Te dik

Hey ,
ik vind mezelf veeeeels te zwaar en te dik … weet iemand goede tips voor gezond eten en snel afvallen :flushed:

Hoe oud ben je? En ben je te zwaar of denk je dat?

16 en ik weeg 75

Nou, gezond en snel zijn helaas dingen die niet bij elkaar horen.

Of je moet gezond afvallen, dan duurt het toch even voor je resultaat ziet.
Wil je snel afvallen ( af te raden) dan ga je niet al te gezond om met je lichaam.

Hoe is jouw bouw? Lengte?

Misschien staan er in dit topic wat goede tips?
http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/algemeen-topic-samen-gezond-afvallen-6-lees-de-beginpagina-331093.0.html

Gezond en in mate eten (dus niet gezond eten maar toch meer dan je nodig hebt, schiet je ook niks mee op), dat is het belangrijkste. Tegen slechte eetgewoontes kun je niet op sporten :slightly_smiling_face:

Snel afvallen werkt niet helaas, je eet het er zo weer bij en is ongezond voor je lichaam. Je kunt het beste je patronen veranderen: gezonder eten, regelmatig sporten, en langzaam zal je lichaam veranderen.

Probeer om in plaats van maar 3 keer per dag te eten, vaker per dag te eten.
Het werkt zo: Na een paar uur krijg je weer honger (als het goed is omdat je eten dan uit je maag is). Maar omdat mensen hebben ingesteld dat het normaal is om op bepaalde momenten te eten, wacht je dus met eten omdat je simpelweg nog niet mag eten.
Daardoor heb je op het eetmoment meer honger en neemt het hongergevoel je over, dan eet je meer dan je eigenlijk nodig hebt.
Probeer daarom zodra je honger hebt wat te eten, gewoon een klein beetje, zodat je tegen de maaltijd aan niet extreme honger begint te krijgen.

Wat ook helpt: Pak wat minder en ander eten dan je in eerste instantie nodig denkt te hebben. Het kan dat je honger hebt en denkt: Nu heb ik echt 3 boterhammen nodig met op allemaal hagelslag. Maar 2 boterhammen met vleeswaren erop zijn eigenlijk voedzamer, uit vlees haal je meer bouwstoffen en uit hagelslag alleen maar snelle suikers wat weer omgezet wordt in vet… En die 3e boterham is dus ook niet altijd nodig.

Hoe lang ben je trouwens? Want 75 kg is voor iemand van 1.75 niet extreem veel, maar als je 1.60 bent is het alweer een heel ander verhaal.

Als je wil afvallen dan is het ten eerste belangrijk om gezond te eten, en niet perse minder te eten. Ook is het heel erg belangrijk dat je voldoende beweging hebt op een dag.

Daar zou ik als ik jou was eens mee beginnen!