Tanden Facing

Haihai,

Ik ben 18 en ik heb nog nooit een beugel gehad. Mijn tanden staan ‘‘redelijk’’ recht, alleen sinds een paar maanden beginnen nu mijn ondertanden scheef te groeien omdat ik denk dat mijn kiezen doorkomen (ja mijn kiezen zijn nog niet gewisseld).
Ik zou op zich wel een beugel willen, om alle scheve tanden mooi recht te krijgen, maar ik weet niet of ik die uberhaupt nog vergoed krijg omdat ik 18 ben. Ook heb ik een spleetje tussen mijn voortanden, en die wil ik heel graag houden omdat ik dat mooi vindt. Maar met een beugel kan dat niet toch? Ook zijn mijn voortanden niet mooi recht aan de onderkant, de vorm van onderkant loopt een beetje scheef, ookal staan mijn voortanden in principe recht. En dat vind ik ook heel lelijk.

Nu las ik iets over facings, wat dus een soort ‘‘laagje’’ is wat je over je tanden kunt laten zetten, waardoor ze mooi recht ogen. En daar zou ik dan wel het spleetje tussen mijn voortanden mee kunnen behouden, neem ik aan.
Heeft iemand daar ervaring mee? Of weet iemand hoe duur dat ongeveer is? Werkt het goed en ziet het er mooi uit?

Het spleetje kan prima tussen je voortanden blijven met een beugel. Dat was bij mij ook het geval na de eerste keer beugel wat bij mij dus niet de bedoeling was.c
Anyway, voor cosmetische redenen word een beugel boven 18 over het algemeen niet vergoed, alleen voor medische redenen. Over dat andere wat je zegt kun je beter je tandarts eens bellen. Ik denk namelijk niet dat elke tandarts dit überhaupt doet.