Tandarts ..

Hoi,

ik heb een paar maanden geleden 2 kiezen laten trekken bij de kaakchirurg, nou blijkt dat er nog een stukje is blijven zitten van een kies. Doen de prikken bij de tandarts pijn of valt dat mee? Bij de kaakchirurg wel namelijk … iemand ervaring?

Ik doe altijd alles zonder verdoving.
Boren enzo ook.

Want dan doet het alleen even kort pijn & van de verdoving heb ik altijd wel 2 dagen last! Valt best mee zonder verdoving hoor… ik zou t ff aan de tandarts vragen, wat zij adviseren.

Ik voel er zelf nooit zoveel van.
Het is gewoon een beetje een apart gevoel, maar het doet geen pijn.
Alleen na de tijd is het een beetje vervelend, dan voel je er helemaal niks haha.

Boren bij gaatjes vullen enzo gebeurd aan de buitenkant in het ‘niet gevoelige’ gedeelte van je tand en dat kan inderdaad zonder verdoving. Maar als je kies is getrokken en er is een stukje blijven zitten dan ga ik ervan uit dat dat dus in het tandvlees een gedeelte is wat bij je tand zenuw zit, en geloof me, dat wil je echt niet zonder verdoving laten doen…

Prikken doen altijd pijn, er wordt nou eenmaal een naald in je tandvlees geduwd. De een heeft een hogere pijngrens dan de ander, maar het is en blijft een prik :stuck_out_tongue:

Heh? Ook kies trekken? Nou dan heb je wel een hoge pijngrens!

Het voelt alsof je met je nagel tegen je tandvlees duwt en dan iets harder. Maar ik vond het eigenlijk niet zo pijnlijk.

Dan heb je nog nooit een wortelkanaalbehandeling gehad, dan neem je wel een verdoving :’)

OT: Ik vind persoonlijk de prikken wel meevallen, maar dat komt denk ik omdat ik er gewoon aan gewend ben geraakt. Ben zowat vaste klant bij de tandarts, aangezien ik echt slechte kiezen heb. Maarja, je moet het uiteindelijk zelf beslissen, ik ken jouw pijngrens niet en ik kan dus ook niet bepalen hoeveel pijn een prik bij jou gaat doen. Kijk, je zult er altijd wat van voelen, maar het is niet zo dat die prik écht ondraaglijk veel pijn doet ofzo. Gewoon even op je tandjes bijten, en dan is de prik zo voorbij. (: