Tattoo?

Ik was aan het nadenken over tattoo’s en ik zou graag ‘‘Love & Health’’ willen laten tattoëren op m’n rechterpols. Ik wil het graag bescheiden houden, in een romantisch lettertype.

Maar hoe zou ik dit idee aan m’n ouders kunnen voorleggen en kan iemand me vertellen hoeveel pijn het ongeveer doet? Zou je de pijn kunnen beschrijven want ik heb best een lage pijngrens.
Alvast bedankt!

Vraag heel subtiel ‘wat vinden jullie van tattoo’s’ of niet subtiel ‘mag ik een tattoo?’ haha hier heb je denk ik niks aan zie maar als een upje.

Opzich heb ik wel wat aan dat subtiele gedoe! Thanks voor de up, haha.

Je kan ook vragen ‘Wat zouden jullie er van vinden als ik een tattoo heb?’ maar het kan ook gebeuren dat ze dan denken dat je er een hebt.

Hoe oud ben je dan? Het ligt er natuurlijk aan hoe oud je bent, als je bijv. 15 bent zal het waarschijnlijk niet mogen, maar als je 18 (of ouder) bent hebben je ouders eigenlijk niet zo veel er meer over te zeggen. Maar je moet natuurlijk ook wel langer dan een maand over die tattoo nadenken, dus misschien moet je ook vertellen dat je er al heel lang over hebt nagedacht en dat je het heel zeker weet.

Op je profiel staat dat je 13 (!) bent, klopt dit?

Ja dat klopt inderdaad. Maar ik wil dit ook als m’n enige tattoo. En ik vind het best een mooie betekenis om me eraan te herinneren wat het belangrijkste in het leven is.

Hmm, ik denk omdat je dertien bent dat het niet van je ouders mag, en aangezien je nog groeit kan het er heel raar uit komen zien als je ouder bent. [dat laatste las ik ergens.]

Als je dertien bent mag je nog geen tattoo nemen op je pols, hoofd, hals en nog wat plekken, zelfs niet mét toestemming van je ouders.

je kunt ook een paar jaar wachten, en dan kijken of je het echt nog wil. En zo ja, dan met je ouders erover hebben…

Je hebt inderdaad grote kans dat als je groeit, en je huid rekt een beetje uit, dat de tattoo dan wat vager wordt.
Maar ik vind het geen slecht idee eigenlijk van je :wink:

Toch zou ik er nog even mee wachten. Als je nu bijvoorbeeld tegen je ouders zegt dat je er wel een zou willen, kan je erop rekenen dat zij bijvoorbeeld zeggen: je mag er 1 als je … jaar bent.
Okee, dan moet je wel ff wachten.
Maar dan heb je iets om naar uit te kijken :wink:

inderdaad… en 13 vind ik sowieso veel te jong om te besluiten dat je
een tattoo wil. En love&health op je pols heeft ook weinig diepere
betekenis vind ikzeker aangezien je nog maar 13 bent dus niet egt
levenservaring ofzo… niet dat ik het heb hoor daar niet van haha

Je mag een tattoo als je 16 bent, maar dan moet je toestemming hebben van je ouders en die moeten er bij zijn als de tattoo wordt gezet.
Ik wilzelf ook al heel lang een tattoo.
Ik word binnekort 16 !! :slightly_smiling_face:
Ik wil er waarschijnlijk een op mijn enkel of op mn binnenkant van mn pols.

13? Ik ben ook 13 maar dat is veel te jong om een tattoo te nemen. Ik wil ze zelf ook maar voor mijn 18e laat ik dat echt niet doen, ik moet zelf echt weten wat ik wil, ik zou het echt nog niet doen als ik jou was.

Ik heb een keer gehoord, als iemand een tattoo wil laten zetten moet diegene het ongeveer een jaar op een plek hangen (dus het plaatje van de tattoo) waar je heel vaak komt. Bijvoorbeeld: bij de computer. En als je het na een jaar nog steeds ontzettend mooi vindt dat je het pas echt moet doen. Je loopt er de rest van je leven mee …

.