te dik.

Heey,

Ik heb me dus laatst gewogen en daar blijkt het uit dat ik overgewicht heb,
Het logische wat je nu denkt is gewoon afvallen. Maar daar ben ik dus bang voor
omdat ik een paar jaar geleden te veel was afgevallen en daarmee te obsessief bezig
was, dus ben ik bang dat ik terug val op die gewoonte.
Wat moet ik nou doen? ik merk al dat ik begin met de calorieen te tellen en steeds
op fora’s zit, waar ik eigenlijk niet naar hoor te kijken.
Hoe kan ik dus afvallen zonder er teveel mee bezig te zijn?

Misschien door met je ouders te overleggen? Zei kunnen je vast helpen met bepaald avondeten voor je klaar te maken etc.

Misschien een bezoekje langs de diëtiste? Die zal je helpen met een gezond eetpatroon.

Door misschien op een andere manier af te vallen? Dus niet extra op je eten letten (natuurlijk wel een klein beetje letten op wat je eet), maar vooral meer bewegen. Pak de fiets, in plaats van de bus. Ga eens zwemmen, hardlopen, gewoon wandelen, naar de sportschool…

Samen met een dietiste een schema opstellen en vragen of je ouders en vrienden rekening met je willen houden.

dat gaat dus moeilijk, want ik schaam me er ontzettend voor en iedereen
tegen wie ik het vertel zegt dat ik overdrijf. En als ik naar een dietiste zou gaan
moet ik natuurlijk toestemming hebben van mijn moeder. :s

Misschien kan je naar een diëtiste?
En als je nu eens 3 gewone maaltijden en gezonde tussendoortjes eet?
En maximaal 3x in de week sport? Is dat niet een richtlijn om aan te houden?

sportschool wil ik wel. Maar dat kan ik niet betalen,
denken jullie overigens dat het raar is om op je 14e naar de sportschool te gaan?

Natuurlijk is dat niet raar, ik ben ook 14 en ga iedere week naar de sportschool, gewoon omdat ik het heerlijk vind om te sporten, en ik heb nog nooit rare blikken gehad ofzo hoor haha :slightly_smiling_face:

Je kan gewoon eens een dietiste mailen, daar heb je geen toestemming voor nodig en dan kijk je gewoon wat hij of zij zegt?

Idd, mere bewegen. Ik zit op hockey, drie keer per week, maar op de andere dagen wil ik natuurlijk ook sporten want ik heb ook overgewicht :'D Maar mijn ouders kunnen/willen niet nog ene sport betalen, dus ga ik joggen in het park of op de Wii :'D

oke, bedankt :slightly_smiling_face:

Ik vind het nogal eng om dat soort dingen te doen.(bellen,mailen)

Er kan niets gebeuren met alleen mailen of bellen. Niemand hoeft daarachter te komen als je dat niet wilt. En bedenk je maar zo, er kan niets fout gaan, het kan alleen maar beter worden als je even belt/mailt. Wie weet krijg je wel ontzettend goed advies. :slightly_smiling_face: