Ik heb altijd al gehad dat ik het heel vervelend vind als mensen me aanraken, lang aankijken, tegen me schreeuwen of te dicht bij me in de buurt komen. Ik word dan heel bang en als het lang door gaat raak ik in paniek. Ik vind het ook heel vervelend om naar feestjes te gaan omdat het geluid te hard is en het is er vaak te druk voor mij.
Nu heb ik een tijdje geleden een zware hersenschudding gehad, dat is gelukkig wel helemaal over, maar zodra iemand in de buurt van m’n hoofd komt raak ik meer in paniek dan normaal omdat ik niet weet wat diegene gaat doen. Ik ben zo bang dat er wéér iets met m’n hoofd gebeurd. Ik heb een paar vriendinnen die het grappig vinden om onverwachts tegen je hoofd te tikken zodat je schrikt, maar als ze dat bij mij doen vind ik het heel vervelend. Ik heb al vaak genoeg gezegd dat ik het echt niet fijn vind, maar eigenlijk wordt de angst alleen maar erger, en ze schijnen het niet te begrijpen.
Ik kan er niet met m’n ouders over praten omdat ze me niet serieus nemen met dit soort dingen. Wie kan mij helpen?