Tampons

Ik weet niet zo goed waar ik dit topic moet plaatsen maar,
volgens mij kan hij wel hier… Ik weet dat er al 1000000+ topics over bestaan, maar iedereen praat altijd door elkaar heen in zulke topics…
Ik heb voor het eerst ‘n tampon ingekregen een maand geleden… hij ging alleen niet ver genoeg en ik voelde hem de hele dag. Ik kon niet normaal lopen enzo… Maar verder wilde die tampon ook niet. Toen ik op school was, was ik dus van plan hem eruit te halen. Dus ik liep de les uit en ging naar de wc… dit deed zo’n enorme pijn. echte pijn. uiteindelijk ben ik maar weg gegaan met die tampon nog in… Later probeerde ik m er nog een keer uit te halen. finally dit lukte alleen het was wel heel erg pijnlijk. Nu een maand later. Wil ik het wel proberen. Maar ik probeerde net een tampon in te krijgen en hij ging er maar half in… Na even doorduwen zat de tampon er helemaal in. Maar niet ver genoeg. alleen de tampon zat er zegmaar in. Maar verder drukken lukt gewoonweg niet. en ook niet in een andere richting… hoe kan dit? Het eruit halen deed dit keer nogmaal zo zeer… :’( Ik heb welleens inbrenghuls geprobeerd. Maar die tampons zijn gewoon veel te groot voor mij. Ik gebruik namelijk mini tampons van kruidvat eigenmerk.
weten jullie wat ik kan doen? (voor de duidelijkheid ik ga NIET naar een huisarts)
Liefs Miley

Waarom niet?

ik hou niet van de huisarts + het is gewoon niet nodig voor zoiets…
En ik heb een tampon al eens half ingekregen dus…

Ontspannen, dat helpt/ Maar ik heb tampons altijd al ondingen gevonden, dus ik gebruik ze sowieso sporadisch. Ben sinds de pil ook nooit meer zo ernstig ongesteld.

Maar probeer gewoon een keer echt op je gemak te oefenen. Er zijn truukjes; bv je voet op de wc en dan inbrengen, dan kun je er makkelijker bij. Doe dit lekker op je eigen wc, dan ben je meer op je gemak en weet je zeker dat het een schoon toilet is.

Inderdaad ontspannen. Mijn moeder gaat altijd op haar hurken zitten. :’)

Huisarts is inderdaad helemaal niet nodig, je moet gewoon leren ontspannen.
+ als je weinig ongesteld bent of hem net inbrengt is het een slecht idee om hem er direct weer uit te halen, dan is hij nog droog en stug en dan doet het uithalen inderdaad pijn.

Beter kun je hem dan gewoon proberen verder erin te doen en te wachten. Als hij net niet helemaal lekker zit dan helpt traplopen altijd bij mij, haha. Gewoon de trap op en er weer af en meestal zit hij dan goed.

Bedankt allemaal ik heb net heel ontspannen gedaan met muziekje en hij zit nu… Nnog niet helemaal lekker maar dan ga ik nu eventjes traplopen hihihi xxx

Haha dat doe ik ook! Dat helpt wel echt. Met één voet op de wc werkt bij mij echt niet. Een andere tip die ik heb gelezen is de tampon van achter in doen. Dus je hand achter je bovenbeen doen i.p.v. ervoor en dan inbrengen. Verder gewoon veel oefenen, bij mij ging het op het begin ook niet, maar nu heb ik er geen moeite meer me.

Zo lang je hem voelt zitten zit hij niet goed.

Toen ik voor het eerst ongesteld was had ik dat ook dat het verschrikkelijk zeer deed toen ik voor het eerst tampons gebruikte. maar dat komt omdat je lichaam er niet aan is gewend, hoe vaker je het gebruikt hoe minder zeer het gaat doen.
de 1e paar keren deed pijn maar hoe vaker ik het deed hoe minder zeer het doet en nu voel ik er helemaal niks meer van. En dat je hem er niet helemaal goed inkreeg kwam misschien omdat je een beetje gespannen was? je moet je helemaal ontspannen en hem en dan zegmaar rustig indoen om het zo te zeggen haha.

Ik had dat ook altijd en echt alles geprobeerd en het bleef gewoon zo veel pijn doen. Dus nu gebruik ik ze niet meer.

Vanochtend heb ik er weer een in gedaan dit ging helemaal goed en ik voelde m helemaal niet :’) xxx bedankt voor de tips

Blijven proberen. Dan raak je er vanzelf aangewend en ontspan je vanzelf. Niet hele tijd denken dat het niet lukt. Dan lukt het niet. Aan het begin is het ook handig om tampon alleen op je zware dagen te gebruiken. Want door het vocht en alles schuift het wat makkelijker naar binnen. Als het pijn doet met uit halen is het waarschijnlijk omdat je tampon dan nog niet vol zit. Zo 'n rottig gevoel is dat…

Ik durfde eerst ook geen tampon in te doen, maar met paardrijden is maandverband écht geen optie! Dus een keer doorgezet, en nu al 4 jaar lang meer plezier van tampons dan maandverband.