tampons op vakantie

ik moet in de meivakantie weer ongesteld worden, maar dan ga ik op vakantie met een vriendin en haar ouders. Dus als ik wil zwemmen dan moet ik wel een tampon gebruiken…
Het probleem is dat ik super bang ben, ik heb het wel eens geprobeerd (zonder hulp middelen) maar dat was geen succes, ik had pijn en ik kon niet eens gaan zitten.

Mijn vraag is dus of jullie tips hebben hoe ik dit het beste kan doen? is een inbreng huls handiger?

xo

ik was in de zomervakantie ongesteld. ik had toen een soort van tijdelijke ‘pil’ gekregen. die slikte ik dan tot na de vakantie. heel handig (:

-

Je hebt van die pilletjes waarmee je je menstruatie uit kan stellen, denk dat dat het handigst is.

@xChanel en @Baliloon kun je deze ‘‘pilletjes’’ gewoon bij een drogisterij kopen of moet je hiervoor naar de huisarts?

Neem de tijd voor je zelf en sluit je op in de badkamer, gebruik mini tampons. Ga met een been op de wc staan en ontspan jezelf en duw de tampon niet recht maar een beetje schuin naar boven. Het begin doet ontzettend veel pijn maar daarna ‘‘floept’’ hij er eigenlijk in. Je hebt ook altijd plaatjes en uitleg van de tampons in het tampondoosje. Je zal heel blij zijn dat je het hebt gedaan want het is zo veel beter dan maandverband.

Oh en ik had het ook eerst met ombrenghuls geprobeerd, veel beter! Maar daarna kan je gewoon normale tampons gebruiken.

Probeer het eens door gewoon te hurken, en dus niet met een been omhoog…
En inderdaad mini met inbrenghuls werkt denk ik het beste voor het eerst!

Denk een kwestie van veel oefenen en aan het gevoel wennen.
Ik ben aan de pil dus ik plan mn ongesteldheid om vakanties heen. Maar als je dit niet bent is zoals hierboven al genoemd zo’n tijdelijke pil een goeie optie, gewoon even navragen bij de huisarts.

Ik zou maar gewoon leren om een tampon te gebruiken, dat maakt je leven een stuk makkelijker. Geloof me, als je die dingen eenmaal gebruikt wil je nooit meer dat vieze maandverband.

Koop de minitampons en oefen thuis alvast voordat je gaat. In het begin doet het pijn, maar je moet echt doorbijten. De pijn is het zeker waard, tampons zijn heel handig en ook veel hygiënischer dan maandverband. Zoals de anderen hier al zeggen, je bent erna heel blij dat je niet meer met dat vieze maandverband opgescheept zit.

ik ben naar de huisarts geweest. die heeft me recept gegeven. ik weet niet of je ze zonder recept kan halen

Die pillen moeten op recept ja. Je slikt dan inderdaad gewoon tijdelijk die pillen en zodra jij wilt (na de vakantie) stop je ermee en dan wordt je ongesteld. Gewoon even langs de huisarts als je dat wilt :wink:

Tampon leren gebruiken is natuurlijk veel makkelijker. Je kan het proberen met inbrenghuls, schijnt dat dat inderdaad heel makkelijk is (zelf geen ervaring mee). Verder, tsja, gewoon goed je handen wassen en dat ding erin douwen, it’s not rocket science. Kan me voorstellen dat het een beetje vreemd en onwennig is, maar als je hem ver genoeg duwt en je gebruikt niet een te grote tampon dan komt het wel goed hoor, gewoon doen!

Nou vast niet iedereen maar het grootste deel wel hoor. De TS zei ook dat ze pijn had, daarom zei ik dat.

In het begin deed het nog wel eens pijn bij mij, maar nu nooit meer. Het enige wat je af en toe een beetje voelt is dat touwtje.
Tampons hebben mijn leven verbeterd, geen grapje. Dat vieze, plakkerige maandverband… ugh. ieuwbahbahbah.