die staren, vriendinnen die praten hoe stom ze het vinden dat ze niks hebben, ik zeg altijd dat t bij hun vanzelf komt etc., maar je voelt je toch een beetje overbodig op dat moment zeg maar). Wat zijn jullie ervaringen daarmee en hebben jullie eventueel tips(ook qua kleren)?
Geen een cup is te groot
Ikzelf ben 15 en heb een c/d, maar ik heb die maat al heel lang, ik weet ook dat het inderdaad heel lastig is met turnen en gymmen
Draag vooral stevige bh’s en indien mogelijk een sport bh
Je moet je er niet voor schamen en ook niet kleding aan doen om het te vebergen
Wees er gewoon trots op!
Jij bent gewoon een early bird! Bij ieder verschilt het wanneer ze gaan groeien en dat is ook doodnormaal. Wees er trots op! Ook qua kleding, draag gewoon wat je mooi vindt en laat je kleding niet afhangen van je borsten.
Ik zat op die leeftijd ook al op een flinke C cup, ben uiteindelijk geëindigd in een kleine F, maar vanaf een jaar of 13 of 14 groeide mijn borsten niet meer zo hard en ging het heel geleidelijk.
Inderdaad soms vervelend, maar niks is te groot of te klein.
Ik merkte inderdaad ook dat andere soms jaloers waren terwijl ik mijn borsten vooral wilde verstoppen, niet omdat ik me ervoor schaamde, maar omdat ik de jaloerse opmerkingen vervelend vond.
Ik had toen nog geen sport bh, maar deed met gym vaak een strak hemdje over mijn bh heen (onder mijn gymshirt) waardoor het iets strakker zat. Voor nu zou ik inderdaad zeggen, investeer in een goede sportbh.
Probeer maar zo te denken, iedereen is wel jaloers (in meer of mindere mate) op een ander omdat diegene wat heeft dat jij graag wil. Zo heb ik altijd een buikje gehad en wilde ik graag een strakke buik net als veel klasgenoten. Waar zij weer graag mijn borsten wilde. Probeer je inderdaad niet te veel aan te trekken van wat andere zeggen of vinden, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik had in de 1ste ook cup D en in de 2de cup E. Hierna is het ook gestopt en is het zo gebleven. En ik herken het allemaal maar ik kan je 1 ding zeggen, wees er trots op! Veel vrouwen hebben weinig tot geen en zoals hierboven al beschreven staat die zouden er van alles voor doen om grotere borsten te hebben.
Investeer inderdaad in een goede sportbh, ook heb ik in die tijd een advies gekregen om op te drukken. Als je namelijk grotere borsten hebt kan je last krijgen van je rug en schouders. Door op te drukken sterk je de spieren in je borst en er omheen aan. Hierdoor worden ze ook steviger en krijg je er op latere leeftijd minder last van .