Té eerlijk

Soms heb ik van die momenten, dat ik personen gewoon de ‘waarheid’ wil vertellen.
Een simpel voorbeeld: ‘Ik loop door de straten in Amsterdam met mijn vriendin, we zijn aan het shoppen en gingen allerlei winkeltjes binnen, toen kwamen we bij een winkel die we nog niet kende, mijn vriendin zag gelijk iets leuks voor haarzelf, maar het stond haar echt niet,’
Natuurlijk is dit een hele simpele situatie, en kun je makkelijk zeggen dat het haar niet staat, maar er zijn situaties waar je dat haast niet kan…
Bijvoorbeeld als het over iemands gedrag gaat, persoonlijkheid etc.
Ik hoop dat jullie me een beetje begrijpen…
En hebben jullie soms ook zulke momenten? dat je gewoon alles eerlijk in iemands gezicht wilt zeggen.

PS: Toen ik 8 was ofzo, had ik ooit alles eerlijk in iemands gezicht gezegd, ze werd echt razend, en sindsdien zijn we niet vriendinnen meer.

Ja, ik wil dat bijna altijd. Maar ik probeer mezelf dan ook echt tegen te houden.
Voorbeeld: M’n vriendin heeft dr haar geknipt en het is echt vreselijk. Maar ze is er zelf zoo ongelooflijk trots op en zo blij mee, dat het echt lullig is om te zeggen.

heb ik ook soms hoor, dat ik gewoon alles eruit wil gooien en zeggen wat ik echt denk

Dat heb ik ook soms, maar ik hou gewoon me mond. Anders klinkt het zo lullig ;p.

Als ik zeg wat ik denk, kwets ik soms mensen.
Maar ik ben ook niet zo’n persoontje die alles zegt van mensen willen horen O.o Natuurlijk wel als dat zo is.

gewoon subtiel de waarheid zeggen :slightly_smiling_face:
als antwoord op jouw voorbeeld;
hmm… ik vind t eerlijk gezegt niet zooo leuk staan… ik weet haast zeker dat je nog wel iets leukers ziet :grinning:

ik ben zelf trouwens niet zo van he alles er uit gooien, zou t soms echt ONGELOOFELIJK graag willen, maar ben er veel te schijterig voor…

ik vind dat dat gewoon moet kunnen. ik ben zelf ook heel direct en recht door zee. ik houd er niet van om eerst drie jaar ergens omheen te lullen, gewoon meteen to the point komen, dan heb je dat ook weer gehad.
meestal wordt het ook nog gewaardeerd!

Nou ligt eraan. Ik vind over iemand gedrag/persoonlijkheid toch wel een gevoelig onderwerp. Zoals een jongen zei(via msn) dat ik verlegen was. Já ik ben nou niet zo open en stiekem haatte ik het dat hij het zei… Maar aan de andere kant accepteer ik het en weet ik het van mezelf ook al te goed.

Het ligt er maar net aan hoe iemand het overbrengt. Ik hield er ook even een kut gevoel van over. Maar de manier waarop hij het zei kon ik wel “mee leven.” Sommige mensen kunnen wel zo 1,2,3 commentaar geven over alles, maar hebben niet eens in de gaten hoe arrogant ze soms klinken. Daar heb ik dus echt een hekel aan. :slightly_smiling_face:

nja ik zeg niet heel vaak wat ik écht denk.
ik ben best hard op dat gebied en als ik over alles heel eerlijk ben kwets ik heeeel veel mensen onnodig.
dus veel (negatieve) dingen hou ik voor me , al wil ik alles eruit gooien.

ik vertel me mening gewoon , liever eerlijk dan schijnheilig :3

ik heb dus zo dat ik bijna alles er uit floep wat ik denk maar soms komt het verkeerd over maar dan bedoelde ik het helemaal niet zo rot. Maar probeer me wel in te houden haha.

Ik gooi alles dr meestal uit.
Ik ben te eerlijk.
Maar dat werkt soms ook in je voordeel.

What you see, is what you get.

meestal heb ik dat tegen over me moeder, als ik moet liegen moet ze sowiso over een paar dagen de waarheid weten no matter what! anders voel ik me schuldig en floept het er zo uit

ik kan echt niet liegen als iemand zegt ‘staat het leuk’, dan zeg ik gewoon ‘mwhaaaa’, ik snap niet hoe mensen dan gewoon nog vrolijk ja kunnen zeggen terwijl ze het niet menen xD.

verder lieg ik wel eens tegen mn ouders, dat kan ik dan weer wel haha.

Nee dat heb ik niet, want ik ken iemand (die veel voor me betekend) die altijd te eerlijk is. En dat doet eerlijk gezegd best veel pijn.
Dat zou ik iemand anders niet aan willen doen.

Ik heb juist eerder het probleem dat ik te snel zeg wat ik denk en ik vaak ook nog eens een uitgesproken mening heb en dat wordt niet altijd even goed gewaardeerd door iedereen. Maar persoonlijke dingen die probeer ik altijd op een zo vriendelijk mogelijke manier over te brengen.

ik wil het en doe het ook,
maar als ik iemand ontmoet en je leert elkaar kennen zeg ik altijd,
ik ben heel eerlijk, dus als je iets gaat vragen waarbij een negatief antwoord je boos kan maken, vraag het aub niet aan mij.
dus iedereen weet onderhand wel dat ik te eerlijk ben.
(dus komen ze als ze twijfelen aan hun haar meteen naar mij, omdat andere JA IS LEUK zeggen terwijl het eruit ziet als een vogelnest)

Ja dat heb ik ook wel, maar dan doe ik het toch niet omdat ik bang ben ze pijn te doen.

Edit: Eerlijkheid is goed, maar ik vind dat je sommige dingen beter voor je kunt houden.

Het ligt aan de situatie vind ik. Dat voorbeeld dat jij geeft, in dat geval zou ik als jouw vriendin zijnde liever de waarheid horen. Beter dan voor schut lopen omdat dat kledingstuk me vreselijk staat.

Ik ben dus juist té eerlijk, nouja niet echt té eerlijk maar meer heel direct;)
Dat is ook niet altijd lekker hoor xD,