Tattoo zonder betekenis?

Ik zit al een tijd -ongeveer 2 jaar- te denken over een tattoo. Ik weet het, als 16-jarige moet ik het beter nog even uitstellen want misschien is het een bevlieging, maar ik heb een vraag.
Laatst had ik met een vriendin een discussie over een betekenis achter een tattoo. Ik vind persoonlijk dat een tattoo een verhaal moet hebben, en dat de tattoo dat verhaal verteld, zal ik maar zeggen. Die vriendin daarentegen vond dat tattoo’s geen betekenis hebben en dat ze voor de sier zijn. Hierdoor begon ik te twijfelen over het idee om er zelf een te nemen, omdat ik niet wil dat andere mensen denken dat ik hem gewoon voor de leuk heb laten zetten.

Hoe denken jullie hierover?

Ik denk dat je moet doen waar je zin in hebt. Het belangrijkste is dat het voor jou een betekenis heeft. Maakt toch niet uit wat andere denken?

Ik zou er liever een met betekenis nemen, je definitie van mooi veranderd met de jaren, dus denk dat je dan eerder teleurgesteld raakt.

Ik vind het wel mooier als er een betekenis achter een tattoo zit, maar ik snap ook wel dat sommige mensen het voor de sier doen, omdat ze het gewoon mooi vinden, maar die krijgen er denk ik wel spijt van.

Maar ik ben het helemaal niet eens met die vriendin van je, want achter de meeste tattoo’s zit een betekenis.

ik vind dat je best een tattoo kan nemen gewoon omdat je hem mooi vindt (:

Ik vind een tattoo alleen mooi als het een betekenis heeft.

Wat mij betreft hoeft een tattoo geen hele diepe betekenis te hebben, maar het is wel zo fijn dat er wel iets van een betekenis achter zit denk ik, vooral voor jezelf.

Kijk, als je nu meteen een dolfijn laat zetten omdat je dat nu gewoon ff leuk vindt is de kans dat je hem later niet mooi meer vindt vrij groot. Ik denk dat als er een betekenis achter zit, je er minder snel op uitgekeken bent.

Maar goed, ik ben sowieso nogal anti-tattoo.

Jezus wat een gedoe.
Je zet dat ding dan toch voor jezelf en niet voor wat anderen ervan denken?

Daar had ik laatst ook nog met iemand een discussie over. Ik vond ook dat je een tattoo voor jezelf moet zetten en dat er een verhaal moet achter zitten. Een tattoo vind ik niet echt iets om mee te pronken bij anderen, kan je niet ineens wegdoen als je’m beu bent zoals kleren of schoenen. Iemand anders vond dan weer dat een tattoo gezien moet worden omdat je er anders toch niks aan hebt.
Ligt er wel aan wat je laat zetten? Als je vb. een tribal laat zetten denken mensen misschien eerder dat je’m voor de leuk hebt laten zetten.

Zoals die tattoo van Monique vind ik het best mooi, maar simpel een plaatje niet.
Een betekenis erachter is ook wel leuker omdat je hem best lang zult hebben (tenzij je hem weg laat halen).

Voor een ander boeit het me niet, voor mezelf wel:
Ik wil er eentje met een betekenis, heb geen zin om er later spijt van te hebben.

Ik vind het dom dat een tattoo persee een betekenis nodig heeft ofzo. Je kan ook gewoon een tattoo laten zetten omdat je het mooi vind. Mijn vader zit zelf ook helemaal onder getattooërd en heeft daar maar een van met een betekenis(overleden hond van vroeger), en dan nog 3 tattoages met mijn moeders naam, broers naam en mijn naam en voor de rest is het gewoon omdat ie het mooi vind.

Maar er zijn ook heel veel mensen die vragen of het een betekenis heeft hoor.

Ik zelf zou altijd zeggen dat een tattoo een betekenis heeft. Jij kiest er persoonlijk voor om iets voor eeuwig op je lichaam te zetten, dus moet het wel betekenis hebben. Of het nou enkel voor de sier is of een verdere bedoeling/betekenis heeft.
Ik heb een hondenpootje op mijn pols met het as van mij hond mee getatoeëerd, dus dat heeft betekenis. Ik zit er over na te denken om ook een vogel te laten tatoeëren, omdat ik het een van de mooiste dieren vind, heeft het voor mij een betekenis, maar ik vind het ook mooi :stuck_out_tongue:

Dit snap ik niet. Als jij iemand met een tattoo ziet, ga je dan eerst bedenken of diegene hem voor de grap of met een betekenis heeft gezet? Tuurlijk niet. Ik zou dus vooral afgaan op wat jij wil, en niet op wat anderen eventueel zouden kunnen denken.

Ik vind het zo dom als mensen een tattoo willen, ze er eerst een hele betekenis omheen gaan bedenken omdat het anders gewoon een sierplaatje zou zijn. Het hoort toch juist te zijn: je bent bijvoorbeeld iemand verloren en wil dat een plekje geven, en dan kom je op het idee een tattoo te nemen. In plaats van andersom. Dus in zo’n geval heb ik het liever betekenisloos.

Ik wil voor mijn zus al heel lang een vlindertje zetten. Sterretjes vind ik ook mooi maar dat is zo’n hype nu…

Grinnik.
Hier neemt niemand nog sterretjes, na wat dit meisje is overkomen:

http://s1.hbvl.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/18/478993/sterrenmeisje-kimberley-roept-hulp-advocaat-in_5_460x0.jpg

Hhahaha :grinning_face_with_smiling_eyes: Ik heb dat kind zo hard uitgelachen hè.
Maar echt zoveel beroemdheden hebben die tattoo’s en bijna iedereen die ik over een tattoo hoor, wil sterretjes :’)

Maar. Je wilt hem toch ook voor de leuk laten zetten?