tand trekken

haaayy
ik moet over 6 dagen een kies laten trekken. Het is een halve melkkies waar alleen een volwassen kies achterstaat. Ik vind het echt heel eng. Mijn halve melkkies staat al wel los. Ook heb ik opzich best wel een hoge pijngrens alleen ben wel bang dat het pijn gaat doen… Kan het met verdoving (omdat het een halve melktand is, kan beetje wiebelen maar zit nig aardig vast) of moet het zondet verdoving?

ik hoop heel erg dat jullie tips hebben! xoxo

Ik denk wel dat je een verdoving krijgt. Ik heb vroeger, rond mijn 13e/14e ook melkkiezen moeten laten trekken omdat ze er vanzelf gewoon niet uit gingen. Het is helemaal niet eng, je krijgt een klein prikje en vervolgens voel je er helemaal niets van.

super bedankt voor je antwoord! Ik ben zelf nu 13 :blush: dus jaa xx

Heyy,

Ik heb nu ongeveer een jaar geleden een kies moeten laten trekken, het was geen melkkies, maar ik heb er nauwelijks last van gehad. Door de verdoving voel je niets en na de tijd deed het mij geen pijn. Alleen tandenpoetsen deed ik wat voorzichtiger omdat ik er natuurlijk wel een wondje had zitten.
Succes :sob::muscle:

Ja het gaat altijd met verdoving tenzij je dat niet wilt (maar zie niet waarom je dat niet zou doen). Het doet geen pijn. Er wordt wat aan je tandvlees of tand gezeten om te controleren en dan moet je zeggen of je het voelt of niet, vervolgens wordt de tand getrokken.

super bedankt voor je antwoord! Ik ben blij om te horen dat het geen pijn deed xoxo

aahh thanks voor je bericht! ik ben blij dat ik dit nu weet en ik zal er zeker wat aan hebben xx

Ik heb 12 kiezen/tanden laten trekken. Een paar melkkiezen/tanden die vast zaten, een kies die los zat en verstandskiezen die nog in mijn kaak zaten. Viel alle keren reuze mee! Je krijgt een paar prikjes in je tandvlees/gehemelte en auw verdikkie. Alsof je een heel scherp chipje in je tandvlees drukt zeg maar. Doet minder zeer dan een vaccinatie in je arm. En dan voel je geen kut meer en is het echt met een paar tellen gepiept, beetje bloedsmaak in je mond en je kletst gek door de verdoving maar dat is alles.

Ik weet nog dat toen ik mijn 1e liet trekken ik drie kleuren scheet en na de verdoving nog zat van “eh het hoeft al niet meer…” (ik was 7 of zo), en toen kwam de tandarts uit een kamer lopen met mijn tand in mijn hand, bleek dat het allang gebeurd was en dat ie hem even was gaan schoonmaken. :’)

De verdoving doet het meest pijn maar is zo weg, je krijgt een beetje een raar bitter smaakje omdat er altijd een beetje in je mond komt. Je proeft bloed en je voelt ze soms wat wrikken maar als 'ie al los zit, zou ik me niet druk maken.
En als je wel wat voelt, direct vragen om nog een verdoving. Ik heb er ooit 5 tegelijk gekregen, dus het kan best. :grinning_face_with_smiling_eyes:
Het voelt raar dat ze aan het werk zijn in je mond maar dat het geen pijn doet, het is hooguit een beetje ongemakkelijk omdat je wel druk voelt.

Wees maar niet bang hoor! Zorg dat je goed eet van te voren en goed slaapt (geloof me dit is erg nodig). Als je een verdoving krijgt kan het bij je gehemelte vervelend zijn maar dat is maar 1 sec. Met een hoge pijngrens net als ik voelt het alleen vervelend maar niet pijnlijk. Misschien krijg je de verdoving niet eens daar, dat kan natuurlijk ook. Het komt allemaal goed!

aah fijn om te horen! xoxo

Thanks voor je bericht! xx

Het is aan de onderkant van mn gebit dus niet in mijn gehemelte. Thanks voor je bericht xx

Ik heb ook een keer een halve kies moeten laten trekken waar een volwassen kies onder zat. Voelde er vrij weinig van, voor ik het wist was die er al uit. Dus komt goed

Dankjewel voor je bericht! was dit ook met verdoving? xx

Moet woensdag ook een kies laten trekken wel beetje fijn om zo te horen dat het beetje mee valt :cold_sweat: