Te dichtbij.

Ik zit al een tijdje “in the flow” met een jongen die ik al heel lang ken. (Ik noem het in de flow bij gebrek aan een beter woord; verkering is het niet, maar het is meer dan gewoon vriendschap.) Hij betekent heel erg veel voor me en ik houd veel van hem, maar hij woont in Hilversum en ik in Groningen. Binnenkort komt ie hierheen, maar we hebben nog nooit gezoend.
Nou komt het probleem. :stuck_out_tongue:
Ik heb best snel bij hem dat ie te dichtbij komt, emotioneel gezien. Als ie op msn iets heel liefs zegt, heb ik dat al, maar ik ben bang dat als ie hier is en we zullen zoenen, dat ik dat dan ook heb. Dan komt ie zo dichtbij dat ik terug wil kruipen, afstand wil nemen. Hij doorbreekt een onzichtbare barriere, en dat voelt fijn maar ook beanstigend.

Heeft iemand tips voor me om hiermee om te gaan, zodat ik die barriere kan loslaten?

Je kunt beter tegen hem zeggen dat je het rustig aan wil doen denk ik… Je hebt niet voor niets zo’n gevoel en dat is niet 123 weg met internet tips.

Ga bij jezelf na waarom je denkt dat je zo reageert :slightly_smiling_face:? En wat ik zei… Hem op de hoogte brengen. Dan kan hij er ook rekening mee houden…

xx

ik denk ook dat je hem het beste gewoon eerlijk kunt vertellen, hoe moeilijk het ook is (denk ik) succes!

Misschien ben je gewoon zenuwachtig en ben je eigenlijk gewoon smoorverliefd en vind je het eng worden zodra het ‘te dichtbij’ komt. Maar toch wil je het wel, want je zou hem noooit afwijzen.

Is dat ongeveer wat je denkt/voelt? :stuck_out_tongue: Dan snap ik je namelijk wel.

ja, precies! ik wil hem wel, maar ben denk ik bang dat als hij té dichtbij komt hij mij niet meer wil… ofzo.

=D! Ik reageer morgen ngo wel even, want ik moet gaan :’).

meer mensen? :slightly_smiling_face:

up?XD

Ik heb precies hetzelfde, als ik bij hem ben ben ik heel verlegen en durf ik niks, terwijl ik smoorverliefd op hem ben en eigelijk met hem wil zoenen.

bindingsangst?
heb ik ook last van gehad…

en hoe kwam je ervan af dan? =’)

ik heb niks speciaals gedaan om er vanaf te komen.
zoals eerder werd gezegt, rustig aan gedaan enzo.
heb er nu soms ook nog wel last van,
maar het is een stuk minder.

Volg je gevoel!
Je moet niet tegen je gevoel ingaan.

heel herkenbaar!
maar een wijs iemand heeft ooit tegen mij gezegd:
wat doe jij jezelf aan?!

eigenlijk moet je gewoon even je verstand op nul zetten, want je weet dat je het wel heel graag wilt. Alleen die andere stomme gedachten staan in de weg. dus die moet je even uitzetten!
ik leg t nu heel makkelijk uit, omdat ik ook wel weet dat het zo moet…
maar t lukt mij ook niet ;$

succes nog!