tand moet eruit! voorr......

tand moet eruit! voorr… ik naar de ortho moet
okee ik krijg dus een beugel en al dat gedoe
EEN BUITENBOORD ZELFS die hoef ik gelukkig niet op school in
maar er moet een melkhoektand getrokken worden, maar ik kwam erachter (gister) dat hij los zit !!!
ik ben dus egt al heel de dag aan het wiebelen
maar hij zit niet heel erg los egt me moeder zei dat ze hem niet zag wiebelen als ik eraan zat, maar ik voel het wel

het trekken van die tand vind ik geen probleem
maar het prikjeee!!!

hebben jullie tips zodat hij er eerder uit gaat?

Een touwtje en een deurkruk xD…
Het prikje valt trouwens best wel mee … ik heb er toen aardig wat moeten hebben, omdat er voor mijn beugel onder 2 kiezen en boven 2 kiezen getrokken moesten worden. En dat viel best mee.

Geen tips, maar je moet je niet al te veel zorgen maken. Ik had hetzelfde -twee tanden zaten op de verkeerde plaats, waarbij een van de twee de ‘volwassen’ tand miste- en bij mij zat hij absoluut niet los. Je wordt goed verdoofd, het is alleen het enge gekraak maar het doet absoluut geen pijn. Mijn zusje heeft al 3 kiezen moeten laten trekken, en bij haar deed het ook geen pijn. Gewoon goed blijven ademen en het is binnen vijf seconden voorbij, geloof me :wink:

gwn blijven bewegen xD
Dat vond ik vroeger heel leuk om te doen, dus ze vielen er super snel uit x]

Anders niet kijken als hij met prik aankomt.
succes!

Ligt eraan hoe diep je kiezen zitten :'3
Mijn tandarts zelf zei nog dat mijn kiezen echt goed vast zaten.

Dat getrek vond ik niet zo fijn, maar dit is gewoon een melktandje.

Je zegt het zelf; het is een ‘prikje’.
Ik zou liever 1x een klein prikje hebben ipv een hele hoop pijn en gebloed door dat gewiebel.

ik vindt dat prikje ook zo eng.
ik mogt het zonder verdoving, pijnlijk.
maar liever die pijn dan een prikje.

maarja, denk maar zo:
Liever één klein prikje in plaats van nog veel meer pijn zonder dat prikje.

Ja gewoon hele tijd aan bewegen :slightly_smiling_face:
En anders zou die prik vast wel mee vallen, tis voorbij voor je het weet =)

Ge-ni-aal.

Ik vond dat vroeger altijd zo leuk als mijn tand los zat, ik ging er de hele tijd mee wiebelen. En dan ging die uiteindelijk los en baalde ik. Okay niet interessant wat ik nu typ hahahah.

Liever het prikje dan tandpijn O_O*
En als je 'm eerder uitwilt… ja, gewoon wiebelen, wiebelen, wiebelen

Blijven wiebelen en op een gegeven moment er gewoon uittrekken.

ik geef je een geniale tip. (off-topic wel trouwens)
Als je toch het prikJE krijgt, zorg dat je dan ONTSPANNEN BENT. Als je daar ligt dan moet je gewoon heel rustig blijven, en doen alsof je niet bang bent. gewoon je kaak ontspannen. dus NIET denken van ‘‘OMGOMGOMGGGG, IK KRIJG STRAKS EEN PRIK! OMGOMGOMG’’. ← niet doen dus.
Als je een prik krijgt dus gewoon alles ontspannen. Deze tip gaf de tandarts mij, en hij helpt ECHT.

Je kan het toch ook gewoon zonder verdoving laten doen?
Doet het iets meer pijn op het moment zelf maar als je zo bang bent voor dat prikje heb je dat er vast wel voor over

Sorry hoor, maar het is een melktand.
Kom op, als hij zelfs al een beetje los zit doet dat echt geen pijn hoor.
Waarschijnlijk krijg je niet eens verdoving.
Bij mij ging de tandarts er een keer 4 melktanden uithalen want ‘die zaten toch al los’ volgens hem.
Nou dat deed hij gewoon even tussendoor bij de controle afspraak zonder verdoving.
En dat deed ook geen ontzettende pijn ofzo.

Hmm laat gewoon zitten zou ik zeggen. Van de hele dag wiebelen gaat die er ook niet veel sneller uit. En als je dat doet bloed het ook nog eens heel erg áls die er dan eindelijk uit is. De tand die eronder zit moet gewoon zorgen dat die los gaat.
Maar OT ik zou gewoon wachten en de tandarts hem eruit laten trekken.

voorzichtig blijven wiebelen… en als hij er dan niet optijd uit is dan toch maar dat prikje!

Het prikje doet geen pijn, ik moest ook een buitenboordbeugel, en daar moesten 2 kiezen voor worden getrokken. ik moest 2 prikjes, het eerste prikje voelde ik wel, maar deed geen pijn, en het tweede prikje voelde ik helemaal niet

Neem me vooral niet kwalijk, maar dat prikje kan zeker pijn doen. Ik moest een aantal jaar geleden 4 kiezen laten trekken waarvoor ik 4 prikken kreeg, waarvan twee in m’n gehemelte, en dat deed wel pijn. Maar de verdoving was niet goed gelukt, waardoor 1 kies er onverdoofd voor de helft uitgetrokken is, dat deed nog tien keer zo veel pijn. Ik zeg dit niet om de TS bang te maken ofzo, maar je moet niet zeggen dat het geen pijn doet als dit wel zo is. Sterkte meid, en onthoud, er zijn ergere dingen :grin:

Verschilt per persoon toch, of het pijn doet?
Mensen vertellen hier hun eigen ervaringen, en meer kunnen ze ook niet doen.
Ik neem aan dat hier niet veel tandartsen op het forum zitten die er ook echt verstand van hebben.