Tanden heel laat verwisselen

Ik begon ongeveer even vroeg met tanden verwisselen als elk kind. Maar ik heb nu nog steeds kiezen in mijn mond die verwisseld moeten worden(8 volgens mij). Ik heb al een röntgenfoto gemaakt om te kijken of er wel tanden zitten, en ja, die zitten er. Alleen ik denk dat ik wel een beugel moet, maar dit gaat zo heel lang duren. Straks heb ik pas op mijn 20e een beugel. Dat vind ik zelf best laat eigenlijk. Ik vind dit best zonde, want het liefst wil ik nu gewoon een beugel. Er zit er nu 1 los, maar voor de rest nog geen en dit is eigenlijk al best lang. Mijn verstandskiezen groeien althans wel. Heeft iemand dit ook?

Vervelend! Ik heb hier geen last van maar ik kan je wel vertellen dat er behoorlijk veel meiden zijn rond de 20 die nog een beugel nemen :slightly_smiling_face:

Nope, ik had op mijn 9e ofzo al mijn tanden al gewisseld, dus in groep 6 had ik al een beugel.
Heb je al met je tandarts overlegd hoe en wat? Ik zou eigenlijk niet weten of er überhaupt wel iets aan te doen valt, het is niet dat je de tanden kan dwingen eruit te gaan.
Hoe oud ben je nu?

-

Ik denk eigenlijk ook niet dat er iets aan te doen is, maar ik vind het zo vervelend. Ik ben nu trouwens 14 en ik heb al iets van 2 jaar geen tanden meer gewisseld, nu zit er gelukkig wel weer eentje los.

En ik denk dat ik wel een beugel moet bij mijn boventanden. Het is niet schots en scheef, maar het is ook weer niet recht. Ik heb het er nog nooit met de tandarts over gehad. Het enigste wat ze zeiden is dat ze wel laat groeien bij mij. Toen had ik een keer een vervanger, en zij zei dat ik wel een beugel moest waarschijnlijk.