Té groot voorhoofd

Hi girls, I need your help. De laatste tijd zit ik wat minder in mijn vel, aangezien ik de laatste tijd verschillende opmerkingen heb gekregen over mijn té grote voorhoofd.

Een hele tijd geleden heb ik een filmpje gezien van Beautygloss hoe ze d’r haargrens mooi recht epileert/scheert. Aangezien ik toen veel last had van mijn babyhaar, was dit ideaal. Het begon onschuldig met een paar haartjes weg te epileren, en voordat ik het wist was ik bezig met het wegscheren en korter knippen van de babyhaartjes.

Van mezelf heb ik sowieso een wat groter voorhoofd dan de gemiddelde meisjes, misschien komt dit ook wel een beetje door mijn afkomst. Maar nu ik die babyhaartjes allemaal weggeschoren/geknipt etc. etc. heb, oogt het natuurlijk nog ietsjes groter.

Ik heb Beautygloss een aantal weken ook gemailt of zij misschien tips had, maar helaas heb ik geen mailtje terug ontvangen.

Een pony nemen, haarbanden etc. etc. is voor mij geen optie. Ik heb me trouwens rot gezocht op Google, Youtube. Maar helaas heb ik niet echt wat gevonden.

Iemand die mij tips kan geven hoe ik van die babyhaartjes afblijf (ik scheer ze elke dag weg, maar ooit raken de haarzakjes op), aangezien ik ze wil laten groeien, maar het zit er zo lelijk uit als ik van die ieniemienie kleine zwarte haartjes heb zitten op mijn voorhoofd. En graag zou ik tips willen hoe ik mijn big forehead wat kleiner kan laten ogen.

Jullie zullen mij hier zo ontzettend mee helpen, aangezien ik hier écht héél erg mee zit en tot nu toe nog geen goeie oplossingen heb gevonden…

Waarom is een pony nemen geen optie? Ik denk dat dat wel de beste optie is… Voor de rest zou je je voorhoofd kunnen contouren met make-up om het wat smaller te laten lijken, het beste is dan om een koele bruine kleur te gebruiken en niet een warme bronzer. Je kunt aan de linker en rechterkant van je voorhoofd contouren en rondom je haarlijn.

Ik weet alleen helaas geen andere optie voor de babyhaartjes, sorry :c

Ik heb ooit een pony gehad, maar dat doe ik echt nooit meer. x’) In ieder geval bedankt! Die afbeelding kan ik goed gebruiken!

Ik vind een pony meestal mooi staan bij mensen met een groter voorhoofd! (dat heb ik zelf ook haha) Contouren heeft wel even oefening nodig, maar op youtube staan veel tutorials die je kunt kijken. Succes!

Ik heb ook een vrij groot voorhoofd door inkepingen in mijn haargrens, vreselijk…
Wat ik iig niet doe is een haarstijl waarbij mijn haar strak naar achteren zit (zoals een strakke staart), want dat benadrukt het alleen maar.
Voor mij helpt een pony of schuine lok heel goed.
Met een lok bedek je ook al een deel van je voorhoofd!
En je kunt ook een bandana in je haren doen op deze manier:

Ohja, en met zo’n bandana ziet ook niemand die haartjes die je laat aangroeien!

Een schuine lok helpt deels. En ook als je je haar knipt zodat het je gezicht omlijst.

Alles is wel genoemd eigenlijk.

• Bandana/haarband gebruiken
  • Make-up
  • Pony

Of gewoon accepteren. Dat lijkt me wel het beste. Ik heb zelf ook een grotere voorhoofd, maar ja, niet veel aan te doen.

Ik zou sowieso stoppen met het afscheren van je babyhaartjes, gewoon laten aangroeien. Je kunt totdat ze een redelijke lengte hebben gewoon bandana’s dragen en contouren maakt ook een verschil! Verder hoef je je echt niet te schamen voor een groot voorhoofd, heel veel mensen hebben het en ik vind het vaak juist een frisse uitstralling hebben!

ik heb ook een groot voorhoofd en dat word best vaak tegen me gezegd en daar word ik verdrietig van :bored:

Ik heb dit ook en ik heb toevallig nu ook een dikke puist op mn voorhoofd waardoor ik me verschrikkelijk ongemakkelijk voel, omdat al de aandacht nu naar mn voorhoofd wordt getrokken :confused: maar ja ik doe vaak gewoon iets van lippenstift ofso, hoeft geen heftige kleur te zijn maar naar mijn idee kijken mensen dan niet gelijk naar mn voorhoofd. (waarschijnlijk geen verschil maar het voelt voor mij fijner)
en ik heb ook een zij-scheiding met een lok waardoor het minder opvalt. Ik heb ook de struggle dat ik nooit staarten in durf en me in de zomer kapot zweet en met gym met los haar rond loop… tja gewoon proberen te accepteren

Ik heb dit probleem ook. Ik vond het vroeger helemaal niet erg want ik besefte het dan ook niet echt. Nu ben ik ouder en ik erger me er echt bijna elke dag aan. Als ik in de spiegel kijk wordt ik elke keer geconfronteerd met het feit dat mijn voorhoofd groter is dan alle andere meisjes. Ik vind het zo moeilijk om hiermee om te gaan…
Ik heb al vele kapsels geprobeerd en zoals jij zegt, een pony werkt echt niet. Ik heb dan ook zo dun haar dus als dat dan van voor op mijn hoofd ligt dat lijkt echt nergens op.

Nu heb ik een zij-scheiding maar dat helpt ook niet echt veel, het blijft opvallen. Ik heb al gedacht om mijn haarlijn te laten verlagen of voor een haartransplantatie, maar dat is dan een ingreep aan je gezicht en als het verkeerd afloopt ofzo…

Tja, dan kies je er zelf voor om er niets aan te doen verder. De oplossing is vrij simpel.

^Je reageert op een bericht uit juni 2015 he haha?

Ik dacht eerst ook dat het een bericht van nu was omdat er nog vele erop gereageerd hadden :stuck_out_tongue: