TandenKnarsen

Haii… Ze zeggen dat ik vet erg tandenknars als ik slaap…
je weet wel met je tanden over elkaar schuren en dan zon heel raar geluid maken… iemand tips om eraf te komen of is zon soort beugel in je mond beter? heb gehoord dat mensen daarin gestikt zijn dus ik weet niet :grinning_face_with_smiling_eyes:

Xxx

ha!

Ik heb hier ook heel erg last van!:open_mouth:
Mn zusjes willen daarom ook niet meer met mij in een kamer slapen.
Mijn ortho zei wel, dat je misschien zo’n gebitje in moet… die ze ok wel met hockey hebben.

Nu mijn beugel er uit is, is het al wel veel minder…

Ohh wow

Je gebit gaat hier toch ook kapot van?
Ik heb wel eens gehoord ja dat t helpt om zo’n hocky bitje in te doen 's nachts.

Jahh je gebit gaat er idd kapot van…
liever wil ik niet zon bitje in
iemand ideeën hoe je het kan afleren? :stuck_out_tongue:

ik deed dat vroeger ook vet veel… blijkbaar ben ik er zelf gewoon overheen gegroeid want niemand klaagt nog ^^ mss dat dat bij jouw ook gebeurt? kdenk dat er niet echt tips zijn om het af te leren omdat het in je slaap is. mn broer heeft het vingers kraken afgeleerd omdat iedereen hem op zn arm moest meppen als hij het deed maar lijkt me nogal moeilijk om zo een goeie nachtrust te hebben. dan maar voorkomen met zo’n bitje als je het echt té erg doet en je tanden beschadigd raken?

ik heb daar ook heel veel last van. ik heb ongeveer een jaar geleden een bitje gekregen van de tandarts, omdat mijn tanden helemaal zijn afgesleten. dit bitje zorgt ervoor dat je tanden niet afslijten, maar het voorkomt het knarsen niet. als ik jou was zou ik aan je tandarts vragen of ze een bitje hebben dat het knarsen helpt voorkomen. veel succes!

oja:
-veel mensen zeggen dat je knarst als je je gevoelens niet toont. ik vind dit absoluut niet kloppen, maar misschien moet je even kijken of dit bij jou het geval is

• als je echt heel erg knarst, moet je snel actie ondernemen! ik was te laat, en mijn tanden zijn helemaal versleten… echt zonde, want ik had altijd hele mooie tanden

ik knars ook super hard
heb van de tandarts ook een gebit gekregen want anders is da echt slecht voor je tanden hoor!

Ik vroeg aan mn moeder of ik niet beter zon bitje in kon
ze zei zo van: nee straks stik je dr in

:relieved: