tattoo op mijn ribben

dit is mijn eerste topic, dus sorry als het verkeerd staat :slight_smile:

deze week ga ik mijn eerste tattoo zetten. ondanks dat veel mensen zeggen dat het veel pijn doet komt die toch op mijn ribben omdat ik dit gewoon een mooie plek vind.

nou ben ik toch wel zenuwachtig omdat ik niet zo goed weet wat ik moet verwachten. ik lees veel verschillende ervaringen, en vroeg me af of er mensen zijn die hun ervaring met mij kunnen delen of tips hoe ik me misschien een beetje kan voorbereiden

alvast bedankt! :slight_smile:

Ik heb er zelf ook eentje op mijn ribben. Ik heb er ook een paar op mijn benen en armen, en dan vond ik mijn ribben toch de meest gevoelige plek. Aan het begin van de sessie heb ik er niet echt last van gehad, maar uiteindelijk is het gevoel wel een beetje irritant. Alsof iemand je heel de tijd op dezelfde plek aan het kriebelen is dat het niet meer lekker is, zeg maar.

Eenieder heeft een andere pijngrens, dus het kan ook zomaar zijn dat je er zelf nauwelijks last van hebt. Je zal zeker wel iets voelen, maar echt pijn doet het niet (vind ik).

Zelf ben ik niet echt van het voorbereiden voordat ik een tattoo laat zetten, maar ik zou er in ieder geval voor zorgen dat je vooraf gegeten hebt. Je kan ook wat snoep of iets zouts meenemen voor tussendoor om jezelf een oppeppertje te geven, of bijvoorbeeld een flesje cola.

In ieder geval gewoon proberen te ontspannen en dan komt het wel goed!

bedankt voor je reactie!

Een vriendin van mij zet tattoos (naja in de leer nog maar wel bij een echte tattoo zaak) en die zegt dat ze geen tattoos zetten op de ribben bij mensen die nog nooit eerder een tattoo hebben laten zetten omdat de kans te groot is dat ze het niet af kunnen maken. Ik zou eerst maar eens informeren of de tattoo zaak/artiest die je in gedachte hebt de tattoo wel wil zetten.

heb hem net gezet, voor eventueel mensen die dit later lezen: ik vond het heel goed te doen maar is natuurlijk voor iedereen verschillend :slight_smile: