Tanden slijpen

Heey allemaal
Ik moet 22 november mijn tanden slijpen van de tamdarts omdat ik geen snijtanden heb gaan ze mn hoektanden opvullen, en een kies omslijpen tot hoektand maar ik ben zo bang dat het zeer doet of voel je niks?

1. Het opvullen is toch alleen maar soort spul tussen de opening zodat het opvult
  2. Sslijpen doet dat zeer, moet je verdoving en??

heb ik van de week ook moeten laten doen, alleen zijn bij mij mn 2 onder hoektanden bol gemaakt.
(ipv het draadje een stukje hoger verplaatsen, t zit nu nog niet goed :cold_sweat:

opvullen doet ook geen pijn en slijpen voel je soms een klein beetje, maar zeer doet het niet. bij het opvullen heb ik geen verdoving of iets gehad omdat ik daar niet echt van hou.

^Hihi, dat heeft mijn vriend :3

Ik heb geen ervaring met jouw soort slijpen, maar ik had altijd van die ribbeltjes onder mijn tanden in plaats van gewoon een recht uiteinde, zeg maar. Die heeft de orthodontist toen recht geslepen, maar ik vond het geen fijn gevoel. Niet zozeer dat het veel pijn deed, maar het was een heel irritant, ongemakkelijk, niet fijn gevoel. Maar het resultaat mag er zijn :slightly_smiling_face:

Heb laatst een voortand bij laten slijpen, was ook bang dat ik iets zou voelen.
Voelt helemaal niks.

Ik heb hele slechte voortanden, en heb ze ook al meerdere keren bij moeten laten slijpen. Maar je voelt er inderdaad bijna niets van, in ieder geval geen pijn.

Ik moest ook een keer mijn ene voortand laten slijpen, het doet niet echt pijn ofzo maar het voelt niet echt lekker. Het trilt door in je kaak (nou ja zo voelt het). En dat opvullen voelt gewoon als een vulling, viel je niks van dus :wink:

Sorry maar dat vind ik echt lelijk, maar goed dit is mijn persoonlijke mening. :’)

Bedoel je trouwens zoiets? Vind het stiekem best wel ‘creepy’.

Oeps, sorry voor de grootte.

Ik heb voor een bepaalde tempel in Maleisië ooit mijn tanden moeten vijlen.
Scherpe hoektanden stonden voor duivels en om de tempel in te komen moest ik mijn tanden dus rondvijlen.
Dat deed wel zeer, omdat de bovenkant van een tand best wel gevoelig is. Maar volgens mij als ze de zijkanten bijslijpen doet dat weinig zeer.
In principe is je tand ook gewoon ongevoelig, tenzij ze bij je wortel komen. Maar dat is niet de bedoeling dus ik denk dat je enkel voelt dat ze in je mond bezig zijn.

Nee, ik vind het maar niks. Maar dat mag je vinden natuurlijk. Ik vind het alleen echt lijken op vampier tanden.

Oh hahaha ja dat kan ook. :’)

Haha ik heb het een beetje, ze zijn niet heel lang maar vrij puntig :cold_sweat:

En het zou geen pijn moeten doen! Want dan slijpen ze toch echt te ver lijkt mij. Dingen aan je gebit/tanden gaan pas pijn doen als ze op je zenuw zitten en dat is niet de bedoeling met slijpen.

Alsnog wel sterkte en succes :wink:

Oh maar ik heb het niet over puntige tanden, maar van die hele lange én puntige in één zeg maar. Dus sorry als ik je beledigd heb met mijn mening (zoals ik al zei had ik het dus over die lange vampiertanden).

Haha nee hoor helemaal niet, ik mengde me er gewoon even in :stuck_out_tongue: Echt van die vampierentanden staat gewoon onnatuurlijk ook en dat zijn volgens mij ook altijd wel kapjes over de eigen tanden heen.

Ah mooi zo. :grinning: Ja ik denk ook dat het kapjes zijn.

1. Het ‘opvullen’ is gewoon een stukje kunststof in tandkleur eraan plakken (van iets driehoekigs, je hoektand, wordt iets rechthoekigs gemaakt, je snijtand).
  2. Het slijpen doet geen pijn want er hoeft waarschijnlijk maar weinig af. En mocht het wel pijn gaan doen, kan je altijd een verdoving vragen.

Erg bedankt iedereeen :slightly_smiling_face:)) ik had vroeger echt helee puntige tanden maar wel heel klein ong. Zo puntig als dat vampieren plaatje nu valt het mee hahah maar nogmaals bedanktt iedereen. !!! X