Te dik

Hoi :grin:

Ik ben te dik en heb 4 kilo overgewicht en dat zie je echt heel erg. Ik wil heel graag afvallen, maar mijn moeder vindt een dietiste onzin en wilt dat ik meer sport (Ik train 1x in de week, ik heb 1, soms 2 wedstrijden in de week en gym 2 uur op school.) Meer kunnen mijn knieën echt niet aan (Ik heb m’n knie een keer gebroken). Mijn ouders eten ook altijd héél ongezond. Als ik het niet een beginnen ze weer dat ik weer een eetstoornis ga krijgen. (Had ik in groep :sunglasses: Ik ben weggegaan van mijn vorige school omdat mensen me uitscholden om mijn gewicht, ik ben bang dat dat op mijn volgende school ook gebeurd.
Heeft iemand tips om gezond af te vallen?

4 Kilo valt best mee hoor, het is niet dat je 15 kilo moet afvallen. Gewoon minder snoepen, kleinere porties eten en veel water drinken.

wow, in groep 8 al…
4 kilo is niet zo heel erg hoor!

als je echt wil afvallen dan zou ik dat tegen je ouders zeggen.
En een rijtje maken met redenen waarom je wilt afvallen en wat je wilt doen om die 4 kilo kwijt te raken.
Misschien zullen je ouders je dan wel helpen.

4 kilo is best weinig, maar je ouders vragen of ze een keer gezond willen koken? En zoals Betsey al zei, minder snoepen, kleinere porties eten.
Doe het rustig aan, meteen helemaal stoppen met eten is super ongezond.

succes!

Je hebt 4 kilo overgewicht…
dat is HELEMAAL niet veel :confused: … onzin
anyway ga naar het Food&Sport gedeelte van GS

Ja het valt ook best mee… Maar ik ben van mezelf best breed en ik voel me echt een olifant :f
Dat minder snoepen probeerde ik al, maar ze zijn zo verleidelijk eh x3

Lieve schat, ik heb 5 kilo overgewicht. Ik voel mezelf ook weleens te dik, maar daar in tegen pas ik nog wel in maat 40/42, M/L. Dus op die manier valt het nog wel mee. Als je maar lekker in je vel zit… Je moet je vooral niet laten beinvloeden omdat je wat zwaarder bent. Wees trots op jezelf!

Als je wil afvallen, kun je het beste beginnen met ongezonde tussendoortjes te vervangen door gezonde tussendoortjes (Fruit, komkommer, tomaat, etc.), fietsen naar school, kleinere porties nemen, maar wel gezond en genoeg blijven eten.

Waarom zegt iedereen dat het best mee valt? Ze zegt dat ze 4 kilo OVERgewicht heeft en het kwijt wilt. Mss ben je niet extreem dik maar ik vind het wel erg goed dat je je eetpatroon wilt verbeteren. Tuurlijk moet je lekker in je vel zitten, maar is wel zo fijn als je er een gezonde levensstijl op na houd.

Kleinere porties eten en veel water is sowieso een goeie optie, maar mss kun je ook duidelijk maken dat je niet elke avond vette hap wilt eten. Mss kan je zelf opperen om een paar dagen in de week te koken en dan kan je wat gezonders klaarmaken. Nare opmerkingen kun je afkaatsen met dat je gezonder wilt leven, het is idd heel rot als ze niet achter je staan maar als je vind dat ze echt ongezond eten dan doe je jezelf er alleen maar goed mee.

Het ligt bij mij best gevoelig omdat ik vanaf groep 4 gepest daardoor ben, en ik groep 8 kreeg ik een eetstoornis. In de tweede begon ik weer overgewicht te krijgen omdat ik niet kon sporten omdat ik mijn schouder gekneusd had. Mensen begonnen toen weer opmerkingen te maken en ik ga nu naar een andere school ;f
Ik ben echt bang dat het weer gebeurd en ik zit echt niet lekker in me vel nu maat 38 krapjes begint te worden terwijl ieder ander van mijn leeftijd in 34 loopt.

Je moet niet naar je maat kijken. Maar je moet kijken naar of je je lekker voelt. Als je maar gezond en genoeg eet, dan komt het wel goed.

misschien kun je gaan zwemmen ofzoo dat lijkt me dat je dan niet zo veel last hebt van je knieen

En bij mij is het zo, dat ik in de ene winkel 36 pas, en in de andere winkel zit 38 me weer net wat te strak. Dat heeft gewoon met het materiaal te maken.

maar dan zie je het juist :zipper_mouth_face:

Zo dik ben je volgens mij niet. Als 38 je net te krap zit, valt dat toch wel mee!

Hoe lang ben je eigenlijk en hoeveel weeg je?

Ja dat is ook zo, maar als ik in de winkel sta en 38 zit krap kan ik echt wel janken ;f

Ja dat snap ik wel. Hoe oud ben je dan?