Tampons? - SOS

Hai,
Ik ben dus net ongesteld en ik wil tampons gaan gebruiken. Maar als ik er een uithaal doet dat heel veel pijn… Is dat normaal? Raak je eraan gewend? Help!

:cold_sweat:

Meestal is het juist zo dat het erin doen vervelender is dan eruit halen. Misschien zat de tampon niet helemaal goed of trok je hem er te snel uit? En natuurlijk raak je er aan gewend! Na een tijdje hoef je er niet eens meer bij na te denken, dan is tampons gebruiken een fluitje van een cent.

Is je tampon dan wel verzadigd? Ik denk dat je hem er dan te vroeg uithaalt. En zoals @Crystal als zegt, eruit halen is makkelijker dan erin doen

Hij moet verzadigd zijn, maar dat gezegd te hebben: ik heb ook altijd dat het eruit trekken niet heel prettig voelt. Dus ik gebruik liever maandverband.

Eruit trekken voelt niet echt prettig, maar pijnlijk hoort het niet te zijn. Kan dan zijn dat hij niet vol genoeg zit, en dan doet het pijner/voelt het ongemakkelijker.

Hoe vaker je tampons draagt hoe eerder je eraan gewend raakt. Ik zou niet meer zonder kunnen. :slightly_smiling_face:

Eruit trekken is inderdaad soms een beetje vervelend, omdat het randje van de tampon niet echt mee geeft (die is vaak niet verzadigd en een tampon zelf is natuurlijk niet heel erg flexibel).
Wat heel erg helpt is uitademen of fluiten als je hem eruithaalt, dan kun je je spieren minder aanspannen en kun je hem er dus beter uittrekken :slightly_smiling_face:

Als je tampon te droog is kan dat onprettig aanvoelen bij het eruit trekken ja. Je moet die denk ook pas na min. 3 uren eruithalen (afhankelijk van hoe heftig je menstruatie is). Maar als het pijnlijk aanvoelt…

Ik gebruik ook tampons maar alleen voor de eerste 2-3 dagen omdat het dan heel hevig is , rond de 4-7 dagen dat je misschien nog ongesteld bent tampons gebruikt kan het vaak zijn dat de tampon dan nog droog is en ja … dat doet vreselijk pijn :sweat_smile: Mijn tip is na 3 dagen gewoon maandverband te gebruiken of kleine tampons