Hee meiden,
Al een aantal jaar zit ik te denken aan het nemen van een tattoo. Nou word ik overmorgen 19, dus ik heb van niemand toestemming nodig o.i.d. Ik ben regelmatig van gedachten veranderd maar al een hele tijd heb ik nu dezelfde tattoo in mijn hoofd, een klein woord in een bepaald lettertype, dus totaal geen groot opvallend iets. De meesten die ik ken en die dichtbij mij staan, vinden het leuk of maakt het niets uit of ik wel of geen tattoo heb.
Maarja, mijn vriend heeft een hekel aan tattoos (“Het is verminking, het is lelijk, etc.”). Hij heeft zelfs een keer gezegd dat hij het uit zou maken als ik een tattoo zou nemen. Dat zei hij gewoon weer eens in een opwelling waar we allebei wel eens last van hebben, maar hij laat wel overduidelijk merken dat hij het stom en lelijk vindt.
Hij is dus eigenlijk de enige die mij er van weerhoudt om deze kleine tattoo te laten zetten.
Hebben jullie hier ervaring mee? Ook een vriend(in) die dit lelijk vindt waardoor je geen tattoo hebt laten zetten?
En als jullie vriend(in) zoiets zou zeggen als mijn vriend, zouden jullie dan echt geen tattoo nemen of het gewoon wel doen? Het is ten slotte wel mijn lichaam en ik zou het echt willen…