Tattoo zetten

Ik zit er over na te denken een tattoo te nemen.
Je moet hier voor 18 zijn, maar hoe checken ze dit? Vragen ze je id kaart? En kijken er even snel op? Of kan iemand mij vertellen hoe dit werkt?

Dankjewel!!

xxx

je moet je idd identificeren :stuck_out_tongue:

Iemand die weet hoe ze dat controleren, opschrijven of iets? (A)

nou bij piercings kijken ze gewoon naar je leeftijd die op je ID/paspoort staat, ben je oud genoeg dan mag het en anders niet he. dit zal bij tattoo’s wel niet anders zijn gok ik zo.

Bij mij hebben ze het niet gecheckt… Mja ik was gewoon 19.

Ze vragen normaal altijd je ID hoor, maar als je toestemming hebt van je ouders mag je wel een tattoo laten zetten anders wachten tot je 18 bent…

Ik heb wel toestemming! Maar ik dacht er gewoon in eens aan, ik dacht maken ze ook kopietjes enzo van je id of iets? Maar dat zal vast wel niet

Nee, als je toestemming hebt moet je je id niet laten zien. :slightly_smiling_face:

idd wat systematicminds zegt, wat ene lange naam haha

Denk ik toch, haha. :grinning:

Als je toestemming hebt van je ouders, waarom neem je dan niet gewoon één van je ouders mee? Je kunt hartstikke in de problemen komen als je je id faket, dus waarom zou je zoiets doen als het niet nodig is. Maar waarom nu al een tattoo, je bent 14?

Ja klopt.
Ik vraag advies. Niet wat jij er van vind dat ik een tattoo neem op mn 14e.

Ik ben nog geen 18 jaar, wat nu te doen?

Wij kunnen je alleen behandelen indien je ouder / verzorger ons via een formulier toestemming geeft om dit bij jou te mogen doen. Deze ouder / verzorger moet zich net als jou met een geldig identiteitsbewijs kunnen identificeren. Bij het tekenen van het formulier is diegene die zich voordoet als jou vertegenwoordiger wettelijk aansprakelijk. Wanneer een afspraak is gemaakt, hoeft de ouder/ verzorgen niet meer mee op de dag dat de tatoeage zal worden aangebracht. Vanaf 18 jaar is het mogelijk om zelfstandig een afspraak te maken.

Dit is haast bij elke tattooshop zo :slightly_smiling_face:
-heb t trouwens van de site waar ik waarschijnlijk de mijne ga laten zetten

van mij mag de wereld een tattoo zetten op 14, maar wacht gewoon tot je achttien bent, of tot je 16/17(verschilt per shop) bent en neem je ouders mee. Easy as that. Jij wilt een tattoo, als je goed bij je verstand bent wil je er ook een van kwaliteit en ga je naar een goede shop, hier vragen ze om je ID en ook al fake je het… ze zien heus wel dat je geen 18 bent,

doe niet zo kinderachtig en wacht.

[i]Ook al heb je toestemming van je ouders, toch moet je wachten tot je 16de. Volgens de wet mogen minderjarigen onder de 16 niet worden getattoeërd…

Dus je zult helaas alsnog moeten wachten…[/i]

Kinderachtig? tuurlijk ga ik mn id niet faken. Mn ouders gaan gewoon mee, ik mag de tattoo zetten omdat het een speciale betekenis heeft.

wat voor betekenis?

Als je ouders meegaan is het geen probleem. Volgens mij hoef je dan niet ouder dan 16 te zijn want ik was 15 toen ik mijn eerste tattoo heb laten zetten. Mijn moeder is toen meegeweest en was verder geen probleem.