Tattoos & Piercings.

Hey…
Ik wil al een hele lange tijd leren om tattoos en piercings te zetten…
Weet iemand hoe je het beste een carriere kan beginnen daarin?
Moet je een opleiding doen of wat?

zou je dat niet beter in het officiele tatoeages topic/ piercing topic vragen?

Volgens mij moet je voor bijna alles wel een opleiding hebben gedaan, je kunt natuurlijk niet onervaren gaan tatoeëren en piercen.

volgens mij zijn het cursussen?

In Antwerpen heb je een cursus op de Tattoo School, maar dat is dus alleen voor tatoeages. Daar wil ik ook heen, moet alleen nog even sparen want dat is behoorlijk duur. In Nederland heb je daar niet echt opleidingen voor (voor tatoeages dan, piercings weet ik niet)

Officieel is het niet verplicht om een cursus gevolgd te hebben, maar het is aan te raden om dat wel te doen.

Je moeten gewoon hopen dat je misschien een stage plek kan krijgen in een piercing zaak maar niet veel zaken doen dat.

Ik heb ook gevraagd of ik een stage plek kon krijgen in een piercing zaak waar ik altijd kom. Ze zeiden precies het zelfde als wat jij nu zegt, behalve dat van dat concurrentie dan :stuck_out_tongue:

Maar mocht ik ooit de kans krijgen om in een piercingzaak te beginnen als leer piercer, dan zal ik die kans echt aanpakken.

Bij bodycult doen ze wel 1x in de zoveel tijd mensen aan nemen om ze het vak te leren, pas kon je je ook inschrijven daar voor maar dat is voor mij ook ver weg…
Ik heb in Zeeland mijn navelpiercing laten zetten en dat was in een zaak waar 3 mensen ofzo werkte, maar die waren achteraf echt bagger slecht… ach, toen wist ik er nog niet veel van maar toch :stuck_out_tongue:
Waar woon je dan in Zeeland?

Ik wil ook graag leren piercen,
maar zo’n cursus is ontzettend duur en je leert er zoals hier als gezegd is voornamelijk theorie.

Haha ja dat met die tunnel lijkt me irritant. Ik ben heel soms in Zeeland, in Middelburg voor een paar dagen maar vanaf daar is alles al makkelijker te bereiken.
Sowieso, als ik wil kan ik met de fiets naar Zeeland. Dat is grappig haha

Waar ik woon, had je een zaak die zo goed aangeschreven stond dat ik er mijn helix had laten zetten, wil wat zeggen want ik ben enorm kieskeurig sinds ik me ben gaan verdiepen in piercings, bleken ze achteraf geen vergunning te hebben! Hing er gewoon een fake papiertje aan de muur. Was echt bang dat mijn piercing helemaal verrot was…

Waar ik woon kan je in de bussen nog niet eens met een OV kaart betalen, ook zo iets haha

Ja inderdaad, ik schrok echt toen ik het las in de krant. Vooral omdat het een helix is, dat is best een vervelende piercing. Maar toen ze mij naderhand de nazorg instructies gaven, hadden ze het over sterilon en ik kreeg een gratis zeep mee… toen had er al een belletje moeten gaan rinkelen. Gelukkig weet ik zelf wel dat je geen van beide moet gebruiken maar toch. En het lijkt me ook best gevaarlijk om zonder vergunning te piercen, als er wat fout gaat heb je echt een huge probleem lijkt me

Ze deden geen tattoos gelukkig! Anders zou het echt super dom zijn. Maar voor het zelfde geld was mijn piercing helemaal gaan kutten, ik heb er dan wel lang last van gehad maar ik zou het niet echt pikken na zulk nieuws als mijn piercing alsnog helemaal gaat ontsteken of uitgroeien… Ze rekende ook nog eens achterlijk hoge prijzen en dan hadden ze niet eens een vergunning. Lekkere boel :stuck_out_tongue:

Ik heb ooit eens een hele discussie gehad met iemand, ik had net een neus piercing laten zetten en kreeg het beste advies ooit! Namelijk veel draaien en 3x per dag sterilon gebruiken. Na een lachbui heb ik haar maar verteld hoe het wel moest, maar ze nam het niet aan :stuck_out_tongue:

Bij Jolange opleidingen bieden wij de volgende piercing opleidingen