Te druk, tijd tekort...

-

Ik snap je probleem op zich wel. Misschien kan je het met je vriend er over hebben dat muziek gewoon echt heel belangrijk voor je is en ook echt bij je hoort en dat het zegmaar iets is dat je ‘moet’ doen netzoals hij bijvoorbeeld moet werken ofzo. Ik weet het niet echt, maar heb je het wel eens met hem besproken?

-

Waarom doe je het gewoon niet tegelijk? Dat hij erbij is als je muziek maakt. :’)

-

Ik snap je probleem, maar heb je echt elke dag 4 uur ervoor nodig om op niveau te blijven? Als je er nou af en toe iets minder van maakt, dan gaat je toekomst echt de goot niet in hoor.

Ik snap je probleem en dat je het vervelend vindt en niet wilt kiezen enzo…maar ik bekijk het even van de andere kant:
Ik vind het best egoïstisch tegenover je vriend. In een relatie moet je voor elkaar gaan, je best voor elkaar doen en niet gewoon je ding doen en kijken wat er overblijft. Als je elkaar zo graag wilt zien moet je ook wel iets kunnen bedenken om dat mogelijk te maken.
Nu moet hij maar kijken wanneer jij je viool aan de kant legt en maar hopen dat dat niet in de uren valt dat hij moet werken. Als jij nou eens eerst kijkt wanneer hij niet werkt en je dan een paar uurtjes vrijhoudt, kan je toch de tijd dat hij werkt viool spelen en nadat hij bij jou is geweest ofzo.
Misschien moet je wel gewoon iets opofferen…een uurtje viool spelen…en anders je vriendje. Als je niet voldoende voor hem wilt gaan dan levert dit alleen maar meer ruzies op.

Als je je ouders gewoon zou vertellen dat je een vriend had, kan hij 's avonds gewoon bij je langs komen.
Ik zie mijn vriend ook haast niet overdag, maar wel slapen bijna 3x per week bij elkaar.

Tja. Meer oplossingen zie ik niet.

4 uur per dag?
Teeeeeeeeeeering!
Je niveau gaat er toch niet op achteruit als je minder speelt?
Hooguit langzamer vooruit…

Doe dan 2 uur per dag (is al veeelteveel vind ik ;p),
heb je elke dag 2 uur over voor je vriend!

-

-

Misschien dat je in het weekend iets kunt afgespreken, of op zondag (is meestal een vrije dag )

dus jij bent 15 en hij is 28 als ik het goed begrijp uhh oke :anguished:?

Ontopic ik zou gewoojn proberen zoveel mogelijk tijd voor hem vrij te maken. Misschien s’avonds zeggen dat je naar vriendin bent etcetra zodat je wel keertje in de avond kunt afspreken.

Jij hebt kortweg geen tijd voor een relatie, dat is eerlijker tegenover je vriend. Je brengt zo weinig tijd voor, feestdagen ben je niet bij elkaar… wat houd jullie relatie dan in…

Oke.
Ho eens even.
Jij hebt geen tijd vanwege muziek/school.
Je ouders mogen niet weten dat je bij hem bent. (Sowieso, 28? Ieuw.)
Jullie kunnen nooit iets plannen.

Mijn idee; maak het uit. Vind zelf een leuk iemand die vlak bij je in de buurt woont en die je ouders wel kunnen waarderen. Laat hem een leuk iemand vinden van z’n eigen leeftijd. En leef vredig verder.
Dit is gewoon dom.

Ik ben het eens met Scrumptious. En naarmate jij ouder wordt, zal je alleen maar meer tijd in school e.d. moeten gaan steken.
Je zegt zelf eigenlijk al dat je geen tijd voor een vriend hebt. Neem er dan ook geen.
Ik kan het me van zijn kant heel goed voorstellen dat hij het niet leuk vind.
Ik denk dat als het zo doorgaat, hij er zelf ook wel een einde al aan zal gaan maken

Ik vind het leeftijdsverschil zoiezo veel te groot, maargoed daar gaat het hier niet over.

Ik denk dat zo’n beetje alles al gezegd is. Als je hem echt zo leuk vind moet je maar tijd voor hem maken, je kan hem ook niet steeds aan de kant zetten omdat jij zo nodig moet oefenen. En ik snap dat je dat oefenen heel belangrijk vind, maar als je straks op het conservatorium zit zal je misschien wel nog minder vrije tijd hebben!

Ik denk dat je moet prioriteiten moet stellen, aangezien je niet en wilt doen… Je kan best is een dagje niet oefenen, maar zo te lezen heb je dat er niet echt voor over?

precies ja :slightly_smiling_face:

je zit nu ook in je pubertijd en dan heb je nooit tijd :’) en hij is tegen de 30 aan die heeft wat meer tijd voor iemand die ook wat ouder is,ik zou ook zeggen uitmaken.