Tas voor vervolgopleiding

Ik heb laatst een topic gemaakt over een CowboysBag die ik misschien wilde aanschaffen, deze lijkt me leuk alleen ik heb toch nog een aantal vragen.

Ik ga dit jaar naar het MBO (kappersopleiding). Ik heb maar 2 vakken en waarschijnlijk hoef ik dus ook niet elke dag veel boeken mee te sjouwen. Een hele grote tas lijkt me dus niet nodig, maar wel dat er een paar boeken in kunnen.

Wat voor tassen gebruiken de meeste MBO leerlingen? Ik zoek een tas die een beetje stevig is, het hoeft geen tas van de H&M ofzo te zijn. Ik ben best bereid om er wat geld voor uit te geven.

Ik zat met een CowboysBag in me hoofd, maar deze zijn best prijzig en volgens mij ook redelijk groot vandaar dat ik zeker wil weten of dit een geschikte tas zou zijn. Mijn vraag is dus wat voor soort tassen er veel worden gebruikt en wat jullie me adviseren (of zelf gebruiken).

Die cowboysbag is wel echt leuk! (: Maar heb je die niet in verschillende maten…? Lijkt me wel!

Ja je hebt wel een small, maar ik weet niet of dat de maat is die ik altijd in de winkels zag. Anders vind ik hem nog vrij grof.

Dit vroeg ik me ook af, ik ga misschien voor een Eatspack rugzak, maar ik heb wel meer boeken nodig als jij.

Ik volg dit topic ook even.

Aahw dat is echt jammer! Nja ik zit nog op de middelbare dus ik weet verder niet hoe ik je kan helpen, maar in ieder geval veel succes met het zoeken naar een tas! (:

Dankje! Hopelijk reageren er nog meer mensen.

Je hebt inderdaad een small cowboysbag. Ik heb er zelf ook één, maar dan de grote (: ze zijn leuk he! Het is ook wel echt een goede tas en ik denk dat small wel goed voor je is hoor?

Ja ik ga inderdaad ook nog een informeren in de winkel. Maar vroeg me eigenlijk af of dit een veel gebruikte tas is op het MBO? Ik ben namelijk een beetje onzeker, en als ik merk dat mensen iets stom of lelijk vinden draag ik het niet meer :-). Dus ik vraag me ook meer af of deze tas veel word gebruikt.

En hoe draag jij hem zelf? Gewoon aan je hand, of gebruik je de band die je er aan kunt doen?

Ik heb gewoon een simpele bruine tas uit een tassenwinkel. Hij is helemaal niet groot en me boeken passen er ook niet in. Mijn ervaring op het MBO: je moet heel veel dure boeken aanschaffen en je gebruikt ze nooit. Elke leraar verteld zijn verhaal aan de hand van een powerpoint en hier krijg je meestal hand- outs van.

Mijn moeder wou ook een cowboysbag, maar vond de Small nog steeds heel groot…

Ja daar zit ik dus ook mee, op de middelbare als we maar een paar lessen hadden pakte ik ook altijd mijn handtas en daar kreeg ik meestal wel een werkboek ofzo in.
Daarom wil ik nu ook niet een al te grote tas, de CowboysBag lijkt me dus ook net wat te groot.

Ik zoek gewoon een redelijke tas waar mijn boeken net in kunnen. Ik wil ook even bij Guess gaan kijken, iemand nog andere ideeën?

Ik heb hem bij van haren gehaald. Ik wil geen tas van 50 euro haha.
Ik had op het mbo ook alleen maar mijn kladblok nodig eigenlijk. Bijna nooit boeken. Ik had 2 klasgenoten (van de 40) met een cowboysbag. Maar die waren voller met andere spullen dan met schoolspullen haha.

Haha ja daarom kan ik denk beter een tas pakken waar mijn boeken gewoon net in kunnen, dat lijkt me groot genoeg. Mijn budget ligt wel rond de 150 euro. Wat meer of minder maakt niet uit.

Ik zit ook op de kappersopleiding, ga je naar het ROC ?
En welke 2 vakken heb jij dan ? Wat wij hadden veel meer vakken in het 1e.
Wij moeten veel papierwerk enzo meenemen dus een grotere tas is wel fijn,
waar je dan je snelhechters, agenda en notitieblok enzo in kan doen.

Ik ga naar het KW1C, dus niet het ROC. Ik heb alleen rekenen en Nederlands. Het tweede jaar krijg ik pas manicure en visagie er bij.

Ik wil ook wel een tas waar mijn boeken gewoon in kunnen qua breedte, geen handtasje ofzo. Maar een cowboysbag vind ik dan vrij grof, deze zou ik nooit kunnen vullen met de spullen die ik nodig heb. Een notitieblokje en agenda kunnen er altijd wel bij, en als ik een tas met de goede breedte heb ook wel een snelhechter.

Weet iemand anders nog een paar merken waar ik naar kan zoeken? Tot nu toe heb ik gekeken bij Guess, CowboysBag, Axel David, SuperTrash, BagSac en Michael Kors. Dit zijn toevallig wat bekendere merken, ik hoef niet persee een merktas maar wel een die niet binnen 2 maanden uit elkaar valt haha.

Goede keus :grinning_face_with_smiling_eyes:

Haha, daar zit jij zeker ook op?

Hahha ja zat !
Ik had eigenlijk ook geen boeken nodig (ook al deed ik een andere opleiding)

De boeken voor rekenen zijn trouwens wel dik ! Maar bij ons op de afdeling mochten we die alleen in de les gebruiken dus misschien heb heb je daar geen last van :slightly_smiling_face: Voor NL had ik ook geen boeken

dus ik zou als ik jou was idd even kijken naar een tas waar wel iets inpast. En ik vind persoonlijk die cowboysbags echt meevallen wat grofheid betreft !!

Haha toevallig, ik heb mijn boeken al binnen en die zijn eigenlijk allemaal even dik/groot. Van die flexibele kaften hebben ze ook.

Ik ga morgen naar Den Bosch om te winkelen, dus ga zeker ook even kijken of ik ergens The CowboysBag in small kan vinden. Weet jij of iemand hier anders nog een leuk tassenwinkeltje met redelijke kwaliteit tassen of ergens waar ik de CowboysBag in small kan vinden?

Up.