Tante worden

Iedereen kent dat gevoel wel, dat moment dat je tante word! Ik kreeg 3 weken geleden te horen dat ik tante word! Onbeschrijfelijk moment! Daarom wat vragen erover.

Hoe oud was je toen je tante werd?
Hoe reageerde je toen je het hoorde?
Hoe voelt het om tante te zijn?
Hoe vaak pas je op? En hoevaak zie je haar/hem?

Ik ken dat gevoel echt niet hoor :’)

Maar in ieder geval gefeliciteerd :wink: Veel plezier met je toekomstige nichtje/neefje. Ik denk trouwens dat het niet zo handig is om dit topic in seks & zo te zetten. Misschien is lifestyle beter?

Ik zal het even verplaatsen. :slightly_smiling_face:

23
Toen vond ik het echt super leuk
Voel me niet anders
Hoe vaak pas je op? En hoevaak zie je haar/hem?
Nooit en bijna nooit.

Ik geloof 24.

Verrast en enthousiast, ik alleen in de V&D en ik was blij.

Leuk, ik ben van mijn halfzussen en halfbroers ook tante, maar mijn neefjes van mijn vriend zijn kant zie ik vaker en ze noemen mij ook tante. Dat zijn gevoelsmatig echt mijn neefjes.

Hoe vaak pas je op?
Ik pas eigenlijk nooit op, is er tot nu toe niet van gekomen.

En hoevaak zie je haar/hem?
Regelmatig en ze zijn er ook bij als we op vakantie gaan.

Ik heb laatst gehoord dat ik voor de 3de keer tante ga worden. :slightly_smiling_face:

Ik wist niet echt precies waar ik het moest neerzetten! Dankjewel, ik vind het wel erg speciaal! Ik heb namelijk een hele goede band met mijn zus en haar vriend.

Hoe oud was je toen je tante werd? ~ uhh, ik was 10 (:

Hoe reageerde je toen je het hoorde? ~ ik was zo blij dat ik zelfs begon met huilen (,:

Hoe voelt het om tante te zijn? ~ ben het best gewend, aangezien ik nu, 7 jaar later, tante ben van 5 kindjes!

Hoe vaak pas je op? En hoevaak zie je haar/hem? ~ Ik pas er niet op, ik zie ze 1x in de 3 maanden of zo iets. Struggles als je familie in het buitenland woont haha!

Gefeliciteerd trouwens!

Ik was 12 :grinning:[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Hoe reageerde je toen je het hoorde?
Heel erg blij geloof ik, ik weet het niet precies meer.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Hoe voelt het om tante te zijn?
Ik vind het best bijzonder voelen, want altijd als ik bij ze ben(heb nu 2 nichtjes) en er zijn andere mensen bij dan vertellen ze altijd trots dat tante er ook is[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Hoe vaak pas je op? En hoevaak zie je haar/hem?
Ik zie ze ongeveer maandelijks/tweemaandelijks ligt er een beetje aan. Soms pas ik alleen op, andere keren ben ik daar gewoon een weekend voor de gezelligheid

Ik was 5 dus ik heb geen idee hoe ik reageerde. Daarna werd ik weer tante toen ik 10 was. Rond die leeftijd vond ik het erg leuk want toen voelde het echt alsof ik tante werd. Bij mijn oudste nichtje voelde ik mij meer als haar nichtje dan als haar tante omdat ons leeftijdsverschil best klein is. Nu voel ik mij nog steeds zo over haar maar over mijn andere nichtjes en neefjes voel ik mij echt tante. Ik pas ook vaak op op mijn jongste nichtje die nog een peuter is en ik vind het erg leuk! Mijn andere nichtjes en neefjes zie ik niet zo vaak jammer genoeg.

Ik moet nog tante worden (februari), maar ik zat toen voor drie weken in Myanmar en had geen contact met thuis. Dus mijn zus had allemaal kaartjes meegegeven die ik per dag mocht openen. En op een dag zat er een kaartje in met daarop twee geboortekaartjes van elk een helft, dus dat je een deel jongen, en een deel meisje ziet. Ik zat alleen in de slaapzaal en liet het zien aan iemand die ook mee was, die vroeg of ik tante werd (had zelf helemaal niet door dat dat de bedoeling van het kaartje was), en kreeg echt meteen tranen in mijn ogen. Ben naar beneden gerend naar mijn vriendin, IK WORD TANTE! en heb haar omhelst. haha ze weet hoe graag ik tante wou worden en nu was het zo ver. In het kaartje stond ook dat ze op die dag te weten zouden of het goed ging met de baby maar ik zou dat pas op het vliegveld weer weten. Dus het eerste wat ik deed toen ik op schiphol kwam was haar knuffelen en vragen of alles oké was. Zo blij dat ik tante word!

Ik word begin volgend jaar ook tante! Vind het heel spannend, haha