Heey meiden,
Ik volg dit forum al een tijdje en zit nu zelf met iets. Ik heb via internet een hele leuke jongen ontmoet, alleen weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Deze jongen is 19 en ik ben net 15 geworden. We appen al 2 maand nu elke dag en onze gespreksstof raakt maar niet op. Vorige week ben ik voor het eerst naar zijn huis toe gegaan en wat was hij leuk en lief. We hebben een hele gezellige middag/avond gehad. Hij geeft vaak aan dat hij me super leuk vind, maar tegelijkertijd geeft hij ook eerlijk aan dat we beide in een andere levensfase zitten. Ik zit nu in de 3de klas en hij zit op het HBO. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Zal dit nooit wat kunnen worden, ondanks dat we wel beide ‘’wat voelen’’? Welke mogelijke problemen kunnen er zich voor gaan doen? Ik zit gewoon een beetje in de knoop en hoop dat jullie misschien wat ervaringen kunnen delen.
Voor jezelf klinkt het altijd heel erg oud. Ik was 16 toen ik mijn vriend ontmoette, hij was toen 20. Dus opzich hetzelfde verhaal
Inmiddels zijn we al 2 jaar samen! En persoonlijk merk ik de verschillen nauwelijks… Het zijn echt de kleine dingen, als dat hij destijds drank voor me kon halen haha
Wat hij zegt klopt.
Een leeftijd verschil tussen jullie 15 - 19 is iets minder accepteerbaar als
25-29. Hoewel ik wel extremere leeftijdsverschillen heb gezien dat die van jou.
Ik en mijn vriend verschillen ook 4 jaar, ik ben 23 en hij 27 (ik merk geen verschil trouwens tussen ons). Het kan natuurlijk wat worden, maar op dit moment ben je erg jong (vind ik maar misschien ligt het eraan dat ik oud ben xD) en denk ik wel dat er dergelijke problemen zich kunnen voor doen.
Maar als dit goed voelt moet je het doen.
persoonlijk vind ik dat een te groot verschil, kan me ook nog voorstellen dat ik op een 16 jarige zou vallen maarja dat is iets persoonlijks. Zolang je maar niks doet wat je niet wil!
Ik ben ook 15 (wel bijna 16), mijn vriend 19. Kan prima, zolang je op één lijn zit merk je er vrij weinig van.
Ik ben van mening dat het verschil niet te groot is.
Persoonlijk vind ik 15 en 19 op het randje. Want precies zoals je zelf al doorhebt: jullie zitten allebei in een andere levensfase. Wel is het natuurlijk super leuk dat je een leuke jongen gevonden hebt waar je urenlange gesprekken mee kunt voeren:) Daarom zou ik zeggen dat als je je er zelf goed bij voelt, waarom zou je hier dan niet mee doorgaan? Leeftijd zou eigenlijk geen issue moeten zijn.
Het enige wat ik me kan voorstellen wat lastig zou kunnen worden, is dat een jongen van 20 op seksueel gebied zeer waarschijnlijk andere behoeften heeft dan een meisje van 15. Als je met hem in zee gaat: blijf alsjeblieft bij jezelf en doe alles op je eigen tempo:) als hij je echt leuk vindt zal hij dit respecteren.
Succes!
Het is echt moeilijk te zeggen omdat ik je niet ken. Sommige 15jarigen zijn al echt volwassen voor hun leeftijd, anderen zijn super kinderachtig. Mijn ex en ik waren ook 15 en 19 toen we elkaar leerden kennen en we zijn 5 jaar samen geweest. Heb eigenlijk nooit echt het leeftijdsverschil gemerkt. Als ik jullie was zou ik gewoon lekker blijven daten en kijken hoe het gaat.
Luister naar je eigen gevoel! Als het goed voelt kun je het altijd proberen. Als je er later achter komt dat het lastig is door het leeftijdsverschil kun je er altijd nog mee stoppen. Je bent wel positief over hem, en je moet je niet tegen laten houden door het leeftijdsverschil!
ik ben 16 bijna 17 en heb bijna iets met een leuke jongen van 21 en als jij je er goed bij voelt en jij duidelijk jullie grenzen bespreken dan kan je het gewoon proberen doe waar jij je goed bij voelt meid
Dankjewel voor alle reacties!
Lees gelukkig dat het heel vaak goed kan gaan en natuurlijk zal dat nog moeten blijken, maar dit geeft wel een positief gevoel. Gewoon gezellig verder gaan en kijken waar het eindigt. Ik ben voel me opzich best volwassen ( maarja dat kunnen hij en anderen beter beoordelen) en heb ook al een half jaar lange relatie gehad met een jongen van 16. We zijn gewoon heel open tegen elkaar, dus hij weet hoe ik over zaken denk en andersom. Eerste ontmoeting was natuurlijk wel spannend, want op whats app kan hij zich heel anders voordoen dan in het echt. Gelukkig was hij zoals ik verwacht had en hebben we het super gezellig gehad Hij komt aan het eind van de week bij mij
Ik vind het leeftijdsverschil wel meevallen, niet schokkend in ieder geval. Zo lang hij maar geen dingen wil doen waar jij nog niet aan toe bent (en dan heb ik het niet alleen over seks maar ook dingen als samenwonen of zo).
Ik vind het ook geen groot leeftijdsverschil. Zolang het maar goed voelt en met elkaar op één lijn zitten, is er geen probleem denk ik.
Luister naar je gevoel en maak je er niet te druk om dingen die anderen ervan vinden of denken.
Jaa goede gevoel is er zeker! En ik ga zeker geen dingen doen die ik niet wil en volgens mij respecteert hij dat wel.
Even ook nog een ander vraagje: Wanneer maak ik hem echt duidelijk dat ik hem écht leuk leuk vind haha? Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik nu al een beetje verliefd op hem ben ofniet Bij mijn vorige vriendje was dat anders, want toen kende ik hem al veel langer van school… Nu voelt het heel anders. Is het uberhaupt mogelijk om al naar 1 of 2 keer elkaar gezien te hebben verliefd te zijn? ( en natuurlijk 2 maand non stop contact via app)
Ik was bij mijn eerste verliefdheid al verliefd voor ik hem daadwerkelijk in het echt gezien had, dus dat kan zeker dat je al verliefd bent.
k ben 16 heb een vriend van 19, als je van elkaar houd maakt leeftijd geen biet uit;)
Ik vind het best kunnen. Zo veel verschil is het nou ook weer niet.
Behalve als je echt merkt dat hij té volwassen is voor je, zeg maar. Niet dat hij je ziet als een klein zusje ofzo.
Ik vind dat 4 jaar verschil nog prima door de beugel kan. Nu valt het aantal jaar verschil misschien nog op maar wanneer jullie allebei de 25 gepasseerd zijn let echt niemand daar meer op. Je moet doen waar je je goed bij voelt, ben je gelukkig met deze knul die misschien wel een paar jaar ouder is dan jij dan moet je gewoon voor hem gaan.