te dik,

Hello,

Ik ben 1.66 lang en weeg 68,8 kilo.
Ik ben 13 jaartjes jong,
en ik vind mezelf dus echt veel te dik.
ik weet dat dat niet helemaal zo is, maar een paar kilo’s kunnen er echt wel vanaf!

ik heb al meerdere keren geprobeerd te lijnen, maar dat lukt steeds maar niet.
ik weet van mezelf dat ik heel gezond eet en echt niet teveel snoep.
ook sport ik 4 uur in de week,
heeft iemand misschien tips om toch wat kilo’s kwijt te raken?
ik wil het echt heel graag
alvast bedankt
x

jaah, dat heb ik dus ook,
x veel suc6

zumba -helpt bij mij heel goed-
tis echt fun!

ik ben even lang en weeg ook ongeveer hetzelfde! (volgens mij… want onze weegschaal is al best lang kapot haha). ik ben alleen net 15, maar dat maakt niet zoveel uit. iedereen zegt bij mij ook dat ik niet te dik ben, maar als ik mezelf zo zie denk ik wel van oee daar mag wel een paar kilo af ;p ik hou dit topic even in de gaten want mij lukt het namelijk ook niet.

Probeer echt goed te ontbijten.
Want mensen die niet ontbijten hebben 450 % meer kans op dik zijn.
Ik weet niet of jij dat doet of niet doet.
maar anders is het voor de mensen die het niet doen.
Eet geen tussendoortjes meer maar als je echt honger heb neem dan een appel of een peer ofzo.
Veel water drinken je kan niet in een keer liters water naar binnen slobberen dat moet je gewoon opbouwen.
Porbeer vol te houden met dat sporten.
Misschien kan je ook vaker als je naar de supermarkt of naar de stad in plaats van de auto de fiets te nemen.
In plaats van de lift de trap.

Hopenlijk heb je hier wat aan!

uh volgens mij is je gewicht niet echt gezond
ik ben 15
ik ben 1.66 en weeg 57 kilo…

Je moet je wel blijven herinneren dat je nog maar 13 jaar bent, en waarschijnlijk nog volop in de groei. Zorg er dus wel voor dat als je lijnt, je gezond en genoeg eet, want je lichaam heeft dat nodig.

mijn BMI is nog wel gezond!
ik ben zoveel aangekomen omdat ik best lang ziek ben geweest en toen gewoon kilo’s per dag afviel door de medicijnen en alles, dus al eet/at ik gewoon, ik kwam super veel aan omdat mijn lichaam dat niet meer gewend was,en zo is alles gekomen.

hmm… het is echt kut als je aankomt door een ziekte.
had ik ook alleen dan door chronische vermoeidheid, ik moest stoppen met zwemmen (wat ik 6x per week deed), gymen en alle andere beweging omdat ik daar gewoon te moe voor was. en sowieso eet je als je moe ben véél meer.
oke niet dat je hier veel aan hebt ofzo maar ik ben ook bezig en bij mij helpt het om in die afvaltopics te kijken enzo.
naja iig succes.

ohja bij mij helpt het ook om thee en water te drinken, zumba, alle tussendoortjes vervangen door fruit/groente, en na 8uur niet meer eten.

ik heb hetzelfde, chronische vermoeidheid!
ze dokters wisten eerst niet wat het nou precies was dus ik kreeg alsmaar heel veel medicijnen waardoor ik super veel afviel,
mijn sporten kan/kon ik nog maar voor de helft doen en ik ben echt heel veel aangekomen! ik weet hoe je je voelt, haha!

upperdepup dan maar

Je bent dertien, dus je groeit nog wel. Dus dan komt alles meer in verhouding :slightly_smiling_face:

haha owh toevallig! ik kreeg alleen geen medicijnen, maar zou in een revalidatiecentrum opgenomen worden en achteraf ging dat ook weer niet door. dus nu moet ik het zelf maar weer regelen, en heb nu dus ook weer last van slaapstoornis enzo.
maarja het is echt kut inderdaad, en helemaal als je mensen over je hoort zeggen dat je veel bent aangekomen terwijl je der niks aan kan doen weetjewel. haha sterkte ermee!

OT beschouw dit maar als up

haha, dankjewel!

upupupupupupupupupupupupupupupupupupupup
upje dus.

Veel afvallen is niet gezond als je in de groei bent… Je kan beter wachten tot je uitgegroeid bent.

hee, ik ben ook 13 jaar en weeg net iets minder en ben net iets langer alleen ik wil echt heel graag afvallen. ik heb het al geprobeerd in de vorige zomervakantie. toen was ik 4 kilo afgevallen en nu is die er weer aan. (jojo-effect) ik dacht ik toen klaar was, en dat het niet meer uitmaakte. dus was ik gewoon weeer in mijn oude gedrag met eten enzo. mijn benen zijn echt veel te dik in verhouding met mijn bovenlichaam. dus ik wil heel graag afvallen
xxxx

^ Je kunt niet plaatselijk afvallen he.

ik wil niet bot zijn maar 68,8 kilo is voor 1.65 wel te zwaar. enige manier is minder eten en meer sporten

oh ik lees dat je medicijnen slikt, dan is er denkt niet echt veel aan te doen… beter tot dat je uitgegroeid bent