Tattoo in Berlijn.

Hee allemaal,

Ik ga morgen naar Berlijn voor een week, en het leek mij erg leuk om daar een tattoo te laten zetten. Ik ga namelijk op een muziekexcursie (in verband met mijn studie) en mijn tattoo is ook muziek-gerelateerd. Lekker dubbelzinnig dus. Heeft iemand een goeie shop in Berlijn voor mij toevallig? Met redelijke prijzen en vooral erg fijn personeel? Vaak is het bij shops namelijk erg onpersoonlijk en geautomatiseerd en dat vind ik heel jammer. Mijn vorige tattoo heb ik laten zetten bij een Argentijn maar die is inmiddels verhuisd dus dat gaat niet door. alvast bedankt!

Upje. :slightly_smiling_face:

Dan kan je beter naar het tattoo-topic gaan.

Klinkt misschien heel bot maar waarom laat je gewoon niet in Nederland een tattoo zetten, dan is het makkelijker zoeken! Ik kom zelf graag in de shop van Alkmaar, superaardige mensen daar. Zelfs als je een simpel zinnetje zou laten zetten zijn ze ontzettend vriendelijk. Ook Classic ink and Mods heeft supervrolijk personeel, dit is in de Kalverstraat van Amsterdam.

Alkmaar zal misschien uit de weg liggen, maar er zijn nog ontelbaar veel andere shops met aardige mensen in Nl! Als je echt een Berlijnse shop wil vinden… Leer Duits en bezoek Berlijnse forums haha :slightly_smiling_face: In ieder geval, veel succes met het zoeken van een goede shop!

Ik snap dat het leuker is om in Berlijn te doen, maar ik zou idd ook gewoon een goede shop in Nederland zoeken. Kun je echt goed uitleggen wat je wilt, kun je al je vragen stellen etc…

Behalve natuurlijk als je heel goed Duits kan. Maar ik zou alleen naar een shop gaan waar je positieve verhalen over hebt gehoord, en da’s misschien wel moeilijk om te vinden, aangezien niet veel Girlsceners een tattoo in Duitsland hebben laten zetten. (denk ik,haha.)

Misschien kan je op google trouwens ook nog wat vinden, als je ook in andere talen zoekt naast Nederlands. Als je bijvoorbeeld in het Duits zoekt vindt je vast wel wat.

Ik kan in principe gewoon vloeiend Duits, dus dat is geen probleem, maar verhalen van mensen met ervaringen vind ik altijd wel chill om te horen, vandaar de vraag. Het is geen must om 'm in Berlijn te laten zetten, als ik niks leuks zie, dan gewoon hier. Maar ik vond het een leuke toevoeging op.

Heb trouwens al even gekeken op Fora, en er zat wel wat leuks tussen. Maar Berlijn is zo groot, dit leek me wat persoonlijker.

Ooh okee, dan is het inderdaad goed te doen, is wel belangrijk als je goed kunt overleggen met de mensen uit de shop, anders krijg je straks iets wat je helemaal niet wilde.

En het is inderdaad wel extra leuk, als je 'm in Berlijn laat zetten.
Hopelijk vind je een goede shop (:

Google: tattoo topic girlscene.