Te dun en ongesteld

Ik ben vandaag voor het eerst ongesteld geworden, en ik denk dat ik er nog helemaal niet aan toe ben. Mijn moeder zegt dat ze ook 13 was toen ze ongesteld werd, ik ben ook 13. Ook was mijn moeder vroeger dun gebouwd, ik ben ook altijd aan de dunne kant geweest. Ik ben vroeger naar een dietatiste geweest, en daarmee zijn we gestopt, het had geen effect, en ze zei dat ik verder gezond was.
Volgens deze site url=http://www.bmi-kinderen.nl/[/url] heb ik op het randje een gezonde bmi. Wat denken jullie ervan, ik was zowiezo van plan om een dieet voor mijn leeftijd te beginnen.

By the way, mijn gewicht is 37.4 en mijn lengte is 153 cm

Wat is nu je vraag dan?

Dat vraag ik me eigenlijk ook af

Is het nou gezond hoe het zit met mijn gewicht en dat ik pas ongesteld ben geworden?

Hmm. Het klinkt inderdaad niet gezond. Ik ben 1 centimeter groter en weeg 10 kilo meer. Maar hier heb je niks aan.. Maar, je bent ook nog maar 13, dat betekent dat je lichaam nog in ontwikkeling is dus er kan nog veel veranderen. En zoals je zegt, het zit in de familie. Zolang je er zelf geen problemen mee hebt, is er volgens mij niks aan de hand. Zolang je normaal eet enzo. Het is niet dat je mager wilt zijn, je kan er gewoon niks aan doen. En je krijgt gewoon de regels. Moest je echt té mager zijn, zou je ze (volgens mij) niet krijgen.

Ik begrijp niet wat je nu wilt weten. Anyway, ik heb altijd geleerd dat, wanneer je té dun bent, je menstruatie kan ophouden. Dat komt wel eens voor bij anorexiapatienten (en nee ik suggereer niet dat jij dat hebt, ik maak alleen even de vergelijking om aan te geven dat wanneer je lichamelijk gezien te dun bent en daardoor niet gezond, dit je hormonen aantast). Jij bent dun maar wel ongesteld geworden, dus volgens mij is er niks aan de hand! Ik weet niet wat een normaal gewicht is voor een 13 jarige, maar als jij je er prettig bij voelt om een dieet te starten, moet je dat inderdaad doen.

Ja je bent wel licht, maar je bent natuurlijk nog maar 13. Blijf gewoon gezond eten, dan komt dat wel goed.

Het lijkt me geen probleem hoor! Ik woog ook zoveel toen ik zo lang was, en ben nog steeds nogal dun. Ik ben wel heel onregelmatig, maar ik weet niet of dat door mijn gewicht komt. Voor de rest zou ik niet weten wat het probleem zou moeten zijn.

Dank jullie wel, ik maak me nogal zorgen, ik krijg soms van die reacties van ‘Wat ben je dun, hoe komt dat?’ Maar dan reageer ik gewoon dat ik normaal eet als andere 13 jarige, soms wel meer. Maar alsnog, ik vind zelf ook dat ik aan de dunne kant ben, dus ik vind het ook prettiger om gewoon wat steviger te zijn. Hebben jullie een idee waar ik een goede dieet vinden kan?

Je kan een afspraak maken met de dokter die verwijst je dan waarschijnlijk door naar een dieetiste xd (sorry trema’s doen het niet op de deze pc)

Oh dat herken ik heel erg! Maar ik vind mezelf niet te dun of zo dus ben niet van plan het te veranderen. Ik zou vooral meer koolhydraten eten. Probeer eens een boterham meer dan normaal te eten. In ieder geval niet ineens superveel ongezond voedsel eten, dat is heel slecht.

Bedankt voor de reacties, jullie hebben me minder onzeker hierover gemaakt. Ik denk dat ik gewoon een dieet op ga zoeken, en als dat niet helpt dan ga ik contact opnemen met de dokter. Als het aan mij ligt:

SLOTJE

Ik wist niet dat dun zijn en menstruatie iets met elkaar te maken heeft… Ik snap het wel bij anorexiapatienten, maar die zijn natuurlijk niet gezond bezig en die hebben natuurlijk nog meer gevolgen zoals haaruitval :x Maaaaaaaar er is niks mis met je. Je bent gezond en ongesteld. Ik was rond jou leeftijd rond de 37 kilo. Nu zit ik midden in het gezonde bmi gedeelte 8D Het is ook heel normaal dat je rond die leeftij het wordt, vooral omdat jou moeder ook rond die leeftijd was. Dus ik zie je probleem niet in :x