Tanden bleken en tandarts

Hey girls!

Even een kort vraagje…
Wat doen jullie als jullie tanden willen bleken oid ? Gaan jullie dat eerst helemaal in overleg doen met je tandarts, of ga je gewoon en maakt het je niet uit wat ze er van vind? :stuck_out_tongue:

Mijn tandarts zei tijdje terug dat ik dat niet zou hoeven doen, omdat mijn tanden niet “geler” waren dan het witte van je oog. Daar vergelijkt ze het altijd mee zei ze als je dan lacht.
Maar ik wil wel gewoon mijn tanden bleken, omdat ik wel vind dat ze witter kunnen. En ik draag graag nude kleurtjes lipstick, dus dan vind ik mooie witte tanden wel zo fijn…

Tenslotte ben je natuurlijk wel gewoon eigen baas over je tanden… maar toch ben ik dan bang (nou ja bang is niet t juiste woord maar je snapt me) voor haar reactie als ze dan plots ziet dat ik buiten haar als tandarts om, van alles doe met mijn tanden…

Wat doen jullie? of wat zouden jullie doen? Of maak ik me gewoon druk om niks? :’)

Ik zou het gewoon bleken. Mijn moeder heeft het ook gedaan zonder overleg met de tandarts of toestemming van de tandarts.

Ik zou het gewoon voor de zekerheid met haar overleggen, dan kan je ook vragen waar je heen zou kunnen gaan, welke het beste is zegmaar. Beter gezegd dan achteraf spijt denk ik dan :slightly_smiling_face:

Ik zou het gewoon gaan bleken jij bent de baas over je tandjes!

Ik zou alleen navragen of het schadelijk is en dan gewoon doen als er niks mis mee is

Je hoeft zeker geen toestemming te krijgen van de tandarts om dat te doen, alleen als ze zou zeggen dat je tanden daar niet geschikt voor zijn (door de toestand van je tanden zegmaar, dat bleken schade zou aanrichten). Als het gewoon kan dan hoeft zij het niet ermee eens te zijn dat je dat doet.

gewoon doen, je tandarts is je tandarts, maar jij bepaalt wat er met je tanden gebeurt, ze kan niet boos op je worden of je straf geven fso

Ik heb het met de tandarts overlegt omdat ik best zwakke tanden heb. Ik heb het toen ook via de tandarts laten doen ipv in zo’n salon. Is wat duurder maar een stuk beter voor je tanden en je kunt het doen wanneer je wilt!

Ik laat het ook dit weekend doen. Ik heb het lang uitgesteld, omdat m’n tandarts een ontsteking had gezien en het liever nog niet wou doen. Dàt vind ik een reden om het advies van je tandarts op te volgen, maar als het gaat om de kleur, dan ben je in mijn ogen wel de baas over je eigen tanden, ja.

Je tandarts doet het sowieso alleen als je erg gele tanden hebt, als je ‘normale’ tanden hebt maar ze gewoon graag spierwit wilt moet je sowieso naar een externe partij. Wel is het zoals bettie zegt handig om te kijken of je gaatjes, ontstekingen of een ontstoken tandvlees hebt, dit kun je het beste oplossen voor je met al die chemicaliën aan de slag gaat want dat is wel even zwaar voor je gebit.

Je tanden niet geler dan het witte van je oog? Holy. Mijn tanden zijn veel geler dan het witte in mijn oog. En ik heb gewoon nette tanden ze zijn niet geler dan gemiddelde mensen want ik poets gewoon 2 keer per dag.

muh ik kan woensdag mn tanden laten bleken maar ik heb gaatjes en ik kan pas de maandag erna naar de tandarts :")

Ik zou het wel overleggen met je tandarts. Inderdaad ga jij over de kleur dus als jij je tanden nog witter wilt hebben, moet je dat vooral doen. Maar je tandarts kan wel beoordelen wat gezond is voor jouw gebit. Ik zou daarom sowieso je gebit eerst goed laten checken door de tandarts, of alles gezond is. Als zij jou dan niet wil helpen, kun je altijd nog naar een externe partij.

Ligt eraan… Als je bijvoorbeeld problemen met je tanden (hebt) gehad kun je het overleggen, maar verder hoef je in mijn ogen niet eerst per se naar de tandarts te gaan. Je hoeft geen goedkeuring te vragen toch? :slight_smile: Tenzij je veel waarde hecht aan het advies.

Ik vind persoonlijk dat je druk maakt om niks. De tandarts zegt alleen dat het niet nodig is. Dat het niet nodig is betekent niet dat je het daardoor niet hoeft te doen. Daarnaast is het uiteindelijk jouw keuze en jouw gebit. Niet die van de tandarts.