te dun??

ik ben 13 jaar en al best lang (1,70)
maar ik weeg niet echt veel voor mijn lengte ( 40,3)
denken jullie dat ik naar een dokter zou moeten gaan ofzo?

dit geloof ik niet. ik woog 43 en lag op het randje van leven en dood.

het is echt zo

is wel erg weinig, ik zou even kijken wat je bmi is als dat ondergewicht aangeeft misschien even langs de dokter of een dietist(e)

als het echt zo is zou ik langs de dokter gaan, hij kan je misschien langs een dietist sturen.

Ik was ook altijd 40 kilo toen ik zo oud was hoor. Maar ik was nooit zo lang (nu nog steeds niet :'D). Bij ons in de familie is iedereen gewoon heel licht om een vreemde reden.
Maar ik zou naar een dokter gaan.

ja dodger precies, dan heb je een andere lengte. ik wil niet veel zeggen maar het kan echt niet.
ik ben dan wel ouder, maar zelfs op jou leeftijd is het veel te laag. Ik moest met spoed naar het ziekenhuis dusse…

je bmi is 14 trouwens, volgens mij is vanaf 17 gezond gewicht.

Eng…
Het is natuurlijk zo dat als je heel veel groeit op een korte tijd, je lichaam dat moeilijk kan bolwerken, dus als je uit je puberteit bent, zou je moeten aankomen.

Je dieet toch niet?

vanaf 16 is je bmi normaal gewicht en jij zit dus op 14
een vriendin van mij was een tijdje te licht toen is ze doorverwezen naar een diëtist (ik weet niet o ik het goed schrijf) en toen moest ze rijstepap eten. maar ik zou naar de huisarts gaan die kan advies geven of doorerwijzen. ik was trouwens ook altijd erg licht maar toen ik 1.70 was en 13 woog ik denk ik wel 45 tot 49 kilo

Nou, een vriendin van mij had ook zwaar ondergewicht, maar als je zag wat zijn allemaal naar binnen schransde :open_mouth: Sommige kunnen daar gewoon niks aan doen, maar ik zou als ik jou was tog zkr wel ff naar de dokter gaan voor de zekerheid.

Xx

ik had ook zwaar ondergewicht, maar ik eet echt ontzettend veel, daar staan mensen vaak verbaasd van te kijken. maar ik ben gewoon vanzelf wat dikker geworden, waarschijnlijk mede door de pil. ik denk dat je je op deze leeftijd nog niet zo druk moet maken. als je zelf maar weet dat je gezond bezig bent.

ik ben ietsje zwaarder, maar de dokter kan er toch niet zo veel aan doen.
als je maar genoeg eet;)

xx

dat is wel wat te weinig ja… maar je eet gewoon goed en gezond? dan zou ik me niet al te druk maken, maar als je dat wel doet kan je altijd ff langs de huisarts toch?

Ik ben zelf ook heel dun,
maar als jij goed eet en niet vaak ziek bent zit je goed.
als je echt niet aankomt moet je naar een dokter gaan.
xx(L).

ik heb dit ook gehad, maar dit was vanwege een operatie. ik ben nog steeds heel erg dun, maar ik kreeg toen nutricia shakes, onder begeleiding van een diëtiste. Misschien helpt het (als je wilt aankomen) om naar een dieetiste te gaan, klinkt misschien als onzin, maar misschien heb je nét dat steuntje in je rug nodig (coaching) wat er voor zorgt dat het goed gaat!

uhm ik ben 1.76 en weeg 42 kilo xD

Ik woog ook ooit 40 kilo voor een 1m68
maar ik was 15…Maar het kan dus wel.

@ topicstarter:
Eet je wel genoeg? En ben je misschien erg tenger gebouwd?
Ik zou wel naar een dokter gaan want je gewicht is niet zo goed tov je lengte.
Kan ook met de groei te maken hebben maar misschien moet je idd wat aankomen.

Vanaf 18.

Wel typisch dat je enige berichten in dit topic geplaatst hebt. Vraag me ook af of het wel waar is, want anders lag je waarschijnlijk wel in’t ziekenhuis of zo.

ik voel me weer een olifant