tate modern londen

hoi! ik heb een vraag.
ik ga binnenkort naar het tate modern (kunstmuseum)
in londen. (ik moet een opdracht maken bij een schilderij)

ben jij al eens in het tate modern geweest, in londen, en heb je een supermooi schilderij gezien? zoja, hoe heet die? ;p

aub niet lullig reageren ofzo, het is gewoon een vraag.

ik heb al op de site gekeken, maar er zijn geen foto’s beschikbaar van de schilderijen. -.-

liefs!

Moet het per see een schilderij zijn? Want ik heb wel een ander indrukwekkend kunstwerk gezien daar :slightly_smiling_face:

vertel? ;p

Ik ben er wel geweest maar het maakte niet zo veel indruk op me… Ik weet er echt niks meer van xD
Maar is ook wel weer een tijd geleden.
Dus ik kan je niet helpen, up!

Ik ben er vorig jaar heen geweest… Moest een stuk schrijven over 2 schilderijen, ik zal wel kijken of ik die ergens tussen de troep voor je kan vinden :wink:

Ooh, liefde aan de Tate Modern! Duchamp is heel leuk, Yves Klein, Lichtenstein en Warhol, Bacon, Kandinsky… Er is zoveel te zien. De Rothko-zaal is ook schitterend. Keuze genoeg hoor (:

Indedaad.

Even een aanvulling op dit mooie lijstje :slightly_smiling_face:

Dali, Max Ernst (beide surrealistisch), Gerhard Richter, Jeff Koons (een heel eigentijdse), Cy Twombly (fotograaf, beetje poetisch), Bill Viola (installatiekunst), Damien Hirst (is bekend om heel bizarre dingen. dieren op sterk water enzo), Jenny Holzer (conceptueel kunstenaar beetje provocerend)
En is nu een expositie van Gaugain :slightly_smiling_face:

Moeilijk moeilijk. Ik vind zelf Damien Hirst, Bill Viola, Jeff Koons en Jenny Holzer het meest inspirerend. Ik zou denk ik voor Jenny Holzer gaan. Damien Hirst is ook wel erg leuk, die heeft heel rare dingen gemaakt.

Ligt eraan wat je wilt. Een heel eigentijdse (dat zijn deze heel erg) of wat oudere (van het lijstje dat ik geciteerd heb).