Tas repareren, tips gezocht!

Hey mensen,
Ik had bij de primark een stoffen, zegmaar gebreide tas gekocht en was er super blij mee, tot de rits kapot ging en zo in de knoop kwam te zitten dat ik hem door moest knippen. Ik baalde enorm en nu zoek ik een oplossing om mijn tas weer te maken. Het is een tas die zegmaar ‘inzakt’, niet zo’n stevige tas dus. Ik kan de tas dus ook niet meer gebruiken.
Iemand ideeën om hem te make ? Ik ben zelf niet creatief en heb niet veel geld te besteden, maar de tas is niet meer verkrijgbaar en het lijkt me super als hij weer gemaakt kan worden. Op welke manier dan ook :flushed:

Ik kan me niet echt een voorstelling maken van de tas, heb je misschien een foto?

Ik snap nog steeds niet hoe je foto’s van jezelf kan uploaden, maar ik zal kijken of ik hem kan vinden op internet :flushed:

Fotootje maken en op een site als imgur uploaden

Yess gelukt. Nou ja dit is dus het probleem :flushed:

Ahw wat een leuk tasje! Wat zonde zeg! :frowning_face: Ik ben bang dat ik je hier niet mee kan helpen, hoop dat iemand anders een goed idee heeft!

Bedankt voor de moeite in ieder geval :flushed:

Up

Up

Leuke tas die als hij zwart was mij zeker zou bevallen,. Over gebreide tassen gesproken, ben nu aan de voorbereidingen een zelf brei project bezig voor een tas. Om te voorkomen dat de tas niet te soepel en wijd uitvalt ga ik het breiwerk met iets te dunne naalden reien zodat het wat vaster aanvoelt.

Foto’s van dat brei project zal ik dan hier plaatsen. De tas wordt met zwarte katoenen stof van binnen gevoerd.

Twee andere zelf genaaide tassen heb ik afgelopen dagen de laatste hand aan gelegd, een met glanzende zwarte fluweel (velours de panne) en een dikke matte velours stof. Deze zijn van binnen gevoerd met zwart satijnen stof.

Wat heeft zij aan je brei project?

+ik kan eigenlijk niet goed zien wat je er nou kapot aan gemaakt hebt op de foto. Maar als de rits kapot is, kun je er dan niet gewoon een nieuwe rits in zetten? + eventueel een stuk nieuw stof aan de binnenkant erin zetten, als dat nodig is. Je kunt vast wel tutorials daarvoor op internet vinden.

En ze kan ook in het midden van de tas een knoop maken, met een lus, en dan kan ie ook weer dicht

Doordat de rits kapot is valt die hele tas uit elkaar en kan hij niet meer dicht. Aan de binnenkant een rits inzetten gaat niet, want de oude rits zit er nog in en als die eruit getrokken moet worden is meteen de hele tas kapot…

Dat is wel slim! Ik ga er even naar kijken.

Bij mij in de stad zit een schoenmaker en een kledingmaker in 1 die kunnen vaak de rits er netjes uit halen en er dan een nieuwe inzetten. Hier ben je dan ongeveer 5 euro kwijt en heb je weer een goede stevige rits. Misschien zit er bij jou in de buurt ook wel een zaak die zoiets kan doen voor een klein prijsje.
Je kunt altijd vragen wat het kost en dan bedenken of je hem zelf maakt of laat maken

De schoenmaker/kledingreparateur kan bijna alles wel fiksen!