Tampon !

Hee meidenn,

Ik ben weer eens ongesteld geworden en ik ga morgen op kamp :S
Dus leek het mij wel handig om eens gebruik te gaan makenvan een tampon wat ik eerder dus nooit deed, misschien al vaak geposte vraag maar er staat niet echt mijn antwoord in, ik weet denk ik zo ongeveer wel in welk gaatje het moet, maar hoe je hem er in stopt? Vaag kreeg ik mee dat je hem gwn moet duwen en dan op een gegeven moment schuin moet doordrukken, maar omdat ik op kamp ga heb ik vast niet altijd de gelegenheid om de 4 uur te verwisselen dus iik hoop dat jullie al je info kunnen geven die je hebt !!

x

je moet hem sowieso om de 4 uur verwisselen. to be honest, ik vind het niet erg slim dat je er nu pas over nadenkt, je had het beter al rustig thuis een keer kunnen proberen. maar goed, je moet hem schuin naar achter drukken. als hij goed zit voel je hem niet meer.

Er zit een blaadje met instructies en plaatjes bij de tampons in het bakje:P
gwoon erin duwen, zorgen dat het touwtje wel eruit hangt zeg maar. en je hoort hem niet te voelen, dus als je hem nog voelt moet hij nog iets omhoog.

Nou, duw ze :’)

http://www.webvrouw.nl/tampons_gebruiken/

Je kan me opvegen door die zin :'D

Je kan ook met 'inbrenghulsel gebruiken dan zit 'ie gelijk goed.

Nou, met hulsels kan ik totaal niet overweg :stuck_out_tongue:

Ik zou er gewoon wat eerder mee begonnen zijn, gewoon wat rustig proberen enzo.
en je moet het echt wel per 3/4 uur verwisselen, ook als je maandverband gebruikt.

En hahahahahaha

@ Fossil ><

hahaha, ik lag helemaal dubbel

DUW ZE =/= hahah!

nou ja ik gebruik niet echt tampons meer, alleen op erge dagen. Ik val er van flauw, en dat is dus niet fijn. maar gewoon de in duwen :slightly_smiling_face:

Of gebruik alsnog een klein inlegkruisje voor het geval je te laat bent.

Jaa maar kennelijk gooit mijn moeder die weg dus dat instructie blaadje word hem niet, nou ik gaa maar wat proberen, alleen zit ik nog wel in de knoei met dat verwisselen misschien gaat die om de 4 uur niet lukken …

adolphus goed idee! (;

kijk eens hier
Maar wat ik deed was gewoon een soort van pil slikken zodat ik me menstruatie uit kon stellen.

Ik haat maandverband!

Ik bedank de man echt die tampons heeft uitgevonden, haha. :’)

edit;
wat gebeurt er dan eigenlijk als je een tampon langer inhoud

Bij mij staat in de gebruiksaanwijzing maximaal 8 uur. voor de hygiëne 4 uur, als het ècht niet kan mag het dus wel iets langer. maar liever niet dus.

Daar kun je ziek van worden + het is sowieso slecht voor je, dat bloed zit ook vol afvalstoffen he?

Oke meiden, ik heb het geprobeert en het is gelukt !
Best wel fijn beterz dan een maandverband dus nouja viel mee!

Veel plezier op kamp. :wave: