Tanden niet in midden van mijn gezicht

heehee.

Nou ik heb dus een probleem want mijn tanden staan niet midden in mijn gezicht maar iets meer naar rechts dat is dus echt vervelend. Ik heb wel een blokjesbeugel nu 1/5 jaar en eigenlijk mag hij er augustus uit omdat ik heb gezegd dat ik geen operatie wou, omdat ik al 2x eerder naar de kaakchirurg ben geweest, om 2 tanden te trekken en een tand naar beneden te laten halen met een slotje, en dat vond ik al eng/pijnlijk enzo. en ik wil liever niet nog een keer.
De operatie die ze dan uit zouden moeten voeren: 2 pinnen in mijn kaken zetten en dan met elastieken de rij tanden verschuiven, dit lijkt mij dus ook erg pijnlijk en de ortho zei dat ook. Heeft iemand ooit zo’n operatie gehad? &wat zou ik doen?

Ik geen foto van mijn eigen tanden maar dit bedoel ik ongeveer : http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=16243

Heb ik ook, redelijk veel mensen zelfs als je er op gaat letten. Het is nog nooit iemand opgevallen en het is ook niet storend (ook niet op de foto die je laat zien)

No worries.

x

misschien is het bij mij wat anders, want ik mis ook een hoektand en op die foto lacht de persoon en dan valt het zowiezo al minder op

Hmm als ik heel eerlijk mag zijn zie ik wel wat jij bedoeld. . naja. succes.

dit is een heel oud topic maar ik heb dit dus ook gehad door mijn beugel en met mini inplantaten volgens mij het zelfde als jou krijg ik 2 schroeven in mijn gehemelte en dan worden ze de andere kant op geschoven volgens mij ortho doet dit nauwelijks pijn…?heb jij dit al ondergaan?

Grappig wat mensen allemaal doen om perfect te zijn terwijl niemand het eigenlijk opmerkt als jouw tanden 2mm naar links staan.

Ik snap het wel, ik ben daar zelf ook heel erg mee bezig, maar het is gewoon zo raar. Iedereen wil altijd maar perfect zijn, of lijken.

bij mij staat mijn linker voortand in het midden dus dat is geen 2 mm het is duidelijk zichtbaar als ik lach mijn vriendinnen en ouders en vriend zien het ook…dankzij die stomme beugel!:S

Ik heb ook een operatie gehad, je voelt er helemaal niets van. Je zult een volledige narcose krijgen dus dat zit goed, ik heb nu ook elastieken en mijn tanden moeten ook verschoven worden. In het begin is het wel gevoelig/pijnlijk als je moet gaan eten of tandenpoetsen, maar daarvoor gebruik ik gewoon pijnstillers en soms haal ik mijn elastiekjes er even uit en doe ze pas in wanneer ik ga slapen!

@Inspiratieloos
Ja, dat heb ik ook ondergaan en nee je voelt er helemaal niets van. Je zult een volledige narcose krijgen.

nee ik krijg geen narcose…krijg een plaatselijke verdoving mijn ortho doet het…? hoe snel verschuift het weer terug je tansen? en hoe werkt dat dan ik krijg nl een schroef in me gehemelte en hoe gaan ze dan mijn tanden naar links schuiven?blijven me tanden dan nog wel recht staan?dat ze niet scheef gaan staan en ik straks weer een beugel moet ofzo want mijn beugel gaat eruit als ik dit krijg zei ze…

en had je daarna ook geen last meer van?nadat je wakker werd van je narcose?

Btw. Met mijn gebit is het goed gekomen, ook al is het met een vette omweg gegaan en heeft het lang geduurd.

Oh hier wil ik nog wel even op reageren als dat mag. Dit ligt dus totaal niet aan mijn perfectionisme, het was echt een heel duidelijk verschil. Mensen maakte ook opmerkingen erover als in : ‘hee je tanden staan nog niet helemaal goed/recht he?!’ Dus geloof me ik ben geen dramaqueen.

Nu staat het nog niet helemaal goed na al die jaren, maar nu kan ik er mee leven, het is nu gewoon een heel natuurlijk verschil :slightly_smiling_face:

Die schroeven schuiven je tanden in de goede richting. Daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Nja het was wel gevoelig/pijnlijk wanneer ik mijn schroeven aanraaktte met mijn tong, probeer dat vooral te vermijden. Na een dagje of 3 zag dat gevoel/pijnlijkheid weg gaan… ;p

Hebben heel veel mensen eigenlijk. Ikzelf ook al scheelt het maar heel weinig.
Tom Cruise heeft ook ontzettend scheve tanden, maar weinigen valt het op.

http://2.bp.blogspot.com/_jd0-yU-d59s/TP0cUp4yvGI/AAAAAAAAFM8/abECtRKCDUs/s1600/Tom-Cruise13.jpg

Die van Britney zitten er ook een paar millimeter naast.

http://celebrities.ninemsn.com.au/img/blog/blog190209_britney.jpg

Mijn tanden staan ook niet helemaal midden in mijn mond. Verder staat een tand iets verder naar voren. Kreeg er laatst een opmerking van van een orthodontist [waarbij ik 4 jaar geleden een beugel had gehad] Die wou wel allemaal toeren uithalen om dat te fixen.
maar ik ben best tevreden over mijn slightly inperfect gebit. Zeker omdat ik vroeger dus echt een spleet had tussen mijn voortanden waar je een friet doorheen kon duwen.

http://i1080.photobucket.com/albums/j334/DennaDoe/Blog01/Swatchlips.jpg

Dit is de enigste foto waar mijn tanden enigzins opstaan

^
Zover ik het kan zien vind ik je tanden erg mooi!

Dankjewel. :heart::heart:

Als ik bedenk hoe mijn tanden eerst waren ben ik er best blij mee, zoals ik al zei was die enorme spleet er en toen moest ooknog tandvlees weggesneden worden. Dat plus een jaar of 2 / 3 met een beugel. Set dure tanden zegt mijn moeder altijd. :grin:

Voor die 2 m’n ga je toch geen operatie ondergaan. Niemand valt het op Nouja bij mij niet teminste

vind dat niet opvallen precies…bij mij is het erger maar ik denk dat ik eerst die beugel eruit wil om te kijken of het echt zo erg is en dan kijk ik wel weer verder die pinnen in me gehemelte lijkt me best wel pijnlijk namelijk en erg duur ben alleen echt niet tevreden over mijn ortho want dit had ze aan moeten geven in het begin dan had ik het niet eens gedaan!:S

ik mis een hoektand en hierdoor zitten mijn tanden iets meer naar rechts. Ik heb nu ongeveer een halfjaar slotjes en het is al wel verbeterd. Ik hoop dat het mooi word maar ik zal 'm nog wel ff hebben. ik heb kleine tandjes dus het valt ook niet echt super op.