te dik

ik heb echt dringend tips nodig! oke ik vertel je wel even mijn verhaal.

oke ik ben een meisje van 12 jaar. ik ben 156,5 en ik weeg 52. ik vind me zelf te zwaar. qua bmi zit ik net goed. het probleem is alleen afvallen gaat gewoon niet. wat ik dan ook doe. ook vindt ik het erg moeilijk om van eten af te blijven :bored: #chocoladeverslaving :cold_sweat:.

maar heb je nog tips voor mij of voor andere meisjes. laat het even weten.

xx anoniem

Nee, je bent niet te zwaar, waarmee heb je problemen? Met je buik, benen, borsten, billen?

Gewoon proberen gezond te eten en goed te bewegen. Te dik ben je echt niet en het is ook niet gezond om streng te gaan diƫten op jouw leeftijd.

Lieverd, je bent nog volop in de groei. Je bent niet te dik. Groeien rond jouw leeftijd gaat vaak in stukjes, dan kan het zijn dat je eerst aankomt en daarna pas in de lengte weer omhoog schiet.
Diƫten is echt heel ongezond en onverstandig op jouw leeftijd. Als ik mezelf van die leeftijd advies kon geven, dan is het om meer te eten overdag met ontbijt lunch en avondeten zodat ik minder snel naar tussendoortjes als chips en chocola zou grijpen. Maar dan nog, maak je niet te druk, het gaat allemaal goed komen de komende jaren :slightly_smiling_face:

Gewoon bewegen, eten, slapen. Als je dat ritme aanhoud (maakt niet uit hoe er dan uitziet als je dat ritme aanhoud) komt alles goed. Krijg je uiteindelijk het gewenste resultaat. Alleen ga je dan wel door een hel.

^ Hoezo ga je dan door een hel?

+ misschien kan je aan je ouders vragen of ze wat minder chocola kopen, zodat de verleiding minder groot is.

Anders gewoon gaan sporten als je bijvoorbeeld je benen te dik vindt. ballet beautiful oefeningen helpen heel goed xx maaaar je bent niet te dik dus het niet nodig !

Vooral niet de vaste eetmomenten zoals ontbijt, lunch ed gaan overslaan. Ga je alleen maar van snoepen.