Te gevoelig

Ik heb dus dat ik snel huil. Bij een kritisch puntje, als ik boos ben, als iemand onredelijk tegen mij doet, ruzie met mijn vriend etc.
Het lukt me ook niet om het in te houden.
Dan krijg ik soort een brok in mijn keel en als ik dan wat wil zeggen springen de tranen in mijn ogen. Heel irritant.
Ik baal hier erg van omdat ik nooit echt een confrontatie met iemand aan kan gaan op deze manier

Heeft iemand anders dit ook? En wat doen jullie er tegen?

Als zoiets gebeurt, je gwn even afzonderen en een paar keer goed in en uit ademen.

Heb ik ook, doe er niet zoveel tegen als ik moet huilen moet ik huilen

Heyhey,

Ik herken het probleem, heb er zelf ook last van. Weet gewoon niet waar het aan ligt, heb ook niks ergs meegemaakt. Dokter zelf dat ik te gevoelig ben en dat ik er maar moest leren leven. Ik heb er ook best wel vaak last van op school. Super vervelend. En dan vraagt iedereen: ‘Waarom huil je?’. Leraar had het dus blijkbaar een keertje gezien en ja hoor 3 keer raden wie op gesprek moest , Yup ik. Tja veel hulp heb ik er niet van over gehouden. Nu als ik zulke huilbuien krijg in het openbaar, ga ik meestal even naar toilet en dan even tranen wegvegen. Heb ook vriendin die precies hetzelfde had, alleen bij haar was de oorzaak bekend. Ze heeft me wat tips gegeven, en bij mij werken ze redelijk goed.

• Probeer te denken waarom je eigenlijk huilt.
  • Blijf rustig, kalm en zorg ervoor dat je weer ontspant
  • Als je dan toch een huilbui krijgt, probeer dan met je hoofd boven te kijken, dat zorgt ervoor dat je niet meer traanvocht aanmaakt. (I know het klinkt raar)

Hopelijk heb je hier wat aan!, Als je vroeger iets mee hebt gemaakt, zelfs een klein dingetje, kan dat misschien de oorzaak zijn hiervan. Als je erover wilt praten, dan raad ik je aan om naar een psycholoog te gaan, want die kunnen je echt helpen!

Liefs!

Dit heb ik ook… als iemand gewoon al een beetje kritiek geeft voel ik het al komen. Heel vervelend -.-

Ik ook… en ook met hele serieuze dingen, als ik op gesprek moet komen krijg ik al traanogen

Eerst was het bij mij heel erg en kreek ik om alles al heel snel rode ogen en nu gaat het al iets beter omdat ik een studie deed waar ze heel snel kritiek gaven van nee dit is niet leuk en ze waren ook heel streng. En omdat ik denk ouder wordt :stuck_out_tongue: ik hoop dat ik er vanaf kom door een eelt laagje te kweken tegen kritiek :sunglasses:

En als je rode ogen hebt en iemand vraagt: Gaat het? of wat is er? dan wordt het alleen maar erger :hammer:

Woa, ben niet de enige haha. Ik huil zo ontzettend snel.

Wauw fijn om te zien dat ik niet de enige ben haha

Nikilly: vroeger heb ik ook niks ergs meegemaakt en daarom vind ik het ook zo stom. Ik heb niks om verdrietig over te zijn.

Ahh zo herkenbaar je bent zo te zien echt niet de enige! (en ik ook niet)

Ik heb het ook, en het is enorm lastig soms. Mijn tip is om zo snel mogelijk die brok in je keel weg te slikken, een paar keer diep inademen en je rust vinden. (:

.

Wow ik heb dit ook. En ik dacht dat ik de enige was. Echt om elk klein dingetje, precies zoals jullie allemaal zeggen, moet ik huilen of krijg ik tranen in mn ogen. Ik vind het zoooo vervelend. Ben inmiddels bijna 19 en dacht dat ik er op deze leeftijd wel overheen zou zijn gegroeid maar echt nog niet helaas :frowning_face:

Heb ik ook last van. Mijn ouders zeggen dat ik teveel waarde hecht aan dingen. Wij waren met vrienden een aantal dagen naar Parijs geweest, en bij het afscheid van de stad moest ik huilen. Ik schaamde me echt heel erg! Echt fijn om te horen dat er meer mensen zijn die hier last van hebben!

jullie zullen vast niet de enige zijn! ik had er op de basisschool last van, wanneer meiden deden alsof ze beter waren dan ik.
Ik durfde dan niets te zeggen enzovoort enzovooort…

maar daar ben ik helemaal overin. op een gegeven moment was ik klaar met dat gedoe (ik weet ook niet hoe)

tips:

• focus je op iets anders
    ik weet dat dit heel moeilijk is maar pak bijvoorbeeld onopvallend je handen vast en voel even aan elke knokkel, of knijp in je handen op een bepaald tempo en focus je eventjes daar op. Het klinkt misschien een beetje raar maar je moet je eigen maniertje vinden om af te leiden. bij mij hielp het om met mijn vinger te zigzaggen langs mijn knokkels. want 1: het voelt lekker zachten en 2: ik concentreerde me volledig daar op
  • laat niet over je heen lopen!
    antwoord altijd eerst rustig met: okee, ik denk er anders over / okee, ik geef je gelijk
    op deze manier kun je rustig jouw redenen geven, en zeg nu zelf is iemand die schreeuwt sterker of iemand met goede redenen…

Deze tips waren vooral voor wanneer je een brok in je keel krijgt tijdens een confrontatie met iemand
hopelijk hebben jullie er iets aan :sob::muscle:

kussss
-xx- :hugs:

wow mijn berichtje hierboven staat een beetje raar?

^^^^

Bedankt voor de tips! ga ze zeker gebruiken