Tarotkaarten topic

Hey yo! Geen idee of hier al een topic van is maar ik had er iig geen gevonden :’)

Hierbij open ik een topic over tarotkaarten! yazz. Ik gebruik tarotkaarten al een tijdje maar ik heb niet echt iemand in mijn omgeving die er ook aan doet. Ik vond het wel interessant om iets te horen van anderen: hoe zij het ervaren, welke decks anderen gebruiken en gewoon lekker kletsen over het onderwerp.

Tarotkaarten, wat is het nou precies en hoe werkt het? Simpel gezegd: Het is gewoon een stapeltje kaarten die je een verhaal vertellen. Dit kan zijn advies maar ook iets over jezelf en waar je staat.

Er zijn heel veel verschillende decks met allemaal ander artwork. Sommigen traditioneler en de ander weer moderner. Zo is er voor iedereen wel wat tussen. De kaarten kun je kopen op onder andere Bol.com of spirituelewinkel.nl, maar soms vind je ze ook wel eens in een boekhandel.

Geen idee of er veel meiden zijn die zich hiermee bezig houden, maar ik ben benieuwd!

http://data.whicdn.com/images/254332323/large.gif

Ikzelf ben nu al een een tijdje bezig met Tarot. Ik vond het altijd al zo ontzettend interessant, maar ik durfde het nooit echt te kopen. Ik was vooral bang om wat mijn vrienden of familie er van zouden vinden. Toch een paar jaar later mijn eerste deck gekocht en nooit spijt gehad :flushed:. Ben begonnen met de rider waite (wow wat een verrassing), en heb nu 3 decks. Niet veel, ik weet het, maar ik koop niet zo snel nieuwe decks. Vaak koop ik een nieuwe deck als ik me écht verbonden voel met het deck die ik al heb, en dat ik besluit dat ik klaar ben voor iets nieuws.

Ik heb nooit Tarotkaarten gelezen. Ik werd vaak gekweld door dromen vanwege mijn verleden. Ik probeerde alleen maar uit te zoeken wat droom betekenissen https://jouwdromenverklaard.nl is. Ik werd geholpen door een helderziende. Via vrienden. Niet dat ik specifieke problemen heb. Er waren alleen maar vragen die ik uiteindelijk wilde weten het antwoord op en zet alles op zijn plaats voor mezelf. Ik gaf ze antwoord en adviseerde me wat ik moest doen. Ik maakte gebruik van deze tips en het resultaat kwam niet lang meer.

Ik trek weinig tarotkaarten, maar wel vaak andere kaarten. Ik maak veel gebruik van de zigeunerkaarten, zeemeerminnen en dolfijnenkaarten, en de engelenkaarten voor jongeren. Zigeunerkaarten trek ik af en toe, maar mijn andere twee decks trek ik iedere avond. De kaarten kloppen vaak met de situaties waar ik inzit, en het is vaak een bevestiging van wat ik zelf dacht.

Weet iemand wat de tekenstijl is van Tarot kaarten. want mij lijkt het cool om andere tekeningen te vinden in de zelfde stijl.