Hello.
Allereerst, ik weet niet of dit hier hoort, dus anders sorry daarvoor.
Ik had vroeger een prachtige rij tanden, ging ieder half jaar naar de tandarts en er was nooit iets aan de hand. Tot we van tandarts wisselden. (Geen idee waarom)
Die vent deed er nooit iets aan, ik heb tot mijn veertiende nooit fluor gehad, gaatjes deed hij niets aan en zei altijd dat alles goed was. Ik heb astma en gebruik daar medicijnen voor, maar deze tasten mijn glazuur aan. Ik heb gele plekjes op mijn voortanden en ik vind ze vreselijk, ik durf mijn mond niet open te doen. We zijn na een tijd opnieuw overgestapt op een andere tandarts.
Nu had ik pas een ontstoken kies, en een ontzettend dik gezicht. Ik smeekte om een tandarts, hoe bang ik ook was. Toen we terecht konden moest ik in de wachtkamer al huilen, ik durfde gewoon écht niet naar binnen. Gelukkig moest ik alleen een foto maken en kreeg ik daarna antibiotica. Ik moest die week erna bellen voor een afspraak om die kies te laten verwijderen, maar ik heb niet gebeld.
Ik durf het gewoon echt niet. Als ik alleen het haakje zie, krijg ik paniekaanvallen. Laat staan wanneer ze aankomen met van die prikken om te verdoven. Ik wil zó graag een mooi gebit, maar ik durf echt niet naar de tandarts. Die angst is op dat moment zóveel groter als de wil om het wel te doen, ik raak gewoon in paniek.
Weet iemand misschien wat ik moet doen? Dit kan écht niet veel langer, mijn gebit gaat alleen maar achteruit zo.