Te dik haar

Je hebt mooi vol haar, zoals al die modellen hebben, ja ik heb dik haar maar dat is echt lelijk.
Bij heel veel mensen zie ik dik haar, maar dan echt mooi weetjewel? Maar ik haaaaat mijn haar… Het is gewoon te dik en kort. Als ik lang haar had zou ik het mooi vinden, maar ik heb iets over mijn schouders, ongeveer tot mn tepel haar. En mijn haar is echt zo dik, ik word er soms echt gek van. Bij de meeste mensen kan je een normaal elastiekje 3 tot 4 keer doen ( zo’n grote elastische )
Maar bij mij echt net 2 x.
Maar weten jullie tips om dunner haar te krijgen? Want ik ben echt hopeloos en word gek.
Groetjes…

Laten uitdunnen bij de kapper, zo simpel is het. Ik zou niet naar de eerste de beste (goedkoopste) kapper gaan, daar vertrouw ik mijn haar echt niet aan toe. Mijn kapper is prijzig, maar weet dan ook echt veel van allerlei haarsoorten, welke kniptechnieken ze wel/niet moeten toepassen dus mijn haar is daar nog nooit lelijk vandaan gekomen.

uitdunnen maar dat is niet zo goed voor je haar. Je hebt dat haar nou eenmaal een heel veel mensen zouden een moord doen voor zo’n volle bos!

Waarom niet? Je haartjes worden niet dunner gemaakt, er wordt gewoon een deel van je haar weg’gesneden’ als het ware, dat kan toch bijna niet slecht zijn voor de rest van je haar?

Ik ben moe :’) Ik las het als ‘tepelhaar’ ivp tot aan je tepel haar. Slecht van me, sorry :’)

Maar zoals al is genoemd. Laten uitdunnen. Kappers hebben hier speciale scharen voor. Ik ben jaloers :stuck_out_tongue: ik heb dun haar en moet zo ongelofelijk moeilijk doen met elastiekjes… Ze zijn altijd te groot :s Maar alvast succes ermee :wink:

Ten eerste klinkt je haar niet echt kort dus overdrijf niet zo. Ten tweede zijn heel veel mensen jaloers op dik haar, dus wees er blij mee. Ten derde kun je het bij de kapper heel makkelijk laten uitdunnen.

Klopt, maar volgens mijn kapper is het op de lange termijn niet goed voor het onderste deel van je haar, of iets dergelijks. Ze had er een uitleg voor maar kan deze niet herhalen. Je beschadigd het haar omdat het niet geknipt wordt maar meer geraspt (ik weet niet hoe ik het beter kan omschrijven) Het is niet super slecht want haar is in principe al dood en als je het goed verzorgt zal het wel meevallen maar als het niet nodig is zou ik het niet zo zeer doen.

Zeker niet omdat het haar van de TS niet eens zo kort klinkt als ze zelf zegt en noem maar op. Maar die keuze maakt ieder voor zich natuurlijk.

Mijn haar was altijd uitgedund omdat het heel zwaar werd en het gewoon een dikke bos is maar bij mijn nieuwe kapper werd me verteld dat dat niet zo goed was, je kan het beter goed verzorgen en gezond houden en het op een bepaalde manier laten knippen en verzorgen

Ohoke, maar zijn er misschien nog andere opties dan uitdunnen? Bijvoorbeeld speciale producten, want je haar wegvijlen lijkt me niet zo’n goed idee…

“ongeveer tot mn tepel haar.”

Hahaha.

haar tot ongeveer mn tepel hihi :$$$$

Toen ik klein was had ik altijd precies hetzelfde probleem. Uitdunnen is voor mij echt een redding geweest en nu nog. Het is voor zover ik weet niet slecht voor je haar en natuurlijk, als je het te vaak doet dan lijkt het mij ook slecht. Ook al heb ik er nooit problemen mee gehad? Laat het je kapper gewoon een keer proberen en believe me je haar valt meteen mooier.

Verder heb ik geen tips of trucs voor je, sowwy

Wat denk je dat speciale producten ermee zouden doen? Je haar wordt niet automatisch dunner :x Er wordt wat weggehaald. Ik denk dat die speciale producten als die er zijn niet beter zijn dan het laten uitdunnen bij de kapper. Het is niet wegvijlen, maar mee hier en haar sommige haren er af knippen.

Heb hetzelfde moet iedere week nieuwe stiekjes halen omdat ze kapot gaan. uitdunnen zou idd kunnen helpen.

Ga ze laten verdunnen bij de kapster, ze verdunnen je haar !

Vind dit een beetje een botte reactie als ik eerlijk mag zijn…
TS is niet blij met haar haar en vraagt om tips, niet om kritiek of ze moet overdrijven of niet. En wat heeft zij er aan dat mensen jaloers zijn op haar dikke haar? Ik heb ook dik haar en ik ben er idd blij mee, geld niet voor iedereen.

Maar net zoals alle anderen zeggen; laten uitdunnen bij een goede kapsalon!

Ik heb ook heel dik haar en ik had het eerst ook een tijdje wat korter, ik vond het er ook niet uitzien. Verder heb ik van mezelf bruin haar maar daar zitten ongelooflijk veel blonde highlights in, wat mijn haar natuurlijk ook beschadigt.
Mijn haar is ongelooflijk klitterig, zelfs de kapper komt er niet doorheen im not joking. Heb ongelooflijk veel afgezien maar ik wilde het ook niet uit laten dunnen.
Ik heb echt heeeeeel veel dingen geprobeerd en bij mij werkt het volgende: Mijn haar wassen met goede shampoo die bij mijn haar past, ik vind Guhl wel fijn en ik heb dan die voor blond haar. Daarna doe ik er nog een goede cremespoeling in en daarna nog een goed masker, allebei van andrélon.
Dan wikkel ik mijn haar in een handdoek in en laat ik het 10 minuutjes drogen. Daarna doe ik er een serum in van Silk Drops, beetje olie achtig spul, dan kam ik mijn haar uit met een hele goede (best dure) borstel van de kapperswinkel, en soms fohn ik het maar dan doe ik er nog een serum bij in tegen de hitte.
En tot slot doe ik er hair repair van het kruidvat in.
Verder heb ik nog gewoon van het huismerk kruidvat of etos van die kleine flesjes hair repair olie, of kokos olie, dat doe ik dan eens in de 2 weken erin tijdens het douchen om mijn haar stevig te houden. Ik heb ook nog kokosnootspul in zon klein potje wat ik soms in mijn haarpunten doe om het extra te verzorgen.
Nouja, kost allemaal veel maar dan heb je ook wat. Je moet er gewoon achter komen welke producten voor jou werken :wink:
Mijn haar wordt er heel verzorgd en mooi glad van en ik heb het altijd mooi stijl, en over dat het kort is… Tja geduld hebben en laten groeien, naar de kapper gaan is zonde :wink:

Iedereen bedankt, ik ga als eerst een paar dingen uitproberen en als het niet werkt ga ik denk ik naar de kapper, thx.

-.-

Lang en dik is ook geen feest.
Hier heb je er een :’)
Ik was het een uur, ik kam het een uur, ik droog het een uur (dan is het net een oerwoud), ik stijl het 2 uur en dan nog vind ik het niet zo heel mooi altijd :’)

Ik wil het uitdunnen, maar mijn ma word dan boos dus ja.
Als ik jou was zou ik het gewoon uitdunnen.