Tanden

Ik mis 4 grotemensen tanden (mn kinder tanden zitten er nog in) en mn tanden staan ook helemaal niet mooi, scheef , spleet enz. Ik moest paar maanden wachten op alleen fotos en nu nog maand wachten op wat er gaat gebeuren enzo maar ook kans dat ik nog langer moet wachten. Het klinkt misschien raar maar ik wil nu gewoon een beugel ik heb lang genoeg alle rot opmerkingen gehoord over mn gebit. Er is verder niemand in mn omgeving die ook zoiets heeft en vroeg me af zijn er hier mensen die tanden missen of iets in die richting?

Die beugel krijg je uiteindelijk wel, je kan er weinig aan doen verder.

Ya i know maar ben alle rot opmerkingen gewoon zat :\

ik snap dat et vervelend is zelf heb ik nooit zoiets gehad.
maar by my moest er een tand uit en moest k 2 jaar een slotjes nu staat alles wel recht =) maar je moet er wat voor over hebben… en dat is voor jou tijd.
xxxxx

ik en mn zusje missen allebij iets van 2 tanden maar het valt bij ons niet op…
heb zelf nu ook een beugel en hoop dat ie er bijna uit mag want het is ECHT heel erg verschil! ik had eerst tand boven in tandvlees en die staat nu helemaal recht :grinning: (heb hm bijna 8 maanden)

anyway… ik zou beugel vragen ? ik bedoel, als jij het nodig vind en je mist 4 tanden enzo dan zal je tandarts dat ook wel overwegen ofniet? en je ziet echt snel verschil (bij mij iig)
goodluck :four_leaf_clover:

Dankje , ik hoop het ook :stuck_out_tongue: Voel me gewoon beetje depri op het moment , af en toe krijg je zo’n opmerking naar je hoofd en dat slaat gewoon heel erg in op mn zelfvertrouwen. Maar gewoon even mn verhaal kwijt doet me al goed op het moment.

ik ben er vanaf groep 3 ongeveer tot 3e klas middelbare mee gepest… met mn gebit zegmaar… in de derde kreeg ik toen, na heel lang zeuren en wachten een beugel… die ik 2,5 jaar moest (en nu nog een jaar)… dusjaa… het kan altijd erger. zegmaar…

probeer er niet al te onzeker over te zijn, dan straal je dat ook zegmaar uit…
en dan zien mensen dat en gaan ze van die opmerkingen maken… en als ze er wat van zeggen, gewoon negeren, dat is het enige wat helpt. als ze merken dat het je wat doet, vinden ze het alleen maar leuk om te zien en gaan ze ermee door.

succes!

als ze iets zeggen zeg je gewoon:

'Ik mag misschien een rotgebit hebben, maar heb tenminste wel respect voor mensen, en laat ze in hun waarde… (een rotpersoonlijkheid lijkt me vervelender)"

thanks >.<

ik mis 4 kiezen…!:S
ik had vroeger een hele slechte tandarts.
en die heeft ooit 3 kiezen getrokken maar die zijn nooit meer terug gekomen
en ik had bij 1 kies een gaatje die beetje diep zat dus toen zat der voor de helft een vulling in maar die is der uitgevalle:Sen nu ben ik tandarts loos…
en dat is echt irritant als je eet dan mis je die kiezen wel maar van me tandarts mocht ik nooit een beugel terwijl me tandje een tog wel wat rechter kunnen…dus moet een nieuwe zoeke want we ware een beetje klaar met die man:Pdie deed alleen maar wat hij wou…!

maar ben nu 19 zit niet meer te wachte op een beugel ja zo een nacht beugel wil ik wel hahaha maar dat word het niet denk als ik een beugel zou moete:(

i know how it feels.
al die domme opmerkingen.
ik mis ook 3 ‘‘grotemensentanden’’. en mijn standen staan niet scheef, alleen maar uit elkaar. en dan allemaal stomme opmerkingen. Maar 2 tanden staan gedraaid. Ik heb nu zo’n activator met haakjes eraan. en op die 2 gedraaide tanden buttons en dan moet er aan die haakjes en buttons een elastiekje zodat ze verdraaiden. maar jij heel veel succes metje gebit, en die irritante mensen!

onder mis ik 1 van mn 4 voortanden.
ze moesten er 1 uittrekken want het paste niet meer xD
k vind het helemaal nie erg… niemand die het merkt ^^

mijn vader heeft ook nog 1 melktand. maar dat maakt opzich niks uit.
Maar als het zo lang duurt voordat je echt wordt geholpen, misschien een idee om naar een andere ortho te gaan?
heb ik ook gedaan, bij de 1e duurt het 6/8 jaar eer ik klaar was
en bij de 2e maar 2 jaar!

Ik had eerst dat er nog een melkkies niet eens was DOORGEKOMEN! en ik zat in de 2e, hij kon er niet door. Dus mn grotemensen kies zat daar óók nog onder. Toen hebben ze mn melkkies er helemaal uitgepulkt en uitgetrokken, gewacht tot mn grote mensen kies kwam, en eind 2e geloof ik, had ik een beugel.
Dus het komt echt goed!