Tattoo in de zomer

Hoi meiden,

Ik wil heel graag een tattoo laten zetten, ik heb het ontwerp ook al tijden af en kan eigenlijk niet wachten. Maar omdat het toch een behoorlijk bedrag zal zijn wil ik het eigenlijk nog een beetje uitstellen zodat ik een hoger budget heb. Ik wil natuurlijk toch wel naar een betrouwbare shop enzo =).
Dus ik zal erover na te denken om het voor een paar maanden uit te stellen, zodat ik nog wat kan sparen. Alleen over een paar maanden komt de zomervakantie er ook weer aan. Met het warme weer is het natuurlijk niet verstandig om een tattoo te laten zetten!
Dus mijn vraag is: hoe ver voordat de zomer begint kan ik nog een tattoo nemen? Zodat ik er dus geen extra last van zal hebben als het zomer is.

Liefs, xxx

waar wil je 'm laten zetten, want ik heb mijn tattoo op me voet laten zetten en dan is het in de zomer juist beter om het dat te laten zetten…
dan kan je lekker in je slippers lopen, want dan kan je echt paar dagen of zelfs weken bij sommige mensen geen sokken/schoenen aan…
x

van de seizoenen moet je je met een tatoeage niet veel aantrekken…
wat ga je laten zetten?

Hmm, ja dat is idd wel een goeie, die heb ik niet bij vermeld :slightly_smiling_face:
Ik wil hem heel graag net onder m’n nek zetten (tussen m’n schouderbladen). Hij zal niet ontzettend groot zijn, ik denk ongeveer 5 bij 5 cm.

Kun je toch een tshirtje bovenaan doen?

ik zou 'm lekker gewoon in de zomer laten zetten, of lente :relieved:
en wat word het voor tattoo ?

Oh, volgende reactie alweer =)
2 Chinese tekens, de ene betekend leeuw en de andere wolf.
Leeuw en wolf is de betenis van namen van mijn broertjes, wij 3 zijn vrienden van het leven :wink:

Een nieuwe tattoo mag sowieso de 1e paar weken níet in de zon en zolang die nog vrij vers is ook niet aan teveel zonlicht blootgesteld worden… Als je langer haar hebt, kan je dus wel een hemppje aan doen [zodat het kaartje van je shirt of de stof zelf niet irriteert] en dan je haar er los over, en goed in de gaten houden dat je niet in de zon komt, of anders gewoon altijd een shirt aandoen dat je tattoo bedekt.
Een tattoo is eigenlijk gewoon een wond en die moet goed genezen, en net zoals met elke wond: Als je er niet goed voor zorgt, geneest het ook niet mooi.

Ik heb geen idee… Je kan beter een henna-tattoo laten zetten… over echte tattoos zijn zoveel slechte dingen bekend heb ik gehoord… ! Ik neem der nooit 1… En henna is ook nog eens goedkoper!

…en henna is na een week weg.

en als je pech hebt, reageert je huid er niet zo aardig op
check:

http://mysticaminerva.web-log.nl/photos/uncategorized/2009/01/26/henna_tattoo_zwart_2.jpg

GATVER moest dit? x]

die is ook veel sneller weg dan de chemische henna (waar je allergisch op kan reageren)

Ik heb in de zomer een tattoo laten zetten op m’n pols.
Nergens last van gehad hoor.

Als ik jou was zou ik er in het najaar eentje nemen, want de verse tattoo verkleurt in zonlicht. En in de zomer heb je veel meer zon dan in het najaar.

Mijn nefje had dit, en nu heeft die een salamander vormig liteken voor het leven XD

Ja maar als je na de zomer een tattoo neemt, pakt de inkt weer minder omdat je huid dan bruiner is. Een bleke huid is het beste om een tattoo op te zetten. Dus óf je moet in de zomer de plek waar je je tattoo wilt heel goed insmeren, óf je moet hem nu nemen en hem dan van de zomer goed beschermen.

Op je nek is wel heavy, als je dan een hemdje aan doet en je verbrand kan het behoorlijk gaan schuren. Ik hoorde dat je een tattoo het beste in de lente/voorjaar kan laten zetten zodat het niet té warm is en toch een beetje in de openlucht kan helen. Willen je ouders niet voorschieten misschien?
Anders zou ik zo vroeg mogelijk in juni je tattoo laten zetten, zodat het nog niet super heet is en er misschien een pleister op plakken als je een hemd aan wil en het toch wel heel heet word.

Een pleister is nergens voor nodig hoor, je kan het gewoon insmeren
Je hebt zelfs speciale tattoo-zonnebrand, die zullen ze wel verkopen bij je tattooshop.

Bedankt meiden, ik heb erg veel aan jullie reacties! =)
Ik denk dat ik hem in april wil laten zetten! :wink:
Liefs, xxx

iellggg dat plaatje:S:S