tampons doorspoelen?

sorry als ik dit forum bij het verkeerde onderdeel zet, ik wist niet waar het thuishoort.

Maar hoe gooien jullie je tampons weg?
En als er geen prullenbak is, spoel je ze dan door?

Doorspoelen kan je toilet verstoppen, dus dat kun je beter niet doen.

Thuis doe ik ze eerst ff in wc papier en dan in van die speciale zakjes, maar in het openbaar gooi ik ze eigenlijk altijd in de wc… Maar mede omdat vaak die prullenbakjes niet zo fris zijn…

Mijn moeder zei altijd dat ik het maar gewoon moest doorspoelen :flushed: Dus dat doe ik altijd. Onze wc thuis is daar nog nooit door verstopt geraakt

precies dit dus

Mijn moeder zei ook dat je ze gewoon kunt doorspoelen dus dit doe ik ook altijd eigenlijk haha, nooit problemen mee gehad. Wij zijn met vier vrouwen thuis die het allemaal doen en we hebben nog nooit een verstopt toilet gehad.

Als je tampon niet de wc verstopt, waar komt hij dan terecht? Juist het riool. En wat zou er gebeuren als elke vrouw haar tampon zou doorspoelen? Het riool is dan permanent verstopt.
Ik snap niet dat jullie niet zoiets hebben van goh misschien ben ik wel ziek aan het vervuilen. Tampons (en condooms en andere dingen die NIET in het toilet mogen) zijn niet afbreekbaar en zorgen voor hoge kosten bij waterzuiveringsinstallaties of het ontstoppen van riolen.

Ik doe mijn tampon in een wc papiertje en dan zo’n hygiëne zakje en dan in een prullenbakje.

op de tampon verpakking staat dat je het inderdaad in de prullenbak moet doen maar als er niks aanwezig is, je het dan wel mag doorspoelen.

Precies. Hoe veel moeite is het om het in een prullenbak te doen? Tenzij er geen is natuurlijk.

Ik gebruik ze niet zo vaak maar ik spoel ze alleen door als er geen andere optie is.

ik gebruik die dingen ook niet meer maar ik wikkel het altijd eerst in wc papier/verpakking die ik ebruikt.
'k gooi ze altijd wel in de vuilbak aan de wc’s en anders zoek ik eerst een andere vuilbak buiten de wc.

Ik gebruik ze bijna nooit maar als ik ze een keer gebruik gooi ik ze in de wc

Dit. Mijn moeder blijft ook volhouden dat het gewoon door de wc kan. Maar beetje googlen laat duidelijk zien dat het absoluut niet mag. Ik spoel ze dan ook nooit door: wc papier eromheen, in een zakje en in de prullenbak.

Het verbaast mij echt hoeveel mensen doorspoelen, ik had echt het idee dat weggooien gewoon de absolute standaard was. :’) Ook omdat ik van huis uit heb meegekregen dat ik absoluut niet mocht doorspoelen.

Lijkt me inderdaad verstandig om het gewoon netjes weg te gooien. Het is misschien iets meer moeite er een papiertje of zakje om heen te doen, maar het is wel een stuk beter en uiteindelijk gaat t om nog geen halve minuut extra werk. :’)

Het verbaasd mij ook hoeveel mensen het doorspoelen… Dacht altijd dat iedereen het gewoon weggooide! Op sommige openbare toiletten zie je ook wel eens staan “Gooi geen tampon/maandverband in het toilet” en dan dacht ik altijd huh wie doet dat nou haha…

Dit inderdaad, het verbaast mij ook heel erg dat zoveel mensen het doorspoelen. :’)
Zelf gooi ik het altijd in de prullenbak

Ja inderdaad :’)
Het staat ook nog eens op de verpakking. En in van die info brieven van de gemeente over het riool die je wel eens op de mat krijgt.

Nee absoluut niet door het toilet. Gewoon wc papier omheen doen of zo’n zakje en in de prullenbak.
Dat is ook zoiets; Soms zie ik die prullenbakjes helemaal bebloed zijn, dan denk ik, je gooit dat toch niet zo erin? Doe gewoon even wc papier eromheen, wel zo hygienisch. Ik dacht dat iedereen dat deed, maar blijkbaar niet?

Ja ew man zo ranzig? Op openbare toiletten word ik altijd blij als er zo’n speciale vuilnisbak staat. Thuis stoppen wij altijd een zakje in het prullenbakje en dan na mijn menstruatie gooi ik dat prullenbakje gewoon leeg met tas en al.