Tampons

Hoi meiden,

ik hoop dat jullie mij met dit probleem kunnen helpen.
ik ben een meisje van 13 en ik ben al ongesteld.
ik wil tampons gebruiken voor bv. sporten en zwemmen,
maar ook op school zodat anderen niet zien dat ik ongesteld ben
(met gym MOETEN wij altijd douchen, en anders ziet iedereen dat bloed en maandverband enzoo…)

Mijn moeder had eerst tampons met inbrenghuls gekocht, dit ging na een paar keer proberen wel goed.
maar ik wil nu ook zonder, want het is zo groot dus je kan het niet in je hand meenemen.
Maar als ik een tampon zonder inbrenghuls probeer in te doen, lijkt het wel of het er maar 2 cm in gaat en dan niet verder.
Het voelt ook heel droog/stroef aan, maar dat is niet (probeer het steeds op hevigste dagen & momenten).

Het ligt ook niet aan de groottte, want die met inbrenghuls is ‘normaal’ en past gewoon, en mijn moeder had mini’s gekocht (allebei OB) en die passen niet :S

Heeft iemand tips hoe ik het misschien kan doen dan?
Want zonder inbrenghuls is veel makkelijker, je kan het meenemen in je hand of broekzak (anders meot ik een tas meenemen)
en ik kan het als het in mn tas zit in een klein doosje doen zodat je ze niet ziet zegmaar.

Alsjeblieft help mij!

xx

hm… ik heb nooit een inbrenghuls gebruikt, maar kan je niet voordat jullie gaan douchen even naar de wc gaan en het dan met inbrenghuls proberen?
Als dat niet kan, misschien een tip dat je met 1 voet op de wc moet gaan staan en dan proberen in te brengen? dat hielp bij mij want dan is de ‘opening’ wat groter!
succes! (:

probeer het eens wanneer je net uit bad of de douche bijv bent?
dan is het daar onder toch een beetje nat en dan glijdt het makkelijker naar binnen!
Verder is het heel handig om met een been op de wcpot te gaan staan en op die manier in te brengen, zo is het ‘gat’ groter en gaat het wat makkelijker!

okee ik zal het vanavond na het douchen proberen,
hopelijk helpt het…

alvast bedankt!

doorduwen (: moest ik eerst ook

Waarom vind je het zo erg dat mensen zien dat je een tampon meeneemt naar 't toilet of de douche in? Iedereen is of wordt uiteindelijk ongesteld en als ze er naar vragen leg je het gewoon uit, daar is toch niks raars aan?

Met het inbrengen van een tampon helpt het bij mij altijd om bovenin te beginen met duwen. Met bovenin bedoel ik de kant van je navel en niet daaronder. Hm ik kan het niet zo goed uitleggen, gewoon goed aan de bovenkant van je vagina duwen en niet meer richting de onderkant.

Zittend in brengen of als je met 1 voet op de wc staat.

dat zei ze niet haha!
ze zei dat ze met gym en douchen etc geen maandverband wilt gebruiken omdat je dan toch die gebruikte maandverband en dat bloed ziet…
stel dit zou niet werken, dan zou ik als ik jou was met de gym gewoon niet douchen, maar een washandje meenemen, deze natmaken en over je lichaam gaan, vooral de plekjes waar je zweet :slightly_smiling_face:

inderdaadom de reden die kimmmmG al zei,
maar ook als ik onder de les even naar de wc moet kan ik moelijk mijn tas mee gaan nemen. Want dan denken de leraar/lerares en de jongens ook van, wat gaat zij met haar tas op de wc doen?
snapje? :blush:

Even je wijsvinger goed nat maken.
Tampon naar binnen duwen en je vinger gaat er helemaal in.

Je kan je tampons en alles in een klein blikje doen, dan hoef je alleen maar dat blikje mee te nemen.

Ooh sorry, daar heb ik dan overheen gelezen.
Ja dat zou ik zelf ook niet zo fris vinden. Maar dan snap ik alsnog niet waarom je niet gewoon ook een tampon met inbrenghuls gebruikt op school, vlak voor het gymen. Desnoods ga je onder de gymles even naar de wc en verwisel je je tampon. En anders gewoon goed ‘oefenen’, dan komt het wel goed! :grinning:

Hurken! dat werkte bij mij altijd! Of inderdaad met één been op de wc bril.
Klinkt gek…maar dat gaat stukken beter!

Zou het juist niet na het douchen doen, dan is het juist stroef en schoon.

Ondanks dat ik al jaren tampons gebruik heb ik er soms nog moeite mee om ze in te brengen op “droge” momenten.

Meestal wacht ik even tot het weer komt, en breng dan pas mijn tampon in.
Zo lek ik niet door, maar heb ik ook geen pijn!

Ooh, ik ken wel meisjes die dat doen, maar dat doet niet iedereen, ik snap je wel. Maar des te nonchalanter (schrijf je dat zo) jij er over doet des te normaler iedereen het ook vindt :-).

Je moet zoiezo echt heel goed ontspannen, en als het dan voelt dat het niet meer kan, moet je echt eventjes doorduwen tot je het een beetje schuin voelt. En als je twijfelt of hij wel goed zit, moet je erna eventjes gaan zitten. Als je het dan nog heel erg voelt gewoon opnieuw proberen, lukt vanzelf dan :wink:

Ik heb het na het douchen weer geprobeerd,
Met 1 voet op de badrand.
De tampon ging er nu weer maar een klein stukje in.
Wel iets verder dan eerst; nu komt mijn vinger waarmee ik de tampon naar binnen probeer te duwen, ‘tegen’ de opening zegmaar…
Dus ik probeerde hem verder te duwen, alleen het leek wel alsof het echt niet verder pastte en het deed ook een beetje pijn.
Doorduwen lukte echt niet, want dan kreeg ik het heel benauwd en werd ik misselijk.
Hebben meer meiden dit (gehad) en wat kan ik hier aan doen zodat het wel lukt?
Ik probeer echt te ontspannen enzo!
X

hoe werkt dat eigelijk met een inbrenghuls? nog nooit van gehoord.

Bij een inbrenghuls heb je zegmaar twee buisjes op elkaar.
In de bovenste zit de tampon en dat stuk breng je in.
Dan moet je met je andere vingers dat onderste buisje omhoog duwen,
zodat ie in die andere schuift en de tampon er uit duwt.
Dan haal je die buisjes eruit en klaar :slightly_smiling_face:
Staat wel goed beschreven in gebruiksaanwijzing en is niet heel moeilijk,
alleen dat ding is een beetje groot, de lengte van 2,5 tampon op elkaar ofzo haha

Ik ga morgen in de stad van die pro comfort halen, want mijn moeder had normale versie gekocht.
Hopelijk lukt het Dqn eindelijk,
Ik wordt er gek van dat het steeds niet lukt!

Bij mij lukte het eerst ook niet, maar dan ook helemaal niet (niet met inbrenghuls en normaal niet). Pas na een tijdje lukte het wel :stuck_out_tongue: Maar raar dat het bij jou wel met inbrenghuls lukt en zonder niet. Ik zou er een x goed voor gaan zitten/liggen… Misschien vanuit verschillende “hoeken” proberen te duwen? Of je moet de boel met wat speeksel een beetje nat maken… Klinkt misschien gek maar het wil wel eens helpen. Niet na het douchen doen in elk geval! Dan is alles super droog? Gewoon water glijdt echt niet :stuck_out_tongue:

je kan toch tussen de lessen door je tampon verwisselen? Dan heb je gewoon je tas mee in de wc. Ik ga nooit plassen onder een les.

Maargoed anyway je hebt van tampax compact versies gewoon te koop bij etos en die zijn de helft van de lengte. Die buis zit in elkaar gevouwen en trek je dan uit. Dus je kan de tampon ook makkelijk in je broekzak stoppen. Misschien een goede oplossing voor jou?