Tattoo en vriend

Hee meiden,

Al een aantal jaar zit ik te denken aan het nemen van een tattoo. Nou word ik overmorgen 19, dus ik heb van niemand toestemming nodig o.i.d. Ik ben regelmatig van gedachten veranderd maar al een hele tijd heb ik nu dezelfde tattoo in mijn hoofd, een klein woord in een bepaald lettertype, dus totaal geen groot opvallend iets. De meesten die ik ken en die dichtbij mij staan, vinden het leuk of maakt het niets uit of ik wel of geen tattoo heb.
Maarja, mijn vriend heeft een hekel aan tattoos (“Het is verminking, het is lelijk, etc.”). Hij heeft zelfs een keer gezegd dat hij het uit zou maken als ik een tattoo zou nemen. Dat zei hij gewoon weer eens in een opwelling waar we allebei wel eens last van hebben, maar hij laat wel overduidelijk merken dat hij het stom en lelijk vindt.
Hij is dus eigenlijk de enige die mij er van weerhoudt om deze kleine tattoo te laten zetten.

Hebben jullie hier ervaring mee? Ook een vriend(in) die dit lelijk vindt waardoor je geen tattoo hebt laten zetten?
En als jullie vriend(in) zoiets zou zeggen als mijn vriend, zouden jullie dan echt geen tattoo nemen of het gewoon wel doen? Het is ten slotte wel mijn lichaam en ik zou het echt willen…

Als hij het uit zou maken omdat hij een tattoo neemt, dan moet je je afvragen of de relatie überhaupt wel waarde heeft. Ik snap dat niet iedereen dat mooi vind, maar een relatie erom uitmaken is wel heel drastisch.

Dit, bovendien vind ik het haast beledigend dat ie er elke keer weer op die manier over begint. Ik zou eens een volwassen gesprek met hem aangaan en in iedergeval eisen dat ie er niet zo vervelend over moet doen ongeacht zijn mening en jouw keuze over die tattoo.

Ik had dit met een piercing maar heb het toch gedaan. Ik vind het wel heftig als jouw vriend bij je weggaat om die reden…

Ik zou hem gewoon laten zetten. Zijn reactie als je het daadwerkelijk hebt gedaan zegt dan genoeg over zijn persoonlijkheid. Ik vind het inderdaad enorm beledigend dat hij er zo fel op reageert. Prima dat hij het niet mooi vindt, maar om er dan zo denigrerend over te spreken gaat erg ver. Vooral als het om een kleine, onopvallende tattoo gaat.

Best herkenbaar, ik wil graag een neuspiercing, maar mijn vriend vindt dit helemaal niks. Zelf heeft hij wel een tattoo (wat ik weer een beetje meh vind), maar die had hij al voordat ik hem kende. Ik heb de piercing dus nog altijd niet genomen, maar mijn vriend zou echt niet bij mij weggaan als ik het wel had gedaan, dat is gewoon belachelijk.

Dit. En uiteindelijk vind hij het toch wel mooi, dus misschien vind hij het wel mooi als hij het ziet

Een tattoo neem je voor jezelf. Mijn ex vond t ook niet leuk en die zei altijd voor de grap ´Maar we hebben nog schuurpapier!´
Als hij je niet neemt zoals je bent en het al uit wilt maken voor een tattoo. Dan verliest hij jou.
Meid, als jij dit wilt, moet je het doen. Laat je niet tegenhouden door een ander!

Heel erg bedankt allemaal! Dit geeft toch wel een beetje de doorslag :slightly_smiling_face:

Hij zou het niet echt uitmaken (hij zegt wel vaker dingen in een opwelling die hij niet meent, heb ik zelf ook wel eens last van), maar dat hij het op zo’n manier duidelijk maakt dat hij het niet mooi vindt, is inderdaad best wel denigrerend. Echt heel erg bedankt voor alle antwoorden!

Ik vind hem nogal kinderachtig bezig. Dat je het niet mooi vindt kan best en ik vind dat hij dat ook mag zeggen, maar op een gegeven moment heeft hij zijn punt wil duidelijk gemaakt en kan hij er ook over ophouden, zeker met woorden als ‘spuuglelijk’ en ‘verminking’. Ik zou hem gewoon laten zetten. Als hij het niet mooi vindt is dat zijn probleem.

Ik snap hem wel een beetje, ik zou het echt vreselijk vinden als mijn vriend een tattoo zou nemen. Maar uiteindelijk is het jouw lichaam en jouw keuze, daar moet hij zich bij neerleggen.

In een relatie accepteren twee mensen elkaar toch om wie ze zijn en waarderen ze de positieve kanten van de ander en leren ze leven met de negatieve kanten van de ander.

Een tattoo is in mijn ogen zo’n klein dingetje… Ik snap niet waar hij zich druk om maakt en jij zou je al helemaal geen druk hoeven maken.

Ik zou er echt precies niks mee te maken hebben wat mijn vriend daar van vind.

Gewoon doen en als ie het om die reden uitmaakt dan weet je al gelijk hoe belangrijk hij jullie relatie vond en waar jij staat.

Ik denk dat als hij het eenmaal ziet dat hij het best mooi vind, vooral omdat het zo klein is. En daarnaast neem je het voor jezelf en hij heeft daar niks mee te maken.

Mijn ex was ook geen fan van tattoos. Hij zou ze zelf nooit nemen, maar zoals hij zelf ook zei: Het is mijn lichaam, en hij vind me mooi zoals ik ben, met of zonder tattoos. :slightly_smiling_face:

Ik snap je vriend ook wel, dreigen met uitmaken gaat wel heel ver, maar ik vind het wel goed en eerlijk van hem dat hij laat weten dat hij het niet mooi vindt. Maar het is jou lichaam en als jij écht een tattoo wil dan moet je je niet tegen laten houden.

Mijn vorige vriend dacht er ook zo over. Hij zei zelfs ‘Als jij een tattoo neemt, dan vind ik je niet mooi meer’. Hij wilde niet eens weten wat ik in gedachten had. Niet lang daarna heb ik mijn relatie met hem verbroken. Mijn huidige vriend stond gelukkig wel voor de volle 100% achter mijn keuze.

Ik heb het woord ‘Imagine’ aan de binnenkant van mijn pols staan.