Tampons??

Ik wil misschien tampons gaan gebruiken maar ik vind het akward om aan mijn moeder te vragen want zij gebruikt maandverband… ik ben pas 1 keer ongesteld geweest en zou deze week het voor de 2e keer moeten worden. :flushed:

Gewoon vragen! Niks geks aan. :slightly_smiling_face: Als ze het eenmaal weet is het daarna niet meer awkward, komt goed!

Gewoon vragen! Ik heb vanaf mijn tweede dag tampons gebruikt, omdat ik maandverband niet fijn vond. Dit zei ik mijn moeder en toen gingen we tampons kopen. Ik gebruik ze alleen maar :slightly_smiling_face:

Wat wil je vragen dan? Je kunt ze toch ook zelf halen? :wink:

Dat vind k al helemaal akward :flushed:

Ik heb ook het gevoel dat ik zegmaar te ‘jong’ ben voor tampons :flushed:

Je gaat nog heel je leven ermee te maken hebben. trouwens, wij kassiersters kijken er echt niet van op WIE de tampons koopt ofz. :slightly_smiling_face:
elke vrouw heeft het nodig, of het maandverband is, tampons, allebei,…

Ze kijken er in de winkel echt niet raar van op! Het zou toch ook kunnen dat je tampons voor je zus / moeder moest halen? Gewoon vragen aan je moeder of ze zelf halen!

Ik vond het de eerste paar keer ook vet ongemakkelijk, maar eigenlijk is het gewoon dood normaal. En je bent echt niet te jong hoor, het kan al vanaf de 1e dat je ongesteld bent.

Nee hoor, je bent daar niet te jong voor. Ik zou ze zelf kopen, kun je ook met kleintjes beginnen. Als je echt niet durft dat kun je er met je moeder over praten maar ik zou ze dan liever zelf kopen.

Je bent ongesteld, dan ben je heus niet te jong om ze te kopen, en de kassières vinden het écht niet raar hoor. Ze verkopen die dingen dagelijks en er is een grote kans dat ze zelf tampons gebruiken (de vrouwen dan). Koop je wel zelf je maandverband of doet je moeder dat ook voor je?

Gewoon aan je moeder vragen, het is voor haar echt de normaalste zaak van de wereld hoor.
Het is voor jou alleen maar awkward omdat het allemaal nog nieuw is.

Als je ze zelf gaat kopen gewoon met de kleinste maat beginnen en je niet druk maken om de kassières hoor! Als die dingen in de aanbieding zijn ga ik soms wel eens met 6 doosjes de deur uit en niemand die daar raar van gaat kijken hoor hahaha :stuck_out_tongue:

Zeg gewoon : “mam, ik vind maandverband hartstikke irritant, kun je tampons meenemen als je boodschappen gaat doen? Ik moet bijna ongesteld worden namelijk”

En je bent heus niet te jong, ik gebruik ze sinds mn 11e, gewoon met de mini beginnen, komt heus goed!

Je moet maar zo denken… Een dildo kopen is nog veel meer awkward! :stuck_out_tongue:
Ik heb er nooit moeite mee gehad, tja het is de normaalste zaak van de wereld en niemand kijkt er raar van op.
Probeer het anders met wat andere boodschapjes erbij zoals eten, drinken en tampons, misschien is het dan minder erg voor je? :wink:

Als je het ècht niet aan je moeder durft te vragen, gewoon zelf halen! Ik zit zelf achter de kassa en er komen zo vaak tampons langs, is heel gewoon. (: Ik snap dat jij en meiden van je leeftijd (je bent vast 11/12/13 ongeveer denk ik?) het misschien ongemakkelijk of taboe vinden (vond ik toen ook!) maar neem maar van mij aan dat cassiere’s oud genoeg zijn om het heel normaal te vinden :slightly_smiling_face: Bovendien komen er zoveel aankopen en gezichten elke dag langs, 10 seconden nadat je weg bent is de cassiere je alweer vergeten :stuck_out_tongue:

Je wil niet weten hoeveel mannen dit kopen voor hun vriendin/vrouw, dat is toch ook niet raar. Gewoon kopen, de caissière ziet denkt echt niet na bij wat hij/zij aanslaat :slightly_smiling_face:

Als je het dan zelf koopt, raad ik je voor de eerste keer van O.B. de mini tampons aan, die werken dan het prettigst. En inderdaad, de cassières kijken er echt niet raar van op hoor! Elke vrouw heeft het op een gegeven moment nodig, of je nou 10 of 16 bent.

Ik zou ze zelf gaan kopen (mini) en dan kijken of je het fijner vindt.
Later kun je gewoon casual aan je moeder vragen of ze tampons mee wil nemen als ze boodschappen gaat doen. Of je gaat mee en legt ze gewoon in de kar.

Je moeder is ook gewoon een vrouw en die vindt het echt niet gek dat je voorkeuren hebt qua maandverband/tampons, dat heeft ze zelf waarschijnlijk ook.

Via de ob site kun je een gratis proefpakketje aanvragen! duurt wel even voor je ze in huis hebt maar dan weet je meteen of je de mini of normal fijner vindt of dat je misschien zelfs grotere wilt gebruiken. (https://teens.ob-tampons.nl/bestel-je-gratis-proefpakketje)