te gespierde benen

heeii,

ik heb jullie hulp nodig!
ik heb te gespierde benen en dat wil ik helemaal niet…
en mijn bovenlichaam is wel slank.
dus wil ik heel graag slankere benen
en ik ben btw 160 cm. dat staat dan toch niet?
Hoe kan ik slankere benen krijgen,
heeft iemand hier ervaring mee?

Vaak krijg je van bepaalde sporten erg gespierde benen, denk aan bijvoorbeeld voetbal. Wanneer de spieren niet meer gebruikt worden, ‘verdwijnen’ ze.
Als dat bij jou het geval is, zou je dus moeten stoppen met je sport. Al zou ik het daar niet voor over hebben.

het hangt ervan of je sport. En als je sport welke sport je doet,
en hoe vaak per week. Je hebt sporten waar je je benen veel moet gebruiken,
waardoor je veel beenspieren krijgt. Dus als je die sport te vaak doet, krijg
je te gespierde benen. Misschien kan je minder sporten of helemaal stoppen met
sporten?

ik vind het best wel raar eigenlijk…
ik zit alleen op jazzdans .
en daar ga ik maar 1 keer in de week naartoe.

zou het ook komen door het fietsen?

^ Als je heel ver moet fietsen kan 't wel.
Ik denk dat je er alleen vanaf komt als je met je sport stopt, maar dat duurt echt jaren voordat de spieren dan ‘weg’ zijn.

Ik denk niet dat het door je jazzdans komt,
misschien moet je grote afstanden fietsen?
Want als je te veel fietst krijg je veel spieren,
vooral bij je kuiten.

Ik heb dit ook, en mijn vriendje pest me ermee. Het kwam door zwemmen denk ik, maar… ik ben al heel lang gestopt ermee… en het is nog steeds hetzelfde!

Ik vind dat juist wel mooi eigenlijk. Waarom wil je het weg hebben?
Als het komt door het vele fietsen kan je er niet veel aan veranderen, behalve als je een scooter neemt.

Nou ik ben nogal klein en dan heb je gespierde benen… snap je?

Ik zou me er geen zorgen over maken. Je kan het namelijk niet 1,2,3, weg krijgen en bij sommige mensen zit het in hun bouw. Heeft je moeder of vader ook gespierde benen?

Beter gespierde benen dan dikke flubberbenen toch? :stuck_out_tongue:

Ik heb ook best gespierde bovenbenen&billen. Komt door t fietsen (2x10 km per dag, yayz) en het hockeyen :wink:.

Ik heb ook enorm gespierde benen.
Een paar jaar terug dacht ik dat ik dik was, maar weinig eten hielp gewoon écht niet. Ik heb toen een keer aan mijn dokter gevraagd wat ik kon doen & hij vertelde me dat ik er niets aan kon doen, aangezien ik eigenlijk weinig vet had op mijn benen en gewoon veel spieren had.
Nu ben ik eigenlijk juist blij me mijn benen - ik voel me een stuk minder zwaar omdat ik weet dat het niet allemaal vet is… haha - & ik vind het nog steeds niet enorm mooi staan ofzo, maar liever dit dan veel vet! toch? (:
Ik moet wel zeggen dat het helpt als je in lichte versnellingen gaat fietsen. Als je veel kracht ergens voor moet zetten, heb je in één keer veel kracht nodig, als je bijvoorbeeld lang (maar langzaam) gaat hardlopen, gebruik je die kracht over een langere tijd (als je begrijpt wati k bedoel). Je maakt dan minder ‘dik’ spierweefsel aan! Misschien heb je daar wat aan! > dus; hardlopen, wandelen, in lichte versnelling fietsen, veel lichte oefeningen doen. (:

Je hebt inderdaad twee soorten spierweefsel. Voor sporten/activiteiten waarbij je korte tijd ineens veel kracht nodig hebt bouw je witte spiervezels op. Van deze spiervezels worden je spieren ook echt groter. Daarnaast heb je rode spiervezels die je opbouwt bij conditie sporten waar je dus minder kracht over een langere tijd nodig hebt en dus je energie verdeeld. Deze spiervezels zorgen niet voor een veel grotere spiermassa.

Maar het kan inderdaad ook gewoon in je bouw zitten en dan is er niet zo heel veel aan te veranderen. Gespierde benen zijn in ieder geval wel heel mooi!:slight_smile:

Mijn pa en ma hebben niet echt gespierde benen haha
Maarja het zal idd wel aan het fietsen liggen.
Moet heel lang fietsen voordat ik bij school aankom en ik ga elke zondag naar dansles (duurt 3kwartier) .
dus ja ;p

Kijk, er kan rond dit onderwerp nu precies wel enorme appreciatie zijn…
Voor mij, is een meid met “zeer” gespierde benen (echt zalig dikke spieren), het mooiste wat er bestaat.
(En ik ben dus verlangend)
Zo zie je maar !

… Whut ? :face_with_raised_eyebrow:

Ik denk dat je je benen beter kunt aanvaarden :slightly_smiling_face: