Té donker haar door kleurspoeling

Hoii iedereen.

Gisteren ben ik naar de kapper geweest om m’n haar wat donkerder te maken. Ik had namelijk middenbruin haar maar ben donkerblond van mezelf dus ik kreeg op een gegeven moment blonde plukjes/babyhaartjes. Enfin, ik vond dat mijn haarkleur heel erg was vervaagd. (met nieuwjaar had ik het donkerbruin geverfd maar het was zwart geworden. na een maand of 2 was het mooi bruin, precies de kleur die ik wou.)

Maar begin april was het zo vervaagd, het was niet meer donkerbruin maar veel lichter. Ik besloot het bij de kapper één tintje donkerder te maken maar niet met verf, met kleurspoeling. (Ik wilde niet vastzitten aan zwarte haren.) Dus ik helemaal op m’n gemak bij de kapper toen ze het eruit wastten en het resultaat lieten zien.

Het was pikzwart geworden. Na een grote ruzie ben ik boos weggegaan, zelfs toen ze mij een kortingsbon aanboden voor de volgende keer. Ik zei “welke volgende keer?”

Nou heb dus weer hetzelfde probleem. Hoe kom ik van deze spoeling af? En ik heb gisteren én vandaag al Head&Shoulders in m’n haar gesmeerd en een uur in laten trekken. Het mocht niet baten :woman_facepalming:

je hebt spul om je verf eruit te halen,
maar dat is echt heel erg slecht voor je haar!
dus dan moet je het daarna echt heel veel maskers indoen enzo,
maar waarschijnlijk lijd je haar daar echt voor heel erg lang onder!

maar als je er echt vanaf wil kan je dat proberen,
moet je bij de etos dan gewoon om vragen, daar hebben ze die!

Ik werk bij de Etos, een optie is om je haar te ontkleuren maar dit is HEEL SLECHT voor je haar. Aangezien je haar nu zwart is zal je wel een aantal keer moeten ontkleuren, en het zal waarschijnlijk oranje/blond worden in jouw geval.
Als het is ontkeurd kan je het weer oververven met je nieuwe gewenste kleur.

Een andere optie is om het gewoon weer te laten vervagen en het over 3 maanden weer te verven.

Verder valt er niet veel aan te doen.

ja, ik werk ook bij de etos!

optie 1: ontkleuren
optie 2: highlights laten zetten, lijkt je haar al een stukje lichter.
optie 3: elke dag met head&shoulders wassen MAAR veel maskers smeren dan, want het droogt je haar super erg uit.
optie 4: zonnebanken, zon maakt je haar lichter.

oeh echt kut joh!!
Wist je trouwens dat een kleurspoeling veel slechter (en langer in je haar blijft zitten dan “normale” verf. dat verteld mijn kapster pas… helemaal als je blond haar hebt van jezelf

Maar ik wil helemaal niet m’n haar opnieuw verven. Alleen de spoeling sneller eruit krijgen.

Ik probeer gewoon het elke dag te wassen met H&S. Hopelijk is het tegen juni wat lichter want dan ga ik op vakantie.

Thx meiden :slightly_smiling_face:

neeeee! niet elke dag wassen met H&S! dat is echt super slecht! het droogt je hoofdhuid ontzettend uit en het maakt je haar heel poreus.
max. 1x per week met H&S wassen
dit is mij namelijk ook overkomen, me haar ziet er echt onwijs dood en onverzorgt en stug uit; omdat ik het te vaak met H&S heb gewassen nadat mijn kleurspoeling ook te donker was geworden, geduld is een schone zaak

gewoon elke dag wassen met anti roos shampoo en dan van een ander merk dan H&S… die gebruik je dan maar 1 keer per week. bij mij is dus t probleem dat mijn haar te snel vervaagd van kleur… terwijl ik zelfs shampoo voor bruin haar gebruik van john frieda…

Oh, pfieuw dankjullie wel voor de waarschuwing. Dan zit er nix anders op dan afwachten.

de zon schijnt tenminste. wie weet wordt het wel lichter daarvan.

Ik had ook een kleurspoeling een keer in m’n haar en in het begin was het erg donker maar na een maandje was het al weer een heel stuk lichter. Wel duurde het erg lang voordat ik m’n echte kleur weer terug had, maar het vervaagd super snel hoor/