Té dik

dames, ik moet hier mijn verhaal kwijt. ik ben zo onzeker, en schaam me dood. vanaf baby af aan ben ik al een vetpropje geweest. maar ongeveer 3jaar geleden ben ik denk ik 20kilo aangekomen, vooral door stress en het ziektebed van m’n moeder. elke dag hou ik mijn buik in, en nog is ie dik. en dan bedoel ik echt dik! net heb ik 3/4 van mijn kledingkast weggegooid, te klein geworden! en het kwart dat over is, zijn vestjes. dicht is niet mooi, zie je mijn buik. en heb niks voor het eronder qua shirtjes. tuurlijk jullie kunnen zeggen, koop shirtjes. maar shirtjes die ik leuk vind staan niet bij mij. ben nu bezig met afvallen, afgelopen vrijdag 1.5 kwijt. maar het is zó moeilijk. ik ben 170lang en weeg inmiddels 71.5kg. ik ben dus echt onzeker, en schaam me dood. overal op mijn lichaam heb ik straie aangezien ik ben aangekomen. ik let op mijn eten, en beweeg zoveel ik kan. maar het gaat er met moeite af, en aankomen gaat heel makkelijk. wat moet ik nou? ik word hier gek van, elke dag als ik in de spiegel kijken dan walg ik van mijn lichaam …

ik wou dit even kwijt, misschien iemand met advies/tips.
ik ben echt hopeloos, en walg van mezelf!
):

Goh dankje… Ik ben 165 en 80kg. Je bent echt niet te dik.

ik weet niet of mijn bmi goed is. maar ik heb echt een buik. als ik mijn buik niet inhoud lijk ik wel zwanger, dat meen ik serieus! maar dan met 3vetrollen.

jonge ik ben 1,67 en 74kg, hoe the fuck kun JIJ dik zijn?

Wat zeuren jullie nou? Ze kan toch wel een buikje hebben en zich daarvoor schamen?
On: Heb je al buikspieroefeningen geprobeerd? :slightly_smiling_face:

op dit soort reacties zit ik niet te wachten. ik vraag om advies, ik zit hier echt mee. hier een foto van een zwangere vrouw, zo is mijn buik ook. precies zo dik, alleen niet strak, en met 3vetrollen. (dit is even om aan te geven hoe dik)

http://94.100.118.173/233000001-233050000/233004201-233004300/233004219_4_IP4X.jpeg

ik ben 1.70 en 73 kilo. Mij hoor je ook al niet klagen. Maar als jij jezelf te dik vindt…

Hmm weetje wat je kan proberen.,

Proberen om steeds minder te eten bijv. als je eerst een kommetje chips neemt volgende x een handje nemen. Anders kan je indd buikspieroefeningen doen. Veel water drinken. Gooi het snoep weg, Neem in plaats daarvan een lekker stukje komkommer of appel. Ga lekker sporten ,hardlopen,tennis dat soort dingen.

kloot dankjewel, maar heb daar wel aangedacht ja …
maar wat is dan verstandig? buikspieroefening of?

en hoe kan ik verder afvallen?
ik wil namelijk niet zo verder, ik eet al veel gezonder
en bijna geen tussendoortjes, en als ik die eet zijn ze gezond!

xsweetgirl13, water lust ik niet. zelfs niet met een scheutje citroensap erin. ik heb mezelf geprobeerd aan te leren om het wel te drinken maar daarvan moet ik echt kokhalzen. snoep eet ik bijna niet. pff.

Ik snap niet wat mensen nou zeggen van ‘je bent helemaal niet dik’
Zij voelt zich dik en daar wil ze iets aan doen en zeggen dat ze niet dik is terwijl je zelf ook overgewicht hebt en dat misschien niet toe wil geven helpt niet.
Niet dat het gewicht dat ze nu heeft overgewicht is (al zou dat kunnen liggen aan de leeftijd), maar als ze zich slecht voelt over haar gewicht kunnen een paar kilo’s eraf echt geen kwaad…

Mijn tip is om gewoon gezond te eten, niet snoepen, veel gaan bewegen (als je dat niet veel doet opbouwen). Dat is de enige manier om echt goed af te vallen… het kan lastig zijn maar als je echt zo baalt moet je doorzetten.
Wel oppassen dat je niet doordraait natuurlijk :wink:

Ga elke dag hardlopen dat helpt sirieus :'3

2ereactie

punten tellen

Als jij je stoort aan je buikje kun je inderdaad beginnen met buikspieroefeningen. Dat heeft bij mij heel erg geholpen, ik had echt een strak buikje gekregen en m’n lovehandles waren weg. Je moet het uiteraard wel langzaam opbouwen en blijven volhouden, hoe saai het ook is.

Hier zijn een paar voorbeelden:
http://www.bodystore.nl/b…/buikspieroefeningen.html

Ik raad je ook aan kruislings je buikspieren te beoefenen :slightly_smiling_face: Dus dat je met je linkerelleboog richting je rechterknie gaat en met je rechterelleboog richting je linkerknie :slightly_smiling_face:

dopemine. ik moet wel even toevoegen dat ik ijzertekort heb. en ik moet elke dag om 6uur opstaan in verband met school. en ben pas rond half 10 klaar met werken. (lees: school/werk). heb al paar keer geprobeerd te joggen, maar dan moet ik dus om 5uur al opstaan. en vanwege mijn ijzertekort doe ik dat nu nog niet. maar wil er wel mee beginnen. en snoepen, zoals ik zei. bijna niet. alleen in het weekend. en dan niet overdreven maar een handje chips of chocolaatje/koekje. en ik ben btw 19 jaar.

Over geen water lusten: spa en fruit, groene thee, crystal clear… dat zijn wel redelijke vervangers, toch? En over wat Dopemine zegt… Het is niet dat ik wil beweren dat ze niet moet afvallen, maar het is meer om te zeggen dat er zoveel meisjes zijn als zij. Het is niet dat als ze over straat loopt iedereen opkijkt van WOW DIE IS DIK! Helemaal niet. Ze is gewoon wat stevig. Ik ook.

Volgens mij is het ook goed om vóór je buikspieroefeningen doet even een stukje te gaan lopen (niet wandelen).
Ik ben trouwens ook begonnen met buikspieroefeningen laatst en je denkt de eerste dag echt wat een hel :’) maar het gaat al heel snel veel beter als het goed is!

mepiti, spa&fruit/crystalclear/groenethee allemaal al geprobeerd maar krijg het gewoon niet weg. echt niet. als ik het niet erg lekker vind wil ik het best nog opdrinken maar hiervan moet ik echt overgeven en dat is dus niet erg prettig!

hmmm… nou ik zou sowieso iets proberen te doen aan dat ijzertekort want dat is natuurlijk sowieso niet goed! Maar jeetje ben je echt 5 dagen per week zo lang bezig? Tsja… je zou ook naar een echt (gezond natuurlijk) dieet kunnen kijken als sporten écht niet gaat.

1.70 en dan 71 kilo. Misschien heb je het niet door, maar dat is een gemiddelde voor veel dames, vooral jouw leeftijd. Veel meisjes kunnen het verbergen door de manier van juiste kleding te nemen. Op zich is er niks mis met je. Wat betreft je BMI kun je wel wat afvallen. Doe maar rustig aan, en neem de tijd om je gewoonten aan te passen. Je hebt er ten slotte niet echt tijd voor gehad.

Afvallen is moeilijk, en gaat vaak heel langzaam. Ga dus niet te gehaast bezig. Het begint bij discipline om bepaald slecht eten te laten staan, dan gaat de rest meestal vanzelf. Ik ben ook afgevallen, maar dit kostte me twee jaar.
Ik heb dat vooral te danken aan Zumba, elke avond 20 minuutjes.